in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-17-2009 4:54 PM by ronbeo. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-09-2009 2:56 PM

    advies nodig beolab 5

    Hallo

    ik ben naar de winkel geweest en heb daar een film bekeken eerst op de
    bv9
    2xbl8000(tweede keer met bl 9)
    1xbl2
    2xbl6000

    het geluid was perfect net als of ik in de film zat op beide set-up

    toen bekeken we dezelfde film op

    bv9
    2xbl5
    2xbl6000

    het geluid was zuiver en perfect zelfs op hoog volume maar toch miste het de explosiviteit
    die ik bij de andere 2 set-up had ook de medewerkers hoorde het duidelijk het was de bl2 die miste

    Toen sluite we de bl2 direct op de bv9 maar die kreeg geen signaal door
    daarna deden we ze op de bl5 maar we hoorde geen verschil hij kreeg niet het juiste signaal door

    daarna veranderde we de instellingen in de menu en noemde we de bl5 de bl9
    en toen kreeg de bl2 wel de juiste signaal door en het geluid was perfect
    maar de tv geeft dan alleen naar de bl5 signaal door van de bl9 omdat we die
    aangepast hadden in de menu


    doen we iets verkeerd en heeft iemand advies hiermee

  • 05-09-2009 3:08 PM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    nisrani:

    daarna veranderde we de instellingen in de menu en noemde we de bl5 de bl9
    en toen kreeg de bl2 wel de juiste signaal door en het geluid was perfect
    maar de tv geeft dan alleen naar de bl5 signaal door van de bl9 omdat we die
    aangepast hadden in de menu

     

    In principe is de bedoeling van het benoemen van het juiste type speaker in het menu, dat de geluidsmodule bepaalt waar welke frequnties toegekend krijgt.

    Kennelijk is het dan zo dat als je eenmaal Lab 5 hebt ingesteld, de module de bassen automatisch ook naar de lab 5 doorstuurd. Het .1 kanaal met een eventuele lab 2 zou dan ook herleid worden naar de lab 5's. Simpelweg omdat de module ervan uit gaat en weet dat de lab 5 tot lagere bassen in staat is.

     

    M.a.w. aan de hand van de ingestelde speakers bepaalt de module waar de bassen/het laag naar toe gaat.

     

    Kan mij ook niet voorstelllen dat 2 30cm woofers uit de lab 5's ondergeschikt zouden zijn aan de woofer(tjes) in de lab2. 

  • 05-09-2009 3:27 PM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    Hoi

     

    dat was ook het probleem als we de bl5 aanluiten geeft de module de bassen door naar de bl5

    maar het was echt een groot verschil met de bl2

    de bl5 heeft betere spec maar als ie niet goed aangestuurd word dan gebruikt ie ze ook niet

    ook de medewerkers snapte er niets van

  • 05-10-2009 8:31 AM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    hoi,

     

    Ik heb zelf eerst een opstelling gehad met 4x bl8000 en een REL Storm waar ik ook de het explosieve miste in films. Toen de Storm geruild voor een REL uit de Qserie wat een hele grote verbetering was t.ov. de Storm. Wat bleek, de Storm was een hifi-sub en de Q een sub meer geent op films.

    Nu heb ik 2 bl's5, bl7.2 en 2 bl's3 wat vreselijk goed klinkt maar in film's toch het 'boemboem' effect niet echt haalt. Ik vergelijk het dus een beetje met de REL opstelling.

    Maar als de lab's5 ook een heel laag signaal binnen krijgen gaan ze ook errug laag en heftig, maar vooral strak en onvervormd! 

  • 05-11-2009 5:54 PM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    ronbeo:

    hoi,

     

    Ik heb zelf eerst een opstelling gehad met 4x bl8000 en een REL Storm waar ik ook de het explosieve miste in films. Toen de Storm geruild voor een REL uit de Qserie wat een hele grote verbetering was t.ov. de Storm. Wat bleek, de Storm was een hifi-sub en de Q een sub meer geent op films.

    Nu heb ik 2 bl's5, bl7.2 en 2 bl's3 wat vreselijk goed klinkt maar in film's toch het 'boemboem' effect niet echt haalt. Ik vergelijk het dus een beetje met de REL opstelling.

    Maar als de lab's5 ook een heel laag signaal binnen krijgen gaan ze ook errug laag en heftig, maar vooral strak en onvervormd! 

     

    Maar hoe komt het dan dat ze het boem effect niet halen terwijl ze toch betere specs hebben
    dus eigenlijk zou ik er een bl2 bij moeten halen voor het effect

    gr

  • 05-14-2009 7:42 AM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    Volgens mij heeft het te maken met het digitale signaal. Zelf speel ik al mijn DVD's af via mijn center2 en niet via de DVD speler van de TV (of het moet DTS signaal zijn, dan weer wel). De beovision 7 die wij hebben heeft geen spdif out en de Beolabs 5 zullen dan ook niet via deze methode volledig digitaal benut worden.

  • 05-14-2009 1:10 PM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    nisrani:
    Maar hoe komt het dan dat ze het boem effect niet halen terwijl ze toch betere specs hebben

    dus eigenlijk zou ik er een bl2 bij moeten halen voor het effect

    gr

    Sorry hoor, maar dit gaat er bij niet in. Het kan toch niet zo zijn dat een BL2 nodig is icm 2 vlaggenschepen onder de labjes om het beste geluid te krijgen.Met een sub toegewezen in het menu, haal je bovendien niet eens het maximale uit de BL5's. Zo zonde.

    Je dealer heeft imo iets niet goed ingesteld tijdens de demo. Onbegrijpelijk dat ie dit accepteert en geen hulp vraagt van product support, om het wel goed in te stellen.

     

  • 05-14-2009 1:35 PM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    Ga nou eens naar een andere dealer.

    Ik weet er wel eenWink

  • 05-17-2009 7:39 AM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    Hoi

    welke dealer is dat als het in de buurt is ga ik langs

    ik was nog een keer geweest naar de dealer en zij dat met films 5.1 de bl5
    niet hetzeflde signaal krijgt als de bl2 en adviseerde mij met films de bl2
    er bij te gebruiken en bij muziek niet

    gr

  • 05-17-2009 9:30 AM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    Fred Baak in Houten

  • 05-17-2009 12:22 PM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    nisrani:

    ik was nog een keer geweest naar de dealer en zij dat met films 5.1 de bl5

    niet hetzeflde signaal krijgt als de bl2 en adviseerde mij met films de bl2
    er bij te gebruiken en bij muziek niet

    Nou ja zeg! Die dealer probeert je dus om BL5s plus een BL2 te verkopen. Bovendien zegt ie ook nog eens dat zo gauw je van audio naar video of andersom, dat je elke keer het menu moet ingaan om de BL2 aan of uit te zetten. Gaat echt nergens over.

     

  • 05-17-2009 4:54 PM In reply to

    Re: advies nodig beolab 5

    nisrani:
    ik was nog een keer geweest naar de dealer en zij dat met films 5.1 de bl5
    niet hetzeflde signaal krijgt als de bl2

     

    heb hier een paar weken geleden met iemand van B&O Nederland(die trainingen gaf in system 3) over gesproken en hij vertelde mij dat het .1 signaal absoluut wordt doorgezonden en dus ook wordt weergegeven door de lab's5!

Page 1 of 1 (12 items)