in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-26-2009 2:48 PM by Bieele. 46 replies.
Page 2 of 2 (47 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 06-24-2009 6:09 PM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    ulfiyya:
    En welke ander merk kun je licht bedienen via beo4?

    Je kan o.a. de AluDim van Lintronic rechtsreeks met de Beo4 bedienen. 

    Of X10 dat via het lichtnet wordt aangestuurd (Dan heb je wel een XM10 TTL/CMOS interface nodig die je op de Lintronic TT455-RT-238 aansluit)

    ulfiyya:
    En sorry dat ik zoveel vraag maar is die 208 print 'n uitbreidingskaart?

    De Relay208 is een relaiskast waaraan je o.a. elektrische gordijnen en rolluiken kan verbinden en die je dan met de Beo4 kan bedienen.

    Hier (filmpje) nog een voorbeeld wat je ook met een Relay208 kan bedienen.

     

  • 06-25-2009 2:23 PM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Bedankt!

    Ik begrijp 't maar je vertelde niet of je 1 of meer controlers nodig hebt? 1 of 8/

    of volstaat een voor alle lampen?

    Grt,

     

  • 06-25-2009 4:12 PM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    met 1 light control kun je meerdere lampen aansturen in serie tot een maximum van ik meen 300 watt. Dus bijvoorbeeld 3 lampen  met elk een peertje van 75 watt (met elkaar doorverbonden) Je kunt ze dan alleen niet apart dimmen of aan/uit zetten dat gaat dan natuurlijk ook gelijk.

    Ook halogeen lampen (220v) kunnen aangestuurd worden. led weet ik niet.

    Groet roel.

  • 06-28-2009 1:39 AM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    yarouk:

    Ik heb met mijn eigen ogen waargenomen dat na de laatste updates opgehaald te hebben van de B&O site de humax 5050c hierin nog niet was opgenomen.

    Afgelopen week is de PUC lijst van mijn Beovision 8-40 geupdate en de 5050c staat WEL in deze lijst.

    Werkt behoorlijk goed; ik weet alleen nog niet hoe ik in het menu van de humax terecht kom en verder zijn de teksten op mijn Beo5 nog steeds onlogisch. Misschien toch maar proberen deze zelf te programmeren?

    Groeten,

    Bieele

     

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 06-29-2009 6:05 AM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Je komt in het hoofdmenu door "GO" -"9" te kiezen!

     

    Ernie

  • 06-30-2009 3:16 PM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    goedenavond mede B&O-ers!,

    kan ik deze humax ook aansluiten op mijn beo avant-dvd en bedienen met de beo-4??

    dit zou mij zeer verheugd in de oren klinken.

     

    gr.cees

  • 07-01-2009 3:37 PM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Ik heb inmiddels 2 maanden de Humax 5050c. Werkt goed op een punt na. nl. het inschakelen van de 5050 gekoppeld aan de bv 3-32. In de lijst van de STB controller is de CI-5100C geactiveerd. Dit is de enige die werkt. Wat is het probleem.

    Het wordt niet duidelijk of de TV de PVR inschakelt. TV AAN: 5050 UIT. TV UIT: 5050 AAN.

    In dit "tv oudje" zitten geen voorziening zoals recorder 'aan' of 'uit'.

    In het menu van de PVR is de ingestelde 'standby timer' ONTVANGER AAN: uitgeschakeld. ONTVANGER UIT: uitgeschakeld. Niets helpt. Wie heeft hier een antwoord op.

    Volgens informatie komt de nieuwe lijst eind juli. Als ik zou weten dat het hiermee zeker opgelost zal zijn overweeg ik deze lijst nog voor een half jaartje te plaatsen.

    PS. Met de IRFOX-C heb ik nooit dit probleem gehad.

    Met vriendelijke groet, Geert.

  • 07-01-2009 5:30 PM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    ernie:

    Je komt in het hoofdmenu door "GO" -"9" te kiezen!

    Ernie

    Bedankt! Werkt inderdaad, ook op de Beo5, maar dat vind ik niet heel handig (wanneer je te lang wacht na GO activiteer je een andere functie).

    Toch maar proberen of ik mijn Beo5 zo ingesteld krijg dat dit logischer werkt.

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 07-01-2009 5:49 PM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    bergmans:
    Het wordt niet duidelijk of de TV de PVR inschakelt. TV AAN: 5050 UIT. TV UIT: 5050 AAN.

    Hij schakelt net verkeerd om.

    Zorg ervoor dat het oogje van de STB-controller geen signaal aan de 5050 kan geven. (je kan het oogje afdekken of het stekkertje eruit trekken) en zet dan de TV aan.

    Bevestig het oogje weer aan de 5050 of steek de stekker van de STB-C weer in de TV.

    Als het goed is gaat de 5050 nu wel gelijk met de TV aan en uit.

  • 07-01-2009 5:51 PM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Bieele:

    ernie:

    Je komt in het hoofdmenu door "GO" -"9" te kiezen!

    Ernie

    Bedankt! Werkt inderdaad, ook op de Beo5, maar dat vind ik niet heel handig (wanneer je te lang wacht na GO activiteer je een andere functie).

    Toch maar proberen of ik mijn Beo5 zo ingesteld krijg dat dit logischer werkt.

    Bieele

     

    Je kan het menu ook activeren (in ieder geval op de Beo4) door "GO" 2 seconden ingedrukt te houden.

     

  • 07-03-2009 3:06 PM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    damatt:
    Als het goed is gaat de 5050 nu wel gelijk met de TV aan en uit.

    Helaas, helaas, wat jij adviseerde zou in theorie moeten kloppen. Maar de praktijk is weerbarstiger. 

    Stekkertje van STB infrarood uit de 3-32 gehaald.   TV aan.   TV uit.   stekkertje weer in.

    DTV AAN + 5050 AAN.   ALLES UIT.   ALLES AAN.   ALLES UIT.

    DTV AAN - 5050 BLIJFT UIT, reageert niet.   Totdat de DTV weer UIT gaat, gaat de 5050 AAN.

    Ik heb mij laten vertellen (in de tijd toen ik 2 Samsung B270R had die ook dit probleem kende) dat het iets te maken zou hebben met pin 8 van de scartkabel. Er zit niets anders op dan te wachten op de nieuwe lijst waarin de HUMAX 5050 in staat. 

    Hartelijk bedankt voor je reactie.  Geert.  

  • 07-03-2009 8:05 PM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Hij geeft dus alleen het aan/uit signaal als je de TV uitzet, nietwaar?

    Dat probleem heb ik ook met een SamsungB270R die ik ook nog heb.

    Dat was ook de reden dat ik die SamsungB270R altijd aan liet staan, omdat ik anders elke keer de orginele AB van Samsung moest pakken om de decoder weer aan te zetten.

  • 07-14-2009 4:21 PM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Allen,

    Vandaag mijn 6-32 laten flashen zodat de 5050 in de PUK-lijst staat. Alles oke, behalve ....

    1. TV Aan ==> 5050 Uit

    2. TV Uit ==> 5050 Aan

    Ga morgen B&O ff bellen dat het niet oke is ... en dan wachten op de nieuwe lijst ... Sad .... ik info jullie zodra ik n update heb

  • 07-15-2009 1:55 AM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Ik heb de Hamax 5050 aangesloten via hdmi op mijn BV8-40; omdat ik op deze manier niet teletekst via de BV8-40 kon bekijken heb ik additioneel een scart kabel aangesloten. Helaas werkt dit niet goed, ik krijg wel teletekst, maar pagina's worden meestal slechts gedeeltelijk weergegeven.

    Heeft iemand ervaring met een soortgelijke aansluiting of tips hoe dit te verbeteren?

    Bedankt,

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 07-15-2009 3:22 AM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Het is mij nog steeds niet duidelijk of de Humax 5050c nu wel of niet in de puc lijst is opgenomen. De een beweerd van wel de ander niet. Mijn dealer beweert nog steeds dat de H5050c nog niet in de puclijst staat. Wat is nu waar??

  • 07-15-2009 5:41 AM In reply to

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    PVR 5050c staat echt in de puc lijst en werkt prima!

     

    Ernie

  • 07-15-2009 6:51 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Ik heb sinds gisteren de 5050C ook in de puc-lijst staan. Alle hoofdfuncties zijn goed te bedienen en het werkt inderdaad prima.

  • 07-24-2009 3:18 PM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Bieele:

    Ik heb de Hamax 5050 aangesloten via hdmi op mijn BV8-40; omdat ik op deze manier niet teletekst via de BV8-40 kon bekijken heb ik additioneel een scart kabel aangesloten. Helaas werkt dit niet goed, ik krijg wel teletekst, maar pagina's worden meestal slechts gedeeltelijk weergegeven.

    Heeft iemand ervaring met een soortgelijke aansluiting of tips hoe dit te verbeteren?

    Bedankt,

    Bieele

    Ik heb de Humax 5050C alleen via HDMI op mijn BV8-40 aangesloten. Teletekst wordt bij SD goed en compleet weergegeven. Sinds kort heeft onze kabelaar CAIWAY ook Ned1 in HD in het standaard pakket opgenomen. Echter bij HD is het (op dit moment) nog niet mogelijk op Teletext te krijgen.

    Groet,

    Johan

  • 07-24-2009 3:27 PM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Teletom:

    Ik heb sinds gisteren de 5050C ook in de puc-lijst staan. Alle hoofdfuncties zijn goed te bedienen en het werkt inderdaad prima.

    Vergat nog te vermelden dat de dealer gelijktijdig de nieuwste software in de BV8-40 heeft geflast. Had gehoopt dat die vervelende 'plofjes', die je tijdens het omschakelen van digitale kanalen hoort, nu zouden zijn verdwenen. Helaas zit deze klacht er nog steeds in. Bij analoge ontvangst treedt dit probleem niet op.

    Heeft iemand anders hier ook last van? 

    groet,

    Johan

  • 07-25-2009 4:24 PM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Teletom:

    Vergat nog te vermelden dat de dealer gelijktijdig de nieuwste software in de BV8-40 heeft geflast. Had gehoopt dat die vervelende 'plofjes', die je tijdens het omschakelen van digitale kanalen hoort, nu zouden zijn verdwenen. Helaas zit deze klacht er nog steeds in. Bij analoge ontvangst treedt dit probleem niet op.

    Heeft iemand anders hier ook last van? 

    groet,

    Johan

    Ik heb ook lichte "tikken/plofjes" bij het schakelen van digitale kanalen of wanneer ik van de Playstation 3 naar digitaal schakel. Blijkbaar iets te maken met HDMI?

    In jouw andere post zeg je dat je van SD kanalen wel teletekst krijgt terwijl je alleen hdmi aangesloten hebt. Bedoel je dan dat je de teletekst via de Humax krijgt of via de BV8-40. Ik wil graag dit laatste omdat je dan gescheiden beeld krijgt (links tv, rechts teletekst). Dit lukt prima wanneer ik kijk naar de analoge kanalen, maar niet bij de digitale kanelen. Daarom extra scart aangesloten en sindsdien werkt het een beetje, maar te slecht om echt te gebruiken.

    Verder overigens erg tevreden met de BV8-40!

    Groeten,

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 07-26-2009 12:39 PM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Hartelijk dank voor je antwoord.

    1. Komen die "plofjes"ook voor als de Humax alleen via scart wordt aangesloten?

    2. Het is inderdaad zo dat bij ons teletext via de Humax binnenkomt.

    3. Ik deel volledig je tevredenheid over de BV8-40. We vinden het een zeer geslaagd ontwerp met een voortreffelijke beeld- en geluidskwaliteit.

    4. Ik overweeg om onze BL8000 in te ruilen voor de BL9. Heb de BL9 dit weekend op proef. Nu las ik in een van je vorige posts dat je deze speakers met je huidige BL1 + BL2 combinatie vergeleken hebt. Wat ik graag zou willen weten is wat je van de hoge tonen weergave vond op basis van het ALT systeem. Wij luisteren hoofdzakelijk naar klassieke muziek en hebben de indruk dat bij b.v. viool passages het hoge tonengebied iets te nadrukkelijk (scherp?) wordt weergegeven. Overigens zijn het natuurlijk voortreffelijke speakers!

  • 07-26-2009 2:48 PM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: humax pvr ihdr 5050c

    Hoi Teletom,

    Teletom:

    1. Komen die "plofjes"ook voor als de Humax alleen via scart wordt aangesloten?

    Weet ik niet zeker omdat de Humax metee via hdmi aangesloten is. Maar ik verwacht dat dit gebeurt omdat ik bij andere scart bronnen (Wii/DVD) dit niet merk.

    Teletom:

    4. Ik overweeg om onze BL8000 in te ruilen voor de BL9. Heb de BL9 dit weekend op proef. Nu las ik in een van je vorige posts dat je deze speakers met je huidige BL1 + BL2 combinatie vergeleken hebt. Wat ik graag zou willen weten is wat je van de hoge tonen weergave vond op basis van het ALT systeem. Wij luisteren hoofdzakelijk naar klassieke muziek en hebben de indruk dat bij b.v. viool passages het hoge tonengebied iets te nadrukkelijk (scherp?) wordt weergegeven. Overigens zijn het natuurlijk voortreffelijke speakers!

    Tja, moeilijke vraag, is erg persoonlijk. Hierij toch mijn mening met het risico dat er vele tegenstrijdige reakties komen: Ik heb de BL9 gehoord met muziek van Damien Rice (vind ik erg goed!) en andere (serieuze?) pop-muziek. Hierbij vond ik de BL9 niet overtuigend qua controle van het laag, ik vond vooral veel middentonen. Hoog is bij BL9 niet scherper dan bij BL1 (is meest gehoorde nadeel van BL1 dat ze te schel/scherp zijn). Ik vond de BL9 al met al niet beter dan de BL1/BL2 combi.
    Veel succes met de keuze, geniet van de voorpret!
    Groeten,
    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
Page 2 of 2 (47 items) < Previous 1 2