in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-17-2010 6:42 PM by nico vercammen. 41 replies.
Page 1 of 2 (42 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 05-18-2009 4:34 PM

    flink verlies B&O

    Was er al bang voor, b&O heeft te maken met  een flinke omzetdaling daar de vraag naar dure cq luxe artikelen flink afgenomen is.

    Het artikel spreekt voor zich

    http://www.refdag.nl/artikel/1404173/Verlies+voor+Bang+amp+Olufsen.html

     

    Denk dat dit nog lang zal aanhouden zeker met de sterk teruglopende prijzen van de concurrentie. Tegenwoordig al 60 inch plasmaschermen voor 2000 euro (laatste generatie full hd). 

  • 05-22-2009 4:21 PM In reply to

    • ad
    • Not Ranked
    • Joined on 03-25-2009
    • Posts 14
    • Bronze Member

    Re: flink verlies B&O

    En dat is ook goed, altijd al aan  de belachelijke prijzen van hun producten gestoord.

    Heb zelf ook producten van hun, alleen die prijzen he.

  • 05-22-2009 4:41 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Denk jij dat een prijsverlaging hier een verandering in zal brengen.

  • 05-23-2009 3:49 AM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: flink verlies B&O

    En het houdt "ons" merk exclusief........

  • 05-23-2009 6:36 AM In reply to

    • ad
    • Not Ranked
    • Joined on 03-25-2009
    • Posts 14
    • Bronze Member

    Re: flink verlies B&O

    Wat betreft vormgeving wel ja, hoewel ik persoonlijk het design van Jacob Jensen mooier vind dan die

    van tegenwoordig.

    Als de prijzen echt veel zouden dalen zou er misschien meer verkocht worden, ik weet het niet.

     

  • 05-23-2009 10:35 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: flink verlies B&O

    Over het algemeen lijden bijna alle exclusieve merken de laatste tijd. Denk niet dat een prijsdaling daar veel verandering in zal brengen. Hoop wel dat het snel weer bijtrekt.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-23-2009 10:49 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Toch waren veel mensen zeer content met de prijsstelling van de BV8-40.

    Ik denk dat veel mensen er zo over denken.

  • 05-23-2009 2:02 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Ik denk dat de prijs niet het probleem is, maar de kwaliteit van de producten. Vroeger kostte een MX televisie ongeveer 30% meer dan een concurrerend merk. Daar stond tegenover dat de MX exclusiever oogde, absoluut beter beeld en geluid (contrastscherm en actieve speakers) had en bijna onverwoestbaar waren.

    Tegenwoordig kost een Beovision 8 (instapper) 4 maal zoveel als de concurrent. Ziet er niet meteen exclusiever uit. Beeld niet aantoonbaar beter dan dat van de concurrentie (soms zelfs slechter) en de betrouwbaarheid van de nieuwe B&O producten is ook niet meer goed.

     

    Wie is er niet terug moeten gaan met zijn DVD1 of DVD2, Beosound 2, Serene enz....

     

    Ik ben een groot liefhebber van B&O, maar het onverwoestbare en de geweldige kwaliteit van geluid en beeld (Beosystem 5500 met penta's) is tegenwoordig ver te zoeken.....

    Daarom ben ook ik steeds minder B&O gaan kopen. Mijn laatste aankopen waren DVD1, HDR1, Serene en Beo 5. Allemaal producten waar ik het oude B&O niet in terug vind. Jammer.....

    Ook ik wil Jacob Jensen terug en geen consessies aan kwaliteit.....

  • 05-23-2009 2:21 PM In reply to

    • ad
    • Not Ranked
    • Joined on 03-25-2009
    • Posts 14
    • Bronze Member

    Re: flink verlies B&O

    Heerlijk, iemand die eens precies zegt waar het op staat met B&O, ben het er helemaal mee eens.

    De tijden van dit merk zijn voorbij.

    Nu ook nog de belachelijke prijzen die men vraagt voor hun occasions, die mensen denken

    echt goud in hun hand te hebben.

    Zag laatst hun nieuwste afstandbediening, boven rond, onder vierkant, echt ongeloofelijk

    zielig hoe dat ding er uit ziet zeg.

     

    Probeer al tijdje vanaf een beosysteem 6000 zo'n setje te vinden, onbetaalbaar echter.

    Iemand van een b&O occas. beurs een bod gedaan ( beosyst. 6500 ), konden geen zaken doen zei hij, zo arrogant

    hij is hem echter nog niet kwijt. Probeerde niet eens over een bod te praten.

     

    gr Ad

  • 05-23-2009 4:45 PM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: flink verlies B&O

    Ik ben het wel eens met Pentalex (Ik denk dat de prijs niet het probleem is, maar de kwaliteit van de producten). Ik wil nu al een jaar een Beovision 7 kopen, maar ik kan mijzelf maar niet overtuigen. 'Geld is niet het probleem'Whistle. Maar je koopt zo'n ding niet om de twee jaar, dus koop ik zeker geen apparaat wat nu al ouderwets is qwa scherm en aansluitingen. Want voor dat geld heb je een zeer mooie Loewe of Pioneer plasma. (over uiterlijk heb ik het niet).

    Misschien de nieuwe Beovision 10? Een ingebouwde mediaplayer zal leuk zijn. Ook het glazen voorzetscherm moet zeker niet ontbreken. Bij de meeste LCD schermen zie ik een golvend scherm. Als een doek wat niet strak genoeg gespannen is.

    Mijn laatste aankopen waren de Beocenter 6 en de Beocenter 2. De eerste geweldig toestel. Over de BC 2 ben ik niet erg te spreken. Veel te gevoelig, traag en dat irritante GO-GO. Op de pagina van B&O beschrijven ze hem als "BeoCenter 2 is a complete entertainment centre". Veel woorden voor een DVD speler.

    Dus wat moet B&O doen om mij toch die TV te laten kopen? Mij een scherm aanbieden waarnaast geen alternatief bestaat. En dit mag een combinatie zijn van uiterlijk, kwaliteit en techniek.

    Daan

  • 05-24-2009 7:01 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Ik denk dat de snelheid van de technologische veranderingen het grootste probleem van B&O en andere merken zijn.

    Voor een relatief klein merk als B&O moeten de ontwikkelings  en productiekosten verdeeld worden over een beperkt aantal verkochte toestellen.

    Er komt steeds weer een een nieuw type scherm uit. Bij de vorige generatie van Mx-en en Avants  waren de nieuwe ontwikkelingen veel beperkter , en kon men veel langer doen met een model.

    Men heeft de geprobeerd om de financiële gaten te dichten door de producten duurder en duurder te maken. Hierdoor zijn ze een groot deel van hun klanten en potentiële klanten verloren. Je zou de gezichten van klanten moeten zien die de informeren naar de prijs van bv een beovision 9

    Daar kopen ze 10 toestelen voor van een ander merk van goede kwaliteit. En in de huidige markt is dit toestel in 2 jaar al weer verouderd.

    Dit is gewoon een slechte periode waar B&O doorheen moet, zodra de ontwikkelingen een beetje stabiliseren en ze langer met hun modellen kunnen doen, komt het wel weer goed. Ik vraag me alleen wel af of ze de tijd wel kunnen uitzingen, het zal mij niet verbazen als ze binnenkort worden overgenomen door een Samsung of LG.

     

     

     

     

  • 05-24-2009 8:59 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    @Pentalex   Ook ik wil Jacob Jensen terug en geen consessies aan kwaliteit.

    zou een designer invloed hebben op de kwaliteit inside?????

    Ik denk het niet.

  • 05-25-2009 1:37 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Er zijn enkele voorbeelden bekend waarbij Jacob Jensen en B&O grote ruzies hebben gehad omdat B&O wat betreft techniek concessies wilde doen.

    Goed voorbeeld is de beogram 4000. B&O had helemaal geen zin in deze techniek. Veel te ingewikkeld en te duur om te produceren. Omdat Jacob Jensen niet alleen een mooi ontwerp maakt, maar ook (met enkele vrienden) de techniek ontwikkelde werd het "take it or leave it" voor B&O.

    B&O heeft nog zo'n 20 jaar reklame gemaakt over de geweldige vindingen in hun beograms en de ongelofelijke kwaliteit ervan.......

    Het klopt dat de huidige ontwikkelingen voor beeld snel gaan. Maar wat heeft ze tegengehouden een goede audioset te maken?

    De Beosound 2500 was toen die uitkwam de instapper bij B&O. Goed, maar kon niet vergeleken worden met het loopwerk van de CD6500. Tegenwoordig is het loopwerk van de Beosound 3200 de beste van hun collectie. Voor mij is dit een echte stap terug.

    Graag weer enkele bevlogen mensen aan de top die hun hart in het merk gooien en geen mannen in driedelige pakken die hun resultaten meten aan de hand van de aandelenkoers!

    En dat dat mogelijk is hebben ze eind jaren tachtig bewezen. Toen lag het merk half dood op straat en besloot een klein groepje dat de kracht van B&O benut moest worden en hebben ze in zeer korte tijd de Penta's ontwikkeld. Geen concessies gedaan en dit was achteraf het startsein van een compleet nieuwe generatie speakers.

  • 05-25-2009 9:59 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Oh dat wist ik niet.

    Het zal wel weer een geld kwestie wezen om te "bezuinigen" op de componenten,de know how is er zeker wel.

    jammer.

     

  • 01-12-2010 7:00 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Ik lees hier:

    En het houdt "ons" merk exclusief........

    ________________________________________________

    Dat is zo'n belachelijk argument... en het geeft ook direct aan waarom "een bepaald slag mensen" B&O in huis willen hebben. Tevens een bewijs dat je voor dezelfde centen qualitatief veel beter spul kan kopen (op audio gebied weet ik dit zeker).

    Ik heb inmiddels al veel B&O spullen uit elkaar gehad en vaak buitengewoon slecht wat er in zit (in verhouding met wat het kost).Tis nou niet bepaald Marantz of Denon kwaliteit om maar een voorbeeld te noemen.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind B&O prachtige looks hebben (Het jocob Jensen gedeelte althans)...

    Ik lees hier ook dat die Penta's zo geweldig zijn van B&O, maar voor die prijs zijn er toch ook veel betere (misschien zelfs mooiere) alternatieven?

     

    B&O geeft mij altijd een beetje het "Bose gevoel". Je denkt iets goeds te kopen, omdat het een top merk lijkt te zijn (dat mag je toch wel verwachten voor die centen), totdat je bij iemand thuis bent die de echte top in zijn huiskamer heeft staan en bedenk je je dat je voor hetzelfde geld dat ook in huis kon hebben en iedere dag op een compleet andere level van je muziek had kunnen genieten..... en het ziet er nog mooi uit ook. Je voelt je dan behoorlijk in de marketing kuil gedonderd (net als bij Bose).

     

     

    Beogram 4000, 4002, 8000, 8002. Sorry, got rid of all the rest.

  • 01-12-2010 7:05 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    mormel:

    Dat is zo'n belachelijk argument... en het geeft ook direct aan waarom "een bepaald slag mensen" B&O in huis willen hebben. Tevens een bewijs dat je voor dezelfde centen qualitatief veel beter spul kan kopen (op audio gebied weet ik dit zeker).

    Ik heb inmiddels al veel B&O spullen uit elkaar gehad en vaak buitengewoon slecht wat er in zit (in verhouding met wat het kost).Tis nou niet bepaald Marantz of Denon kwaliteit om maar een voorbeeld te noemen.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind B&O prachtige looks hebben (Het jocob Jensen gedeelte)...

     

     

     

    ?????????

    Mischien handig als je ff quote , vooral als je een oud topic na zo een tijd bovenwater haalt !!

    Wat Jocob Jensen betreft heb je gelijk !

  • 01-12-2010 7:20 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    HarleyD:

     

     

     

     

     

    ?????????

    Mischien handig als je ff quote , vooral als je een oud topic na zo een tijd bovenwater haalt !!

    Wat Jocob Jensen betreft heb je gelijk !

     

    Nja, sorry.. ik heb mijn bericht zo goed als kwaad al aangepast ;)

    Beogram 4000, 4002, 8000, 8002. Sorry, got rid of all the rest.

  • 01-12-2010 7:34 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Je gaat me toch niet vertellen dat denon beter is??

    Want dan ga ik ff hard lachen... 

  • 01-12-2010 8:03 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Een eindeloos debat dat steeds weer terug komt.

    Toch kan ik opmerken dat de "tegen" talrijker worden met de tijd, en de "voor" in minderheid geraken.

    Ik beschouw nog altijd een aankoop met mijn hoofd en minder met mijn hart. Met eindeloze financiële middelen zou ik daar misschien anders over denken, maar die heb ik niet.

    Hoor ik bij de gelukkige, ik weet het niet, maar tot nu heb ik niet geleden aan technische gebreken bij het gebruikte B&O materiaal. Wel heb ik steeds moeten rekening houden met beperkingen aan aansluitingsmogelijkheden of volgen van technische evoluties. Zo waren er al snel DVD's die niet konden gelezen worden op de DVD1 en aansluiten van een ipod docking station was niet mogelijk op de BS2300.

    Ik was heel blij torenhoge sommen te krijgen van mijn B&O materiaal en heb dan ook (bijna) alles verkocht. De aanpassing naar gebruiksgemak van ander materiaal heeft even geduurd, maar vandaag ben ik zeer gelukkig van de beslissing. Zo gelukkig dat ik niet meer overweeg de stap terug te zetten naar de meest recente en (iets) goedkopere B&O producten.

    Ik behoor dus tot de groep klanten die B&O verloren is. En die groep is niet te onderschatten.

    Enkelen onder jullie hebben daar geen boodschap aan en zijn ons liever kwijt op dit forum. Blijkbaar mag dit forum enkel dienen voor "echte" liefhebbers die hun ervaring kunnen delen. De vraag is alleen indien jullie bereid zijn het dubbele te betalen van de huidige prijs om in die geringe groep te kunnen blijven genieten van jullie lievelingsmerk ?

  • 01-12-2010 8:37 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Dvd's die niet gelezen konden worden heb je bij andere merken ook.

    ipod docking station....wat moet ik hier nou op zeggen.

    Als je met de laatste snufjes mee wilt gaan dan moet je inderdaad voor Denon-sony etc etc gaan.

    Een ding mis je wel en dat kan denon-sony etc etc je niet bieden en dat is het bedieningsgemak van B&Olufsen.

    Ik weet zeker dat je dat mist.....

    Probeer een Denon dvd speler maar eens te verkopen na een jaar,dan krijg je er bijna niets meer voor terug.

  • 01-12-2010 8:42 AM In reply to

    • ad
    • Not Ranked
    • Joined on 03-25-2009
    • Posts 14
    • Bronze Member

    Re: flink verlies B&O

    Om het even welke B&O even naast een Dennon zetten, kijken wie het laatst lacht !

  • 01-12-2010 9:05 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Spencer:

    Een eindeloos debat dat steeds weer terug komt.

    Toch kan ik opmerken dat de "tegen" talrijker worden met de tijd, en de "voor" in minderheid geraken.

    Ik beschouw nog altijd een aankoop met mijn hoofd en minder met mijn hart. Met eindeloze financiële middelen zou ik daar misschien anders over denken, maar die heb ik niet.

    Hoor ik bij de gelukkige, ik weet het niet, maar tot nu heb ik niet geleden aan technische gebreken bij het gebruikte B&O materiaal. Wel heb ik steeds moeten rekening houden met beperkingen aan aansluitingsmogelijkheden of volgen van technische evoluties. Zo waren er al snel DVD's die niet konden gelezen worden op de DVD1 en aansluiten van een ipod docking station was niet mogelijk op de BS2300.

    Ik was heel blij torenhoge sommen te krijgen van mijn B&O materiaal en heb dan ook (bijna) alles verkocht. De aanpassing naar gebruiksgemak van ander materiaal heeft even geduurd, maar vandaag ben ik zeer gelukkig van de beslissing. Zo gelukkig dat ik niet meer overweeg de stap terug te zetten naar de meest recente en (iets) goedkopere B&O producten.

    Ik behoor dus tot de groep klanten die B&O verloren is. En die groep is niet te onderschatten.

    Enkelen onder jullie hebben daar geen boodschap aan en zijn ons liever kwijt op dit forum. Blijkbaar mag dit forum enkel dienen voor "echte" liefhebbers die hun ervaring kunnen delen. De vraag is alleen indien jullie bereid zijn het dubbele te betalen van de huidige prijs om in die geringe groep te kunnen blijven genieten van jullie lievelingsmerk ?

    Ik vind als kritiek onderbouwd is ,het geen enkel probleem om er in mee te gaan , kan alleen niet tegen dat eindeloze geblaat van bepaalde figuren die altijd maar appels met peren aan het vergelijken zijn , als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten moet je niet bij B&O zijn punt !( daar bedoel ik niet Spencer mee )

    Ik wil best begrijpen  dat er mensen zijn die het te duur vinden ...............maar misschien vind ik het  ook wel prettig dat ik het daardoor niet in iedere huiskamer tegenkom .

     

  • 01-12-2010 10:40 AM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Natuurlijk heb ik dat bedieningsgemak niet. Al is het niet moeilijk de nodige module aan te sluiten op mijn materiaal om bediening met de beo4 toe te staan. Ik maakte de keuze van een programmeerbare Logitec, wat ik niet meer zou doen nu ik het voorgaande weet.

    En zeker, mijn versterker en Bluray zullen minder waard zijn bij verkoop, wat ik niet meteen van plan ben.

    Maar ja, de investering was 8000 € tegen ten minste 30.000 € bij B&O, zonder toegeving aan kwaliteit in beeld en klank, in tegendeel. En die 8000 € kreeg ik van de verkoop van mijn oud B&O. Geen moeilijke beslissing te nemen.

    Iedereen zit te kwijlen als ze thuis bij het beluisteren van muziek via apple-tv ook de foto-albums random zien draaien op de plasma.

     

    Neen, ik begrijp zonder moeite dat je de producten van B&O kan liefhebben en er belangrijke sommen voor over hebt.

    Maar probeer daar geen logische argumenten aan te binden, want die zijn er niet.

    Alleen moet B&O zorgen dat ze voldoende van die klanten overhouden om het merk leefbaar te maken. En dat wens ik ze van harte.

     

  • 01-12-2010 1:54 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Wat heb je nu voor installatie staan Spencer?

  • 01-12-2010 2:25 PM In reply to

    Re: flink verlies B&O

    Plasma 50" Pioneer (laatste uitgave met aparte tuner)

    B&W  MT30 (5sats M-1 + SW PV1), uitstekende klank !

    Versterker Kuro + BluRay Kuro (zeer sobere vlakke glazen afdekking) + Apple TV 

    Logitech Harmony 1100 (best te vervangen door Lin Tronic module voor beo4)

     

    Enkel luidsprekers (in muur verankerd) en plasma zijn zichtbaar in de ruimte, wat voor een sobere en esthetische integratie zorgt.

     

Page 1 of 2 (42 items) 1 2 Next >