in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-05-2009 12:12 PM by koning. 31 replies.
Page 2 of 2 (32 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 05-01-2009 4:44 PM In reply to

    Re: Hulp nodig bij set-up speakers

    Kan je niet een foto plaatsen van je luister/video plek.

  • 05-01-2009 4:48 PM In reply to

    Re: Hulp nodig bij set-up speakers

    Hoi

     

    ik zal morgen een foto plaatsen van de woonkamer(er zit alleen nog geen b&o )

    hoop dat het na de verbouwing er staat.

    gr

  • 05-01-2009 5:39 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Hulp nodig bij set-up speakers

    nisrani:

    trouwens mijn woonkamer ziet er als een L vorm,zal een korte beschrijving geven.

    Als ik op de bank zit zit ik 5,5 meter van de wand vandaanwaar de tv komt die 4,5 a5m breed is,rechts van mij zit
    een raam tot aan de wand van de tv,links van de tv heb ik een open trap naar boven en beneden
    en de wand van de raam langs de achterkant van de bank is 10 a 11m breed

    Wat betreft de 8000's: Als je ze kan filteren (dat de laagste tonen dus alleen door de lab 5's worden weergegeven) dan lukt het op hoge volumes ook prima met de 8000 achter lijkt me. Optisch blijven ze natuurlijk het mooist.

    Voor de woonkamer kan ik je weinig advies geven. Enige standaard tips zijn dat je de speakers een stukje vrij van de muur moet houden (30cm toch wel minimaal), de luisterplek op ongeveer 3/4 van de lengte vd kamer en iets van een kleed voor de speakers (anders reflecteren de eerste tonen gelijk via de vloer). Wat ook helpt is dempende schilderijen/panelen aan de muur hangen (gewone schilderijen werken ook wel, zolang de muur maar niet egaal is). Zoiets bijv. http://www.soundsorba.com/artsorbacanvas.htm

    In de Beoliving zelf zie je de elementen ook wel terug (vloerkleed, speakers een stukje van de muur, wanden die niet egaal zijn, stoffen bank/poefjes en de luisterplek op 3/4).

    Voor uitgebreidere info kun je beter contact opnemen met iemand die echt verstand heeft van akoestiek, want zelfs de duurste speakers klinken voor geen meter als de ruimte hol of dof klinkt (wel eerst alles thuis proberen, want het is jammer om geld uit te geven als het gelijk al top klinkt).

     

     

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-02-2009 6:40 AM In reply to

    Re: Hulp nodig bij set-up speakers

    Toine Dingemans van soundscapes.

    Die weet echt maar ook echt alles van acoustiek!!

    Die heeft trouwens een interessanten website.Wink

  • 05-02-2009 6:49 AM In reply to

    Re: Hulp nodig bij set-up speakers

    Beobird:

    nisrani:

    trouwens mijn woonkamer ziet er als een L vorm,zal een korte beschrijving geven.

    Als ik op de bank zit zit ik 5,5 meter van de wand vandaanwaar de tv komt die 4,5 a5m breed is,rechts van mij zit
    een raam tot aan de wand van de tv,links van de tv heb ik een open trap naar boven en beneden
    en de wand van de raam langs de achterkant van de bank is 10 a 11m breed

    Wat betreft de 8000's: Als je ze kan filteren (dat de laagste tonen dus alleen door de lab 5's worden weergegeven) dan lukt het op hoge volumes ook prima met de 8000 achter lijkt me. Optisch blijven ze natuurlijk het mooist.

    Voor de woonkamer kan ik je weinig advies geven. Enige standaard tips zijn dat je de speakers een stukje vrij van de muur moet houden (30cm toch wel minimaal), de luisterplek op ongeveer 3/4 van de lengte vd kamer en iets van een kleed voor de speakers (anders reflecteren de eerste tonen gelijk via de vloer). Wat ook helpt is dempende schilderijen/panelen aan de muur hangen (gewone schilderijen werken ook wel, zolang de muur maar niet egaal is). Zoiets bijv. http://www.soundsorba.com/artsorbacanvas.htm

    In de Beoliving zelf zie je de elementen ook wel terug (vloerkleed, speakers een stukje van de muur, wanden die niet egaal zijn, stoffen bank/poefjes en de luisterplek op 3/4).

    Voor uitgebreidere info kun je beter contact opnemen met iemand die echt verstand heeft van akoestiek, want zelfs de duurste speakers klinken voor geen meter als de ruimte hol of dof klinkt (wel eerst alles thuis proberen, want het is jammer om geld uit te geven als het gelijk al top klinkt).

     

     

     

     

    Hoi

    Bedankt voor de tip ik heb woensdag een afspraak en zal er zeker rekening mee houden

     

    gr

  • 05-03-2009 6:51 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Hulp nodig bij set-up speakers

    koning:

    Toine Dingemans van soundscapes.

    Die weet echt maar ook echt alles van acoustiek!!

    Die heeft trouwens een interessanten website.Wink

     

    Dat is idd een goede tip. Zoveel gratis kennis vind je niet zo snel in het Nederlands op het net Smile. Je moet er alleen wel even de tijd voor nemen om alles in je op te nemen/begrijpen.

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 06-05-2009 12:12 PM In reply to

    Re: Hulp nodig bij set-up speakers

    HmmHeb je al een oplossing kunnen vinden Nisrani

Page 2 of 2 (32 items) < Previous 1 2