in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-11-2009 5:47 PM by kronzilla. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-10-2009 10:59 AM

    Beocenter AV5

    Weet er iemand hoe ik in het service menu kom van deze tv? Ik heb op ebay een leuk exemplaar voor een spotprijs kunnen kopen en ik ga er volgende week om. Ik wil echter geen tv kopen met een opgebraden beeldbuis want zoals ik lees, zijn beeldbuizen nogal tamelijk duur bij B&O. Ik heb geen behoefte aan een grotere of flat tv, het is zo'n gaaf design object,vooral met de uitschuifbare luidsprekers :-)

    Dus indien iemand mij dit zou kunnen laten weten? Zou dit ten zeerste appreciëren.

     

    Mvg David

  • 05-10-2009 11:11 AM In reply to

    Re: Beocenter AV5

    Bij een AV5 hebben de branduren van de beeldbuis niet veel invloed op de levensduur. De beeldbuis gebruikt in een AV5 is gewoon een zwak deel, vandaar dat er bij vervanging van de beeldbuis ook een ander type beeldbuis wordt geplaatst (volgens mij BV1 buis), met een inbouwkit erbij, zodat hij mechanisch past. Je kan beter vragen of de beeldbuis al eens is vervangen, dan heb je meer zekerheid dan het weten van het aantal branduren.

     

    Mijn AV5 draait trouwens nog steeds met de originele buis! Ik hoop dat dat nog even zo blijft!!

  • 05-10-2009 11:48 AM In reply to

    Re: Beocenter AV5

    Maarja ik bedoel gewoon,welja een nieuwe BV1 beeldbuis voor een AV5 is erg duur? Heb ook al rondgezocht voor eventuele spare parts zoals de laserunit want die wordt niet meer gemaakt. Dusja zou ik dan een reserve beeldbuis willen kopen voor tegen dat die defect gaat. Zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten?

     

    Mvg

  • 05-10-2009 4:06 PM In reply to

    Re: Beocenter AV5

    Reken maar een stuk boven de €500,--! Verder moet bij het monteren van de nieuwe beeldbuis een aantal aanpassingen worden gedaan in de elektronica en moet de geometrie opnieuw worden afgeregeld.

    Een defecte beeldbuis is moeilijk te voorspellen. Hij kan vandaag nog goed spelen en morgen de geest geven. Hij kan zelfs als hij al defect is soms goed en soms slecht beeld geven. Of de TV gaat met een knal uit. Maar als de beeldbuis een kleurwaas heeft of terugslaglijnen, dan is het bijna zeker einde oefening voor de beeldbuis.

  • 05-11-2009 3:28 AM In reply to

    Re: Beocenter AV5

    Vervroegd ga ik de AV5 ophalen,morgen dus. Hij is dus in zgn tadeloze nieuwstaat,naar het schijnt,en we gaan dit dus gaan bekijken met argusogen. Een andere vraag, ik heb een upscaling dvdspeler, is het mogelijk om via de scart ingang een 480P signaal in de beocenter te voegen? Ik ben wel nogal goed op de hoogte van projectoren etc,dus weet ik wel heel goed wat 480P 720P, 1080i en 1080P-kreten zijn. Het is een gewone beeldbuis dus. Maar een ordinair videosignaal in een tv voegen geeft meestal een belabberd resultaat,als men dit progressive doet is het beeld veel mooier. Is het dus mogelijk om dit te doen? Of onmogelijk? Welke scartingang moet ik dan nemen?

    Mvg David

  • 05-11-2009 2:05 PM In reply to

    Re: Beocenter AV5

    Hallo David,

     

    De BV AV5 is een 4:3 toestel en dus geen breedbeeld zoals je waarschijnlijk al weet.

    Verder was deze tv een soort die tusen de MX7/8000(4:3) en de Avant (breedbeeld) zat.

    De AV5 zal (verwacht ik) alleen reageren op 576i videosignaal, dus het standaard videosignaal.

    De latere avant's (100hz) waren voorzien van een beeldprocessor die ook op (576) P reageerde.

    Je kan hem over RGB aansturen of via videocomposiet.

    Als ik de foto's zo zie, dan lijkt het op een variant van de avant chassis  met 3 scart aansluitingen.

    Op de Vtape en AV kan je ws RGB insturen en op de Decoder Scart alleen composiet.

    Een alternatief is de S-VHS aansluiting achter bovenop bij het bedieningspaneel.

  • 05-11-2009 5:47 PM In reply to

    Re: Beocenter AV5

    Ach ik zal het eens proberen, welja het is een upscaling dvdspeler die zowel over component vga als hdmi tot 1080P kan upscalen,dusja ik kan probere met 480P,576P of andere,welja baat het niet,het schaadt ook niet. En echt heel veel tv kijk ik niet. Ik zal de bevindingen wel laaten weten. Thx voor de tip overigens :-)

Page 1 of 1 (7 items)