in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-11-2007 7:14 AM by Roger. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-30-2007 3:10 PM

    • nrhalne
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-13-2007
    • Denmark
    • Posts 18
    • Founder

    Tyverisikring på B&O hvordan -

    Hej

    Hvordan virker tyverisikringen på de nye produkter, det er noget med en kode. Jeg tænker specielt på hvis jeg køber et brugt tv, kan jeg på nogen måde sikre mig det ikke er stjålet.

    Nrhalne.

  • 05-31-2007 3:09 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Tyverisikring på B&O hvordan -

    Produktene har en PIN kode bestående av fire tall. Har du ikke tilgang til PIN koden kan B&O (Struer) sende deg en master kode, men denne koden gis kun til den registrerte kunden (first time buyer).

    I praksis betyr dette at man aldri må kjøpe et brukt B&O-produkt uten å få opplyst PIN-koden. Et annet godt råd er å la produktet stå strømløst i 15-30 minutter og så koble til strømmen og teste at PIN koden faktisk virker - før du pakker fjernsynet i bilen og tar det med hjem!

    Produkter som er stjålet og rapportert stjålet til en forhandler blir låst i B&Os database - det vil dermed ikke være mulig å hente ut PIN eller master kode for dette produktet.

    PIN kode systemet kan oppfattes som noe tungvint for kunden (ved strømbrudd etc), men det er helt klart en show-stopper for tyver.

    Roger

  • 05-31-2007 5:45 PM In reply to

    • nrhalne
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-13-2007
    • Denmark
    • Posts 18
    • Founder

    Re: Tyverisikring på B&O hvordan -

    Hej Roger

    Tak - det var netop det jeg søgte.

    Nrhalne.

  • 06-10-2007 11:12 AM In reply to

    • Thomas
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Norway
    • Posts 85
    • Founder

    Re: Tyverisikring på B&O hvordan -

    Hei,

    Jeg har kjøpt en brukt Avant DVD.  Er det noen som vet om det er mulig å "Omregistrere" eier på et beovision hos B&O ?  (Jeg har pin kode og den fungerer, men jeg liker ikke tanken på at om den kommer vekk så blir ny kode kun sendt til opprinnelig eier)

    Thomas 

     

    7-40 Mk3, Beo5/Beo4, Avant32DVD, BS3K, PentaIII, BL4K, BL Active w/BL2500, Avant28CTV,Beoport, AppleTV, 2xBC6K

  • 06-11-2007 7:14 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Tyverisikring på B&O hvordan -

    Ja, det er fullt mulig - men du bør ha proof-of-purchase fra forrige eier (kvittering) med mindre forhandleren kjenner dere begge.

    Roger

Page 1 of 1 (5 items)