in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-23-2009 4:45 AM by madsnielsen. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-04-2009 6:01 PM

    • Odin
    • Not Ranked
    • Joined on 05-04-2009
    • Posts 9
    • Bronze Member

    Beovision 7-32 + Bærbar?

    Hej..

     

    Jeg vil gerne have sluttet min bærbare computer til ovennævnte tv, men kan ikke få det til at fungere.

    Jeg har tilsluttet pc og tv med et alm vga kabel med rs 232 stik i hver ende. Og for så at få sat det i fjernsynet har jeg derfor måtte bruge en converter fra vga - DVI.

    Mit spørgsmål er så hvordan jeg får hul igennem så jeg får billede på tv`et. Desuden ved jeg ikke under hvilket stik jeg skal "registrere" pc under "connections" menuen på tv`et. Og jeg har også chekket om den bærbare sender ud hvad den skal og det gør den, så det er ikke hos den problemet ligger.

    Syntes jeg har prøvet alt og håber nu der er nogle experter her som har løsningen :)

     

    På forhånd mange tak for hjælpen

     

    Odin

  • 05-04-2009 6:55 PM In reply to

    Re: Beovision 7-32 + Bærbar?

    Hej

    Er der en composite tilslutning på din bærbare(et gult rca stik) hvis det er tilfældet så brug det med et kabel rca til scart og tag lyden fra dit lydkort.Hvisdet ikke er tilfældet brug det du har sæt tv til computer vga hdmi eller hvad det nu hedder på dit tv.Fejlen ligger måske i at du skal switche din bærbare til extern skærm med fn(function)tasten

    mvh

    jan

     

  • 05-05-2009 2:41 AM In reply to

    • Odin
    • Not Ranked
    • Joined on 05-04-2009
    • Posts 9
    • Bronze Member

    Re: Beovision 7-32 + Bærbar?

    Hej jan

     

    Tak for svaret.

    Der er ikke composite på den bærbare, og har dobbeltchekket at der kommer billede fra den bærbare ved at sætte en af mine andre computerskærme til så det kan dårligt være hos den problemet ligger.

    Jeg forstår heller ikke hvordan jeg skal sætte dette op inde i tv menuen under "Tilslutninger" for der er som bekendt kun AV1-AV4 samt"Projektor" og "Camera". Og hvis jeg ikke programmerer èn af disse indgange til "Pc" kan jeg slet ikke skifte over til "Pc" på min Beo4 og så vidt jeg kan se har ingen af disse tilslutninger noget med vga/dvi indgangen at gøre.

    Ganske problematisk har det vist sig at være :)

     

    Kablet jeg bruger fra den bærbare er:

    http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/vga_kabel/high_grade_vga_kabel_10_m_639_da.html

     

    Og converterstikket jeg bruger for at få det til at passe ind i tv`et er:

    http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/vga_adapter/adapterstik_dvii_han_vga_hun_257_da.html

     

    vh

     

    Odin

  • 05-23-2009 4:45 AM In reply to

    Re: Beovision 7-32 + Bærbar?

    Hej Odin, jeg har selv PC sat til min BV/ det virker fint, tror dit problemet er den converter fra VGA til DVI prøv at konveter det ved computeren så der går DVI direkte ind i din BV...

     

    Du kan bare skrive på: mads555@hotmail.com hvis du har brug for hjælp...Du kan se hvordan mit setup ser ud her.

    http://forum.team-mediaportal.com/completed-htpc-projects-61/touchscreen-version-1-a-57633/

     

    MVH

    Mads

Page 1 of 1 (4 items)