in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-10-2009 3:42 PM by DoubleU. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-26-2009 6:42 AM

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Hoe sluit ik de Western Digital TV aan op een Beovision 7

    Ik kreeg van de week bezoek van een kennis die erg onder de indruk was van de Western Digital TV icm met een losse harddisc (loopt ook een topic over). Hij vond het beeld fantastisch. Gister kwam hij langs om te vragen of ik ook zoiets voor hem wil uitzoeken.

    Zijn syteem bestaat uit:

    Beovision 7 MKI zonder upgrade modules

    Beolab 8000

    Beolab 4000

    Beolab 2

    Beosound 3200

    Nou is het probleem dat de Beovision 7 MKI geen hdmi en volgens mij ook geen spdif of andere digitale audio inputs heeft. Het video gedeelte is wel op te loseen aangezien een hdmi->dvi stekkertje volstaat. Ik zit alleen met de audio. Hij zou het namelijk wel mooi vinden om surround te hebben. Ik heb alleen geen idee welke upgrades hij daarvoor nodig heeft.

    Vroeg me dus af welke upgrades jullie aanraden, en of het ook mogelijk is om de MKI BV7 gelijk te upgraden naar bijv. hd-ready (de anologe out van de WD TV is namelijk niet je van het en dan heeft hij ook gelijk beter beeld) ? Of is het rendabeler om zijn oude in te ruilen en een MKIII met full hd en hdmi weer te kopen ?

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 04-26-2009 3:08 PM In reply to

    Re: Hoe sluit ik de Western Digital TV aan op een Beovision 7

    In die tv zit de dolby-module er standaard in. Met 4 digital inputs.

    Hd-ready kit nog even in laten bouwen van een paar 100 euro, en klaar is ie.

  • 04-27-2009 4:09 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Hoe sluit ik de Western Digital TV aan op een Beovision 7

    Bedankt voor je reactie. Ben gister even bij hem langs geweest en voor het geluid heb ik idd alleen maar een toslink -> converter nodig omdat er digitale coax aansluitingen opzaten.


    Zorgt de hd-ready kit er trouwens voor dat de tv het signaal kan verwerken, of hoe zit dit precies ? Kan hem namelijk nu ook via de dvi ingang aansluiten, maar volgens mij krijgt hij dan zwart beeld omdat er geen decoder in de tv zit (normaal zou er namelijk een pc op die dvi ingang zitten, en dan zorgt de videokaart voor het beeld).

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 04-27-2009 5:33 AM In reply to

    Re: Hoe sluit ik de Western Digital TV aan op een Beovision 7

    Met een hd-ready kit verandert er niets aan de buitenkant. Je sluit hem nog steeds aan via de dvi, alleen met het verschil dat de tv, hd-beelden kan verwerken. (720p, 1080i, 1080p)

     

    Voor het geluid moet je ook een cinch stereo aansluiten. De tv kan alleen ac3-formaat (5.1 en DTS) decoderen via digitaal, geen digitale stereo. Dus als je bijvoorbeeld een mp3 aanbiedt, zal de digitale ingang niet gebruikt worden. De tv geeft wel voorrang aan de digitale ingang, mits het signaal het juiste formaat heeft. Dus je hoeft niet te kiezen van welke ingang er gebruikt gemaakt moet worden.

    Uiteraard moet je in het menu aansluitingen wel de dvi koppelen met 1 van de digitale ingangen.

  • 04-27-2009 6:14 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Hoe sluit ik de Western Digital TV aan op een Beovision 7

    Nogmaals bedankt. Vind het wel vreemd dat hij geen 2.0 digitale audio kan verwerken aangezien dat toch de basic zou moeten zijn. Maargoed, dan sluit ik het kastje kwa audio analoog en digitaal aan. Als de tv dan de voorkeur geeft aan digitale inputs dan is het helemaal mooi, en zou het automatisch switchen wanneer hij mp3tjes afspeelt.

    Had voor hem dit schema gemaakt, en dat zou dan moeten werken Smile:

    http://h1.ripway.com/fatalfelix/wdtv.JPG

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 04-27-2009 7:17 AM In reply to

    Re: Hoe sluit ik de Western Digital TV aan op een Beovision 7

    Schema ziet er goed uit! Smile

    Composiet kabeltje is wel overbodig, denk ik. Mijn media-speler kan in ieder geval geen hdmi en composiet tegelijk uitsturen.

     

    En inderdaad vreemd dat 2.0 niet kan, maar op het general forum zijn er al meerdere tegenaan gelopen. Je bent dus aangewezen op de DA-convertor van de Western.

    Voor muziek is het wel handig om A-PC aan de Beo4 toe te voegen, om het beeld op zwart te zetten.

  • 05-03-2009 12:30 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Hoe sluit ik de Western Digital TV aan op een Beovision 7

    Heb vandaag even de boel aangesloten met analoog beeld (de module had hij nog niet). Video via composiet en audio via coax en rca. De boel op de beolink onder v.aux ingesteld, en alles werkte. Bij muziek analoge rca en bij DTS film sprong hij naar digitaal.

    Nou kreeg ik het geluid alleen niet op surround. Normaal zou hij dan kiezn... link -> av -> dvd en dan doen de andere speakers mee. De knop v.aux staat niet tussen de 9 bovenste knopjes en ik kon hem in het link menu alleen verplaatsten naar de cijfers 1-9. Als ik vervolgens link -> av -> 1 deed, werkte het niet.

    Moet ik hem anders instellen, of hoe werkt dat precies ?

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-03-2009 6:58 PM In reply to

    Re: Hoe sluit ik de Western Digital TV aan op een Beovision 7

    Beobird:

    Nou kreeg ik het geluid alleen niet op surround. Normaal zou hij dan kiezn... link -> av -> dvd en dan doen de andere speakers mee. De knop v.aux staat niet tussen de 9 bovenste knopjes en ik kon hem in het link menu alleen verplaatsten naar de cijfers 1-9. Als ik vervolgens link -> av -> 1 deed, werkte het niet.

    link -> av -> dvd ??

    Begrijp niet echt wat dit met v.aux te maken zou moeten hebben. Je kunt toch gewoon in de list, SPEAKER 4 of 5 oproepen. In de Beo4 kun je A.V.AUX toevoegen en dan GO voor alleen het geluid. De BV7 moet dan wel in V.OPT 2 staan. Duurt wel een halve of hele minuut, voordat het beeld helemaal zwart word.

    Helpt dit?

     

  • 05-04-2009 4:15 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Hoe sluit ik de Western Digital TV aan op een Beovision 7

    Ik zou het eens proberen. De dvd was als voorbeeld als je daar surround geluid wilt hebben. Surround met bijv gewone tv is link -> av -> tv

    Normaal zou hij gelijk uit de bv7 alle speakers aansturen, maar alleen de labs 4000 zitten op de tv en de 8000 en de 2 zitten met de masterlink via de bv7 op de bs3200.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 05-10-2009 3:42 PM In reply to

    Re: Hoe sluit ik de Western Digital TV aan op een Beovision 7

    Voor de snelle beslisser (tot 12 uur vannacht), er staat op ibood een TVIX te koop met een stevige korting. Is te bedienen met een beo4 via puc.

    http://www.ibood.com/nl/nl

Page 1 of 1 (10 items)