in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-19-2009 10:11 AM by koning. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-15-2009 3:34 PM

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Full hd voor een prikkie

    Heb sinds een paar weken een Wester Digital TV en ik kan deze echt van harte aanraden. Het kastje koste 89,- euro en geeft de mogelijkheid om externe hardeschijven of memorysticks via HDMI of S-video aan te sluiten op de tv. Hij ondersteund alle juiste x264 en mkv container bestanden (subtitels, audio en film in 1), en het geluid wordt anoloog (als de film 2.0 audio heeft) of digitaal uitgestuurd (2.0, 5.1 of DTS).

    (het kastje is ongeveer 20x10cm, en heel makkelijk af te koppelen)

    Het werkt eigenlijk heel simpel: USB kabel vanuit de externe hardeschijf in het kastje, HDMI kabel vanuit het kastje in de tv, audio kabel in de stereo, en op play drukken.

    Alle ondersteunde formaten:

    File Formats Supported
    Music - MP3, WMA, OGG, WAV/PCM/LPCM, AAC, FLAC, Dolby Digital, AIF/AIFF, MKA
    Photo - JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG
    Video -MPEG1/2/4, WMV9, AVI (MPEG4, Xvid, AVC), H.264, MKV, MOV (MPEG4, H.264),
    MTS, TP, TS
    Playlist - PLS, M3U, WPL

    Subtitle -SRT (UTF-8), SMI, SUB, ASS, SSA

    meer info:

    http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=572

     

    Echt een aanrader voor iedereen die voor een prikkie full hd 1080P wil kijken op zijn B&O of non-B&O tv. Ik kan alleen maar zeggen dat het er echt fantastisch uitziet Cool.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 04-15-2009 4:30 PM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Full hd voor een prikkie

    Ik heb hem drie maanden geleden ook aangeschaft.  Ik was op zoek naar een mediaspeler waar ik een beetje mee kon proberen en spelen. Ik was nieuw in dat wereldje dus besloot om voor de eerste keer niet veel geld uit te geven.

    Ik heb hem aangesloten op een BV 3-28 via scart en dan heb je best nog aardig beeld. Het apparaat staat volledig achter mijn TV en ik moet zeggen dat ik hem zonder moeite nog kan bedienen. Petje af voor de afstandbediening. En een ander voordeel, hij is muisstil.

    Een nadeel vind ik wel dat hij lang bezig is om een harde schijf volledig te doorzoeken (een WesternDigital 320 Gb). Vaak laat ik het apparaat stand-by staan, maar als ik op V-AUX druk om hem via het scherm te bedienen, dan is hij meestal alles weer kwijt en begint hij weer opnieuw de harde schijf volledig af te zoeken.

    Er zit ook nog software bij om Media om te zetten naar de verschillende bestandstypes waarmee hij om kan gaan. Ik liep in het begin een beetje te klooien met het vinden van de juiste resolutie, maar misschien weet Beobird daar wel een antwoord op. Wat is de resolutie van een normale film op DVD? Ik kom namelijk niet hoger dan 720 x 576.

     

    Daan

  • 04-15-2009 4:31 PM In reply to

    Re: Full hd voor een prikkie

    Mooie oplossing voor weinig geld hoor!

    Ik werk zelf met een Popcorn Hour met 1 Tb interne harddisk. Ietsje duurder, maar werkt wel meteen als NAS. Voor video-formaten perfect, voor audio ietwat beperkt. Wel internetradio en youtube enzo. Een bluray-speler zal er in ieder geval wel niet meer komen hier.

  • 04-18-2009 3:39 PM In reply to

    • Frankyman
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • The Netherlands
    • Posts 38
    • Bronze Member

    Re: Full hd voor een prikkie

    ik was een tijdje geleden opzoek naar zoiets en kocht de beomedia.

    maar de popcorn Hour is wel een mooie oplossing met lekker veel opslag.

    Is hij ook te bedienen met de beo?

  • 04-19-2009 1:03 AM In reply to

    Re: Full hd voor een prikkie

    Ik heb de popcorn wel eens voorbij horen komen in de tool van Keith Saunders icm de Beo5. Daar wordt ie in ieder geval ondersteund. Een andere mooie optie is de TVIX 6500 of 7000. Deze komt al een tijd in de PUC-lijst voor. Je dealer kan deze dus moeiteloos met zijn laptop even erin zetten.

  • 04-19-2009 6:33 AM In reply to

    • Frankyman
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • The Netherlands
    • Posts 38
    • Bronze Member

    Re: Full hd voor een prikkie

    ik heb even gekeken op diverse sites maar wat een mooi ding zeg die TVIX 6500.

    Nou moet ik wel zeggen dat ik er niets vanaf wist maar als je even verder zoekt kom je dus veel mooie multimedia apparaten tegen.

    Nou,ik denk dat ik de beomedia maar verkoop.

  • 04-19-2009 7:17 AM In reply to

    Re: Full hd voor een prikkie

    De TVIX werd zelfs gebruikt door B&O op de dealermeeting in Cannes vorig jaar, om HD-content te demonstreren. Wink

    Beomedia is nu natuurlijk wel erg gedateerd. Mag het hier misschien niet zeggen, maar zelfs de beomaster5 vind ik al ver achter lopen.

  • 04-19-2009 10:11 AM In reply to

    Re: Full hd voor een prikkie

    Zou er niet snel een MKII komen?

    De techniek gaat tegenwoordig zo snel, tis bijna niet meer bij te houden.

Page 1 of 1 (8 items)