in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-16-2009 4:02 AM by Beobird. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-14-2009 10:08 AM

    • michgal
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 12-27-2007
    • Eindhoven, Netherlands
    • Posts 60
    • Bronze Member

    Custom White Redlines

    Gisteren heb ik mn beovox rl6000's van een nieuwe stof voorzien. Op de stof zaten namelijk vlekken, en bovendien zaten er scheuren in de hoeken. Nadat ik de beolab penta's in het wit had gezien dacht ik: Dat wil ik ook, maar dan bij mn Redlines. Nu zit ik er enkel nog over na te denken welke kleur ik de behuizing, of beter gezegd de glimmende (zwarte) omranding zal spuiten. Zelf zat ik te denken aan een soort metallic wit, dat je tegenwoordig ook bij auto's ziet.

    De stof die ik gebruikt heb ik overigens van katoen en niet synthetisch als het origineel. Minder brandgevaar! 

    http://www.flickr.com/photos/28699182@N04/3531210534/in/photostream/

  • 05-14-2009 10:34 AM In reply to

    Re: Custom White Redlines

    Mooi gelukt! Zwarte kast lijkt ook mooi. Of zilver....

    Het risico van twee keer wit is dat  de een geler lijkt dan de ander en zo een verkleurde indruk maakt.

    Hoe heb je het doek zo mooi over de letters geplakt gekregen?

  • 05-14-2009 10:37 AM In reply to

    Re: Custom White Redlines

    Grappig, de RL's die ik heb  hebben een zwarte stof en een witte behuizing, precies het tegenovergestelde.

    De witte behuizing is trouwens gewoon wit (niet metallic).

    Heb je de stof bij de letters met een speciale lijm geplakt?

  • 05-14-2009 11:05 AM In reply to

    • michgal
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 12-27-2007
    • Eindhoven, Netherlands
    • Posts 60
    • Bronze Member

    Re: Custom White Redlines

    ik heb bison lijmspray gebruikt, 2 in 1 voor tijdelijke en permanente verbindingen. Ik heb het oppervlak van de letters gewoon ingesprayd, gelijkmatig en vervolgens de stof er netjes overeen geplakt waarna ik met een wattenstaafje en mn eigen vingers de stof tussen de letters heb gedrukt zodat de letters duidelijk zichtbaar zijn.

    Ik moet de kanten spuiten vanwege de vele krassen, maar ik weet nog niet of ik het zwart laat, zilver doe of misschien wel een hele andere kleur. De speakers komen uiteindelijk aan een (gedeeltelijk) witte muur te hangen. Daarom heb ik er ook een witte stof omheen getrokken zodat ze straks niet te groot en log lijken. In de kamer waar ze komen te hangen heb ik ook bruin en oranje gebruikt, daarnaast komen er kleuren als rood bij. Bed en bureau ga ik ook zelf bouwen. Ik houd jullie op de hoogte!

    Hebben jullie ideeën, dan hoor ik het graag!

    Groetjes,

    Michel

  • 05-14-2009 4:12 PM In reply to

    • michgal
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 12-27-2007
    • Eindhoven, Netherlands
    • Posts 60
    • Bronze Member

    Re: Custom White Redlines

    Ze zien er nu erg modern uit, met het witte doek. misschien dat iemand hier op het forum een idee heeft voor de kleur van de omranding?

    Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust. Voordat ik ze heb opgehangen duurt nog even. Ik moet namelijk ook keihard werken voor het centraal examen.

    Ik heb trouwens nog een vraagje? weten jullie misschien een installatie die wat kleiner is dan de beocenter 7700, maar wel met dezelfde geluidskwaliteit.

     

     

     

  • 05-15-2009 2:00 AM In reply to

    Re: Custom White Redlines

    Als je al rood in je kamer hebt, dan zou hoogglans rood ook erg mooi kunnen zijn.....

     


  • 05-15-2009 5:48 AM In reply to

    • michgal
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 12-27-2007
    • Eindhoven, Netherlands
    • Posts 60
    • Bronze Member

    Re: Custom White Redlines

    Bedankt voor je reactie. Rood kan idd ook mooi zijn.

    Maar dan iets minder heftig en missch bordeauxrood.

    zie het plaatje:

     

  • 05-15-2009 11:30 AM In reply to

    Re: Custom White Redlines

    Sjieke uitstraling hoor. Denk dat ik dat ook eens ga doen.

    Goede bruikbare tips hier om van iets ouds weer iets nieuws te maken.

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 05-16-2009 4:02 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Custom White Redlines

    Ziet er gaaf uit die speakers Cool. Lee had een tijdje terug ook hele mooie paint jobs van de Beolab 2 (vooral die witte was erg mooi).

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

Page 1 of 1 (9 items)