in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-17-2010 6:42 PM by nico vercammen. 41 replies.
Page 2 of 2 (42 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 01-12-2010 3:30 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Oef. Ja ik ben niet al te kritisch maar die tv's, die gaan snel van je af zeg maar zonder dat je er nog iets voor terug krijgt.

    Toch, qua audio blijft B&O hoge ogen gooien, niet alleen op dit forum maar ook op andere fora. Ik ben laatst in Eindhoven op een beurs geweest tussen een paar audiofanaten maar als je daar iets leuks wilt kost het ook gewoon echt geld hoor!

    Het mooie is dan ook dat de kabels zo dik als een arm zijn en een versterker zo groot is dat je vrouw denkt dat je een bijzet tafeltje hebt gekocht.  Maar het klinkt dan wel goed hoor. Big Smile

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-13-2010 7:26 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Uuuhm, sinds wanneer gooit B&O hoge ogen op audio gebied? Wil niet zeggen dat B&O slecht is, want het geeft acceptabel geluid... Ik zit op verschillende hi-fi forums en stelselmatig wordt B&O domweg nooit genoemd als iemand een set aan het samen stellen is die puur op geluidsqualiteit samen gesteld wordt. Dat doen die mensen niet expres neem ik aan, omdat ze iets tegen B&O hebben, maar puur op het feit dat je je geld beter in iets anders kan stoppen. Tevens merk ik ook dat de diezelfde mensen geen ruk geven hoe gebruiksvriendelijk het is en vinden het niet erg om op te staan om je setje wat harder te zetten. Je moet immers toch op staan om een cdeetje te wisselen of je LP om te draaien (om maar een voorbeeld te geven).

    Nog een erg groot nadeel van B&O is dat het zelden compatible is met wat standaard in de handel te krijgen is. Als je echt voor qualiteit wil gaan kom je vaak uit op componenten van verschillende merken. Sommige bedrijven zijn nou eenmaal veel beter in het vervaardigen van bijvoorbeeld cd-spelers en de ander nou eenmaal in speakers.  Nu doet B&O wel zijn best om van die bedrijven het beste bij elkaar te stoppen, maar je beperkt je dan wel heel erg in het aanbod. De klankt van een bepaald aanbod hoeft namelijk je smaak niet te zijn (het duidelijkste voorbeeld zit natuurlijk in de speakers... sommige mensen houden heel erg van vliezen zoals magnepan ze maakt... (slecht voorbeeld, want ik zou niet 1 B&O amp op kunnen niet noemen die die speakers fatsoenlijk kunnen beheersen) andere houden weer van dikke Tannoy's).

    Hi-fi betekend voor mij GEEN ENKELE consessie doen t.a.v. het geluidsqualiteit... hoeveel B&O producten blijven er dan nog over vraag ik me af.

    Ik heb zelf een Beomaster 8000 staan. Deze pretenteerd consessie loos te zijn geweest destijds... kortom, the best they could do at the time... zelf vind ik de Beomaster 1100 nog beter presteren aan qualiteit (nu moet gezegd worden dat ik de 8000 nog moet voorzien van nieuwe elco's... maar hij moet wel heel hard vooruit gaan in geluidsqualiteit wil hij op kunnen nemen tegen de concurentie).

    Ik heb een Beogram 8000, een 8002 en een 4002. Eerst de 4002 aangepakt en dat zag er nog redelijk behoorlijk uit... vervolgens de 8002... Dat was schrikken (voor iedereen die dat ding ooit van binnen heeft gezien begrijpt wat ik bedoel). Nou, eerder de prijs die consumenten neer moesten tellen in die tijd is het schrikken. Een MMC1 element voor €500,- is ook schrikken trouwens.

     

    Kortom, de vraag is of B&O zijn geld waar is. Het antwoord is simpel: vrijwel nooit.

    En consumenten knappen daar nou eenmaal op af. Je koopt uiteindelijk toch geen Ferarri als blijkt dat het BMW M3 in een mooi jasje is? Dan koop ik wel een lamboghini (iets minder fraai, maar loopt wel ff wat harder)

     

     

    Beogram 4000, 4002, 8000, 8002. Sorry, got rid of all the rest.

  • 01-13-2010 8:39 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Ben ik wel met je eens Mormel.

    Maar de vergelijk met Bose vind ik niet terecht,wat ze vaak beweren op veel hi-fi forums.

    op zich zijn het geen slechte luidsprekers alleen het kaartje wat er aan hangt klopt niet.(als je gaat vergelijken met anderen)

  • 01-13-2010 9:11 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Nee, maar ik bedoelde ook het "Bose effect". B&O is qua kwaliteit (gelukkig) niet met Bose te vergelijken. Dat zou helemaal schandalig zijn voor die centen. Wink

     

    Ook eerlijk toegegeven dat ik een beetje de advocaat van de duivel speel hoor, want ze maken (of maakte in voor smaak) toffe spullen en ik heb mijn huis letterlijk vol staan met vintage B&O audio (ook andere merken zoals Akai/Sansui/Dual trouwens).

    Wat ik blijf hekelen is het snobisme wat er aan B&O kleeft. Veel B&O liefhebbers gaat het niet om de qualiteit, maar om de naam en dat vind ik je kop in het zand steken. Als je nog nooit van de andere hi-fi merken gehoord hebt (of bekeken hebt) kan je ook niet zeggen dat er maar 1 merk is wat je kan bekoren.

     

    Verder zeg ik er niets meer over voordat ik heel Beoworld op mijn dak heb...hehe.

    ff mijn collectie nog uit mijn hoofd:

    Beomasters:

    1100, 2400-2, 8000 (+2 als donor)

    Beocenters:

    2800, 2x1800, 2200

    Beograms:

    1000, 2400, 4002, 3400, 1800 (oud model met die mooie stof kap), 2x8000, 8002

    Beocords:

    1101, 1900, 2000, 2200 (tof ding, aanrader), 2x8000, 9000

    Beovox:

    set S60's (ik zoek de orginele trompet standaards nog), 4x set S45(-2), set S30

    en nog een B&O audio kast ergens uit laat jaren 70 (ik weet ff het type niet zo)

     

    Beogram 4000, 4002, 8000, 8002. Sorry, got rid of all the rest.

  • 01-13-2010 2:02 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Hebben zelf Beo5, Beolabs 5, beovision 7-40 en Beocenter 2. Het ziet er allemaal gaaf en gelikt uit echter is alles niet echt storingsvrij gebleken. Ook dealers hebben niet altijd de juiste informatie. Zo is ons gezegd dat de Beo5 programmeerbaar zou zijn voor andere merken. Nou vergeet het maar, en als al wel dan moet je er mee naar de dealer. Die snapt zelf vaak niet eens wat hij verkoopt (onze ex dealer althans). Nu werkt de DVD functie van onze center 2 niet meer...   dus spelen we alles maar via de beovision 7 af. Voor wat je betaald verwacht je A. Kwaliteit, B.Service en C. Een dealer met kennis.

    Al dat vage gedoe en geheimzinnigheid.

  • 01-13-2010 3:04 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Ben het wel met je eens voor wat betreft de service van sommige dealers. Ik ben vorig jaar overgestapt naar een andere dealer...

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 01-13-2010 6:42 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    mormel:

     

    Wat ik blijf hekelen is het snobisme wat er aan B&O kleeft. Veel B&O liefhebbers gaat het niet om de qualiteit, maar om de naam en dat vind ik je kop in het zand steken.

     

    EDIT

    EDIT

    EDIT

    Laat ook maar , ben eigenlijk wel klaar met die figuren die de hele koninginnen dag collectie in huis hebben en daardoor denken dat ze ergens bij horen !

    Deze snob gaat zijn kop weer verder in het zand steken !

  • 01-13-2010 7:46 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    HarleyD:

    mormel:

     

    Wat ik blijf hekelen is het snobisme wat er aan B&O kleeft. Veel B&O liefhebbers gaat het niet om de qualiteit, maar om de naam en dat vind ik je kop in het zand steken.

     

    EDIT

    EDIT

    EDIT

    Laat ook maar , ben eigenlijk wel klaar met die figuren die de hele koninginnen dag collectie in huis hebben en daardoor denken dat ze ergens bij horen !

    Deze snob gaat zijn kop weer verder in het zand steken !

     

    hehe.. nja.. je kan natuurlijk ook vertellen waarin B&O dan zo uitblinkt in qualiteit. Het maakt me trouwens geen ruk uit of ik ergens bij hoor of niet (liever niet om eerlijk te zijn). Ik vertel alleen maar mijn bevindingen en mijn ervaring zijn t.o.v. luister sessies bij mensen thuis en wat ik zelf aan combinaties opgesteld heb gehad. Je hoeft het niet direct persoonlijk op te vatten als je een bewuste afweging hebt gemaakt wat je met je geld gaat doen, of hebt gemaakt lijkt me. Sterker nog, ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft!

    Ik vind het vaak wel jammer dat er bijvoorbeeld niet veel gesproken wordt hoe B&O daadwerkelijk klinkt en wat dan de verschillen daadwerkelijk zijn in het luister genot. Termen als diepte, stereo beeld, controle enz. zijn blijkbaar niet aan de orde heb ik het idee.

     

    Beogram 4000, 4002, 8000, 8002. Sorry, got rid of all the rest.

  • 01-14-2010 12:11 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    www.hifi.nl

    "Eén ding staat als een paal boven water, wie denkt dat B&O niet in staat is high end geluid neer te zetten heeft deze speaker of nooit gehoord of moet dringend naar de oorarts. Dat de Beolab 5 niet ieders smaak zal zijn staat daar los van."

    Ik kan nog wel verder gaan zoeken heb ik geen zin in. Ga lekker tussen al die jazz audiofielen zitten, intressant zitten kijken en zeggen dat het zo lekker klinkt, dat doet jazz nl al snel. Vertel je vrouw dat er niets beters is en dat de bank plaats moet maken voor een paar dikke speakers, het liefst 6 met zo'n dikke tweeter erop van een rug of 6 per stuk en de versterkers stapel je op elkaar en gebruik als salontafel.

    Ik wordt hier een beetje moe van. Ik zit op het forum omdat ik het een leuk forum vindt en ben al zeker 5 jaar lid. Het gez*** over dat B&O geen plaats heeft of verdient om genoemd te worden omdat het slecht zou zijn of kwalitatief ondermaats is in mij optiek gewoon onzin Ik heb spullen die 20 jaar oud zijn en mensen die voor het eerst binnenlopen denken dat ik het net gekocht heb. Mocht er iets stuk gaan, wat eigenlijk bijna nooit gebeurt wordt dat kosteloos gerepareerd.

    Als iemand het "te duur" vindt of vindt dat er voor het geld beter te koop is gaat ie lekker op het Yoko forum zitten. Sorry hoor ik zeg niet snel wat maar wordt dit echt beu. Een mening is prima en ik vindt echt niet alles top  maar alles afkraken is zo makkelijk.

    Chucky.

    (Tevens bezitter van een setje BL9, BL3 en BL7.4 en het klinkt best goed hoor!) 

     

    En Harley ik heb smakelijk zitten lachen!

     

     

     

     

     

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-16-2010 7:54 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    @Chucky,

    De BL9 en  BL5 worden inderdaad goed beoordeeld in alle reviews. Echte pareltjes in de productlijn die alle concurrentie in dat prijsgebied goed aankunnen.

    Ik beleef zelf veel plezier aan mijn BL3's en BL4000's hoewel ik voor dat geld ook andere merken had kunnen kopen die wellicht een betere prijs/prestatie verhouding hebben.

    Kritiek op B&O mag er van mij absoluut zijn, misschien doet B&O er nog wat mee.

    Afgelopen maand heb ik na lang, lang aarzelen een B&O TV gekocht. De BV10. Deze bevalt mij, samen met de bijgeleverde Beo5, Pioneer Blu-Ray en Humax HD recorder uitstekend. Afwerking is goed en degelijk en door de vorm valt de "dikte" mooi weg. Qua kwaliteit heb ik wel wat twijfels, deels door "witte gloed (ghosting?)" in het LCD paneel, niet werken van een aansluiting en doordat de communicatie tussen de Beo5 en de Pioneer niet altijd lekker gaat. Voor dit ben ik nu in overleg met de leverancier, en komt wel goed denk ik. Kijk ik naar andere merken (b.v. Loewe, Philips, Panasonic) en de prijs/kwaliteit verhouding dan is deze niet optimaal en is de complete set misschien "te" duur, maar goed, voor mij was de beleefde meerwaarde voldoende om het toch te doen. En als hij net als mijn eerdere set 15 jaar mee gaat heb ik niet te klagen Smile

  • 01-17-2010 4:52 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    15 jaar dat betwijfel ik.

    Kwalitatief wel hoor,maar laten we eerlijk wezen,de gewone beeldbuis was uit ontwikkeld.

    LCD nog lang niet.

    Ik ben gewoon bang dat over 5 jaar de LCD/Oled techniek zón verbetering heeft onder gaan dat veel mensen al weer kijken naar een andere tv.

    Ik vraag me af hoeveel mensen nog de eerste BV7 hebben staan.

    De techniek gaat veel te snel.

  • 01-17-2010 6:40 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    "Een snob is in het algemeen iemand die denkt dat hij in wezen meer is dan anderen op grond van afkomst, kennis, intellect of rijkdom. Deze superioriteit uit zich over het algemeen in een (eventueel denkbeeldige) verfijnde smaak. De snob behoort meestal niet tot de elite, doch probeert zich toegang tot deze kringen te verschaffen door imitatie van hun gedrag en levensstijl. ."

    dit is een citaat uit wikipedia.

     

    De vraag rijst, na het lezen van dit onderwerp, wie is de snob; zij die B&o of zij die pretenderen high-end  te kopen? In de tientallen jaren dat ik B&o koop en bezit (en deze verzamelwoede is uit de hand gelopen!) kom je tot of hoor je steeds weer deze discussie. Ik neig naar de mening dat diegene die "het ware high-end" propageert snobistischer is!

    De discussie: "is B&o high-end of komt men hier in de buurt" ben ik gestopt te voeren. Mijn belangrijkste reden hiertoe is de fysieke beperking van het gehoor en de verwerking van dit signaal door de mens.

    Het zou zo maar kunnen dat ik met mijn oren/hersenen en mijn B&o installatie vele malen beter het geluid opneem, dan iemand met een "compromisloze high end installatie" (wat dit ook moge zijn)!

    Trouwens de snobistische B&o bezitters ken ik ook; alleen het het merk en de "look" zijn belangrijk. Echter zijn dit de deelnemers aan dit forum? Ik durf dit te betwijfelen.

     

    status van B&o:

    B&o heeft de afgelopen jaren haar kernactiviteiten uit het oog verloren. Men heeft zich te sterk op gadgets zoals mp3 spelers, gsm toestellen etc toegelegd. Tevens is er geen duidelijke en eenduidige visie en beleid geweest in de audio en video producten. Hiernaast heeft men verzuimd om het belang en kwaliteit van de software in haar apparaten te onderkennen.

    Gelukkig is B&o op deze schreden teruggekeerd. Kernactiviteiten zijn audio en video producten en de integratie tussen beide.

     

    De ham vraag is komt dit inzicht optijd?

     

    In dezelfde periode heeft het product B&o zich ook anders op de markt geprofileerd. Dit had zijn weerslag in de prijzen. Dientengevolge is de potentiele markt kleiner geworden. Dit heeft daarom in een periode van crisis direct gevolg op het bedrijfsresultaat. Het zou verstandig zijn een productgamma te voeren die een groter bereik zou hebben. Met de invoering van de BV10 (en BV8) en waarschijnlijk de BL11 wordt hier al op ingesprongen.

     

    Ik lijd gelukkig:

    Als iemand het merk te duur vindt, dan zij het zo! Desbetreffend persoon kan beter een ander product kopen. Dit neemt niet weg dat indien ik bereid ben dit merk voor deze prijzen te kopen, dit mijn beslissing is en dat het ten koste van mijn portemonaie gaat! Iedereen mag dit verwerpen, maar ik vel ook geen oordeel hoe desbetreffend persoon zijn geld besteed!

     

     

     


  • 01-17-2010 8:01 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    mormel:

    Ik lees hier:

    En het houdt "ons" merk exclusief........

    ________________________________________________

    Dat is zo'n belachelijk argument... en het geeft ook direct aan waarom "een bepaald slag mensen" B&O in huis willen hebben. Tevens een bewijs dat je voor dezelfde centen qualitatief veel beter spul kan kopen (op audio gebied weet ik dit zeker).

    Ik heb inmiddels al veel B&O spullen uit elkaar gehad en vaak buitengewoon slecht wat er in zit (in verhouding met wat het kost).Tis nou niet bepaald Marantz of Denon kwaliteit om maar een voorbeeld te noemen.

    Ik lees hier ook dat die Penta's zo geweldig zijn van B&O, maar voor die prijs zijn er toch ook veel betere (misschien zelfs mooiere) alternatieven?

     

     

     

    Volgens mij zit jij helemaal op het verkeerde forum.

     

  • 01-17-2010 10:39 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Hij doet mij ook sterk aan iemand denken !

    ( iemand die ik soms stiekum ook wel weer een klein beetje mis )

  • 01-17-2010 11:43 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Dus je mist hem toch wel!Big Smile

  • 01-17-2010 3:32 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    koning:

    Dus je mist hem toch wel!Big Smile

     

    Je kan kan er niet omheen dat hij wel voor leven in de brouwerij zorgde .....

  • 01-17-2010 6:42 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    zeg gasten vertel liever eens een mop in plaats van al dat gezaag of B&O  nu wel of niet goed is. 

Page 2 of 2 (42 items) < Previous 1 2