in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-25-2010 6:10 AM by thalantis. 23 replies.
Page 1 of 1 (24 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-25-2009 5:26 AM

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Ervaringen met TViX M-6500A

    Is er iemand die een TViX M-6500A (http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM6500A.aspx) gebruikt in combinatie met z'n B&O TV ?

    Bediening via Beo4 / 5 ?

    Ben benieuwd!

  • 04-25-2009 7:38 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    De TViX 6500A is op mijn BV4/BS3 aangesloten (HDMI). Hij kan volledig bediend worden met de Beo4/Beo5.

    Ik gebruik hem om naar DTS & LPCM muziekbestanden te luisteren en om naar video te kijken (DVIX/XIVD/ISO etc.).  De andere opties gebruik ik niet.

     

    Het is een plezierig en eenvoudig te bedienen apparaat. B&o zou een dergelijke techniek in haar tv's moeten integreren. NB: volgens mij ligt dit ook in de lijn van B&o's bedoelingen.


  • 04-25-2009 9:32 AM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Heb nu ook van m'n dealer begrepen dat zij er goede ervaringen mee hebben.

    Dus: de Apple TV gaat eruit, TViX erin! (HDMI en "PUC-kabel" ligt al klaar in de meterkast...) 

  • 03-08-2010 10:01 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    even een oud topic omhoog halen, maar wat is een puc kabel.

    ik wil graag ook mijn tvix 6500 bedienen met mijn beo 4, de hdmi kabel heb ik aangesloten op de dvi ingang van de beovision 4.

    ik heb al een nieuwe stb lijst in mijn tv gekregen.

    alvast bedankt

  • 03-08-2010 10:11 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Waar is de tvix m.n. voor te gebruiken? Ik wil van mijn audio-cd's af door deze te kopieren naar de tvix. is dit mogelijk?? Ik wil het ook gebruiken voor mijn foto's. Ik twijfel ook met een apple tv maar nadeel vind ik dat de harde schijf van mijn laptop altijd de informatie moet behouden anders gaat met synchroniseren informatie van de apple tv af. Werkt de tvix ook  met synchroniseren???

    gr. Zwaan

     

  • 03-11-2010 2:37 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    100 euro bijleggen en je hebt een PS3 heb je ook blueray speler en je kan een spelletje spelen.

  • 03-11-2010 12:51 PM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Ik heb beide, maar prefereer de TVix.

     

    De ps3 kan streamen en bluRay's afspelen, maar het blijft vooral met gedownloade films een minder handig apparaat.

    Als je je DVD collectie wilt omzetten is de TVix echt superier!

    Je maakt iso's van je collectie en die kun je op de hardeschijf plaatsen en afspelen, of je streamt ze vanaf een pc. Je speelt ze af alsof het een echte DVD is met de bijbehorende menu's.

     

    Als je het gratis programma TViXie gebruikt, dan krijg je zelfs de dvdhoezen in beeld met eventueel een nederlandse uitleg van de film.

    Ik vind het een superapparaat met een mooie bedieningsinterface erbij.

    Overigens heeft de TVix een digitale coax aansluiting die een optische-coaxomzetter overbodig maakt.

  • 05-28-2010 10:01 AM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Beobuddy,

    Misschien beetje off-topic, maar: waar rip jij je DVD's mee?

  • 05-28-2010 6:03 PM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Ik rip mijn DVD's met DVDFab. Werkt goed en snel.

    Ik speel mijn ISO bestanden trouwens af met de Western Digital TV.

    Daan

  • 05-29-2010 1:42 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Set-up: BV7-40 mkIV - Tvix6500a - beo5 - etc.

     

    Ik gebruik de Tvix  voor het luisteren naar LPCM en Flac  (24bit/96 of 48 kHz) en DTS muziekbestanden. MP3/WMA/Flac in lagere bitrates is uiteraard mogelijk, maar hiervoor gebruik ik de tvix niet - deze media (en dan vooral lossless formaten) staan op de BS5.

    Daarnaast uiteraard voor het kijken naar filmen (gedownload of al dan niet geript). Door de goede ondersteuning door de tvix in verschillende formaten heb ik nog niet meegemaakt dat een film niet weer te geven was. 

    Kwaliteit is goed en de bediening met een beo5/beo4 is eenvoudig. Met andere woorden een prima apparaat en een eenvoudige intermediair tussen Internet/PC/digitale media en B&o.

    nb: mijn tvix heeft zelf geen HDD maar is op een NAS aangesloten.

     

     


  • 05-29-2010 11:48 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Voor het rippen gebruik ik CloneDVD en ShrinkDVD.

    Bij CloneDVD kun je aangeven of je de image als ISO wilt hebben, of als VideoTS map. Bij de laatste scheelt het dacht een stapje voor als je hem wilt afspelen bij de 6500.

    Bij zowel CloneDVD als ShrinkDVD kun je ook aangeven hoeveel compressie, welke talen wel of niet enzovoorts mee wilt nemen naar de image.

    ShrinkDVD heeft de pre van een preview schermpje waarin je kan zien welke track wat inhoudt en je kun je vervolgens beslissen of je deze meeneemt in je image.

     

    Ik heb alleen wel zo nu en dan problemen bij sommige omgezette films. Ik heb het vermoeden dat als je diverse delen/tracks/talen weglaat van een film, het afspelen wel eens vast wil lopen.

    Het vervelende is daarvan dat je er pas achter komt als je image afspeelt via de TVIX. En kun je weer opnieuw aan de slag.

    Misschien moet ik ook eens DVDFab gaan proberen, wie weet of dat beter werkt.

    Verder heb ik dan wel een 1,5 TB schijf in de TVix, maar stream stream ik eigenlijk alle films die ik heb gedownload. Scheelt tijd in het overzetten.

  • 05-29-2010 3:14 PM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Bij bestanden die ik geript had met ShrinkDVD, viel het geluid wel eens weg tijdens het afspelen. En ShrinkDVD heeft problemen met Disney Films. Dat is de reden dat ik nu DVDFab gebruik.

    Bij DVDFAB 6 zit ook al de mogelijkheid om Blu-Ray te rippen.

    Daan

  • 05-29-2010 3:57 PM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Of

     

    http://tweakers.net/nieuws/67576/nieuwe-apple-tv-krijgt-a4-chip-en-kost-99-dollar.html

  • 05-31-2010 6:40 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    kan iemand mijn vraag van maart nog beantwoorden?

    moet er een nieuwe chip in mijn tv?

    ik wil graag mijn tvix-6500 bedienen met de b&o afstandsbediening

  • 05-31-2010 9:21 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Heb je BV4 met een system 2 of system 3?

    Bij de system 2 heb je een te maken met een STB Chip waarin een diverse hoeveelheid aan verschillende settopboxen in staan.

    De lijst van ondersteunde STB's wordt regelmatig aangepast. In die lijst moet dan ook de TVIX 6500A in staan. Bij versie 4.25 staat hij bijvoorbeeld.

    Bij een system 3 heb je te maken met een PUC lijst. Die lijst kan op verzoek door de dealer worden geupdate en naar eigen keuze worden ingericht.

    Verder is de PUC kabel waar je het verder over hebt, niets anders dan een 2 aderig draadje waarbij een infrarood oogje op de betreffende settopbox wordt geplakt. De system bedient dan de settop, of in dit geval de TVIX.

     

    Dus heb je een system 2 met een extra DVI ingang? Dan stel je die in als STB (DTV/DVI) of als STB (AUX/DVI) onder een van de vrije ingangen, bijvoorbeeld "Decoder". Het hangt er in dit geval wel vanaf waar de DVI ingang aan toegewezen is. En dat laatste gebeurt in het servicemenu. 

    Dan gebruik je in dit voorbeeld voor het analoge geluid de scart van de decoderingang en het digitale geluid via de extra SPDIF ingang bij de DVI.

  • 05-31-2010 10:04 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    ik heb een beosystem 2 dus dit moet met zo'n stb lijst dan, ik had al een nieuwe lijst gekregen, uit mijn hoofd 4.18 of 4.23 lijst maar daar staat hij niet in.

    ik heb een kabel aangesloten hdmi -> dvi-i vanaf de tvix 6500 op de tv rechtstreeks, ik heb geen dvi ingang op de beosystem 2 volgens mij.

    het geluid heb ik via de witte en rode tulp op de beosystem 2 aangesloten.

    ik gebruik op mijn afstandsbediening de pc functie.

  • 05-31-2010 10:28 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Dan  moet je dus eerst zorgen voor een andere chip, op zich zo gedaan.

    Dan moet je kijken waar de rode en witte op aangesloten zijn.; Die betreffende ingang zou je moeten veranderen naar PC (STB/DVI).

    (Ik weet niet zeker of dat de exacte benaming is, maar het moet een combi zijn van STB/PC/DVI)

    Heb je wel een (mogelijke) digitale aansluiting van de TVIX naar de system2?

  • 05-31-2010 10:37 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Overigens moet je er wel rekening mee houden dat de STB menu overlay bij jou niet zal verschijnen.

    Dit heeft te maken met de extra DVI module in het scherm. Daardoor wordt het beeld direct naar het scherm geleid buiten het chassis om.

    Daardoor heeft het chassis niet de mogelijkheid om het menu toe te voegen aan het beeld.

    Tegen de tijd dat je de chip erin hebt, zul je de STB (TVIX) 1 keer moeten toewijzen aan een analoge scart/camera ingang van je chassis.

    Zo kun je de functies overnemen op papier die dan mogelijk worden. 

  • 06-01-2010 4:51 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    ok heb even gekeken heb 4.18 tabel, eerst dus mijn dealer maar weer aan zijn jasje trekken

    bedankt voor de duidelijke uitleg :)

  • 08-24-2010 5:44 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    weet iemand waar ik een nieuwe chip kan bestellen met de 4.25 tabel erop, de B&O dealer in leeuwarden is ermee opgehouden, sneek ben ik weggegaan dus ergens online?

  • 08-24-2010 7:15 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Bedoel je Boelman Leeuwarden??

  • 08-24-2010 1:25 PM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Wellicht dat bv. Fred Baak in Houten je de software wil opsturen?

    Een belletje en je weet het.

  • 08-24-2010 2:59 PM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    thalantis:

    kan iemand mijn vraag van maart nog beantwoorden?

    moet er een nieuwe chip in mijn tv?

    ik wil graag mijn tvix-6500 bedienen met de b&o afstandsbediening

     

    De beo5 kan in principe zonder een nieuwe puc de TViX6500 zelf bedienen (dus direct beo5 naar 6500!).

    De beo5 moet dan wel geladen worden met de XML-file voor de TViX6500 (te vinden op deze site)


  • 08-25-2010 6:10 AM In reply to

    Re: Ervaringen met TViX M-6500A

    Ja Boelman in Leeuwarden houd op met B&O.

    Mijn schoonouders hadden er een nieuwe televisie besteld maar die word niet meer geleverd.

Page 1 of 1 (24 items)