in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-03-2009 3:01 PM by Ericvr6. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-29-2009 5:38 AM

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    speakers tik bij uitzetten

    2 x 8000 2x 6000 avant tv sinds een paar dagen bij uitzetten of mute  maken de speakers een hele luide tik.

    We hebben het er wel eens meer over gehad maar kan het niet via de zoek optie vinden

    Ik dacht dat het te maken had met een stroomdraad langs je speakerdraad .Maar bij de tv is dat zelfs zo aangelegd

     

    Eric

  • 04-29-2009 5:58 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: speakers tik bij uitzetten

    Ik ken het probleem aangezien ik het zelf heb als ik bijv eerst mijn versterker uitzet en daarna de Beocenter. Ook bij het aanzetten van eerst de versterker en dan de Beocenter krijg ik zo'n plop. Je moet even zoeken op de woorden: speaker en plop. Volgens mij is het vrij makkelijk op te lossen.

    Probeer trouwens ook eens een andere stroomgroep. Kan best zijn dat je apparatuur gevoelig is (dan moet je ook een plop horen als je bijv een zware lamp oid aanzet als die op dezelfde groep zit aangesloten).

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 04-29-2009 6:41 PM In reply to

    Re: speakers tik bij uitzetten

    Hallo Eric,

    Ik vermoed dat er een defect in de dss module zit.

    Maar eerst even de spanning van het hele systeem af en dan nog een keer testen.

    Nog steeds een tik? dan even de speakers op de audio bron proberen indien aanwezig.

    Succes

    Groet Maurice

  • 05-01-2009 7:10 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: speakers tik bij uitzetten

    dss module ? waar zit die en wat doet die?

    Heb gisteravond ook nog even aan de speakerdraaden van de beolab gezeten dat gaf toen een behoorlijke brom

    Zomaar los maken gat niet want alles is everborgen en zit in een link met beocentere 2 en beovoision 6

  • 05-01-2009 11:50 AM In reply to

    Re: speakers tik bij uitzetten

    DSS is Dolby Surround Sound. Dit is de module in de Avant waar de speakers op zijn aangesloten. Ik denk ook richting die module. Maar als je brom krijgt als je aan de speakerdraden zit kan het natuurlijk ook in de bedrading zitten. Heb je misschien nog een losse speakerkabel (PL)?? Kun je de speakers stuk voor stuk testen.

  • 05-01-2009 1:03 PM In reply to

    Re: speakers tik bij uitzetten

    Ik weet niet hoe lang de kabels al "vast" zitten?

    Wellicht dat een paar keer de stekkers erin/eruit halen wat uithaalt. Even de contacten a.h.w. van aanslag ontdoen.

  • 05-01-2009 5:46 PM In reply to

    Re: speakers tik bij uitzetten

    Het kan ook een potentiaal verschil zijn op de coax deze even los koppelen en kijken of het nog steeds tikt.

    Het kan ook een lose massa draad zijn in de pl plug zijn maar dan komt er ook een brommetje uit de boxen.

     

    Succes Maurice

  • 05-03-2009 7:31 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: speakers tik bij uitzetten

    Ja de coax is een paar keer los geschoten zal eerst alles achter de avant eens goed nalopen . Het lijkt inderdaad op een potentiaal tik

    meld me nog

    dank eric

  • 05-03-2009 7:01 PM In reply to

    Re: speakers tik bij uitzetten

    Er komt ook een licht brommetje uit de labjes als de massa van de PL-draad, contact maakt met het metalen behuizing van de PL-plug.

  • 05-04-2009 7:22 AM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: speakers tik bij uitzetten

    nou zeg maar een vette brom uit de beolab 2

  • 06-03-2009 3:01 PM In reply to

    • Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

    Re: speakers tik bij uitzetten

    Gisteren my dealer langs geweest en heeft de Dolby Surround Sound module vervangen . Alles werkt weer super.

     

Page 1 of 1 (11 items)