in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 04-15-2009 3:17 AM by Dillen. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-14-2009 1:13 PM

• Vifa
    • Not Ranked
    • Joined on 05-24-2008
    • Posts 64
    • Bronze Member

Beocenter 9500 diagnose, (med billede)

Hej

Jeg har på hifi4all stillet et spørgsmål, og blev foreslået også, at stille sprøgsmålet her, da Dillen nok kunne hjælpe mig.. :)

----

Jeg sidder med et spørgsmål, det drejer sig om mit Beocenter 9500. Det opfører sig fra tid til anden meget mærkeligt. I dag har der f.eks været flimmer i det lille display (se billede). Den viser eksempelvis minus foran frekvensen samt står og blinker; skiltene FM og AM står også og blinker. Dette har jeg oplevet en gang før. En ny ting anlægget er begyndt på er, at opføre sig yderst mærkeligt når jeg afspiller bånd. Nogle gange kan jeg ikke få lov til at spole båndet tilbage, den giver istedet et lille klik og sætter båndtælleren på 0. Hvis jeg optager kan jeg heller ikke altid bruge 'Return'. Som jeg tidligere har forklaret Peter Pan, så opfører anlægget sig også ulogisk hvis jeg programmere en afspillingsrækkefølge på en CD, for derefter at ændre i den.

Er der nogle der kan stille en diagnose på mit anlæg? :)

BC9500

---

Peter Pan mener på baggrund af, at min anlæg har fået nyt løbeværk, at jeg skulle prøve, at gendanne fabriksindstillingerne. 

[QUOTE=Peter Pan]

Dette skulle løse problemet: BeoCenter 9300 skal have gendannet fabriksindstillingerne, dette gøres ved først at tage strømmen ca. et minut. Strømmen sluttes til igen. Med BeoCenter 9300 i standby, trykkes først på Programming. En talrække kommer frem og en kode indtastes 2 5 1 6. Oppe i højre hjørne vises herefter D 7 som betyder at fabriksindstillingerne er gendannet. Beocenter 9500 har nok ikke samme kode. Prøv at kontakte DILLEN på BeoWorld.

[/QUOTE]

Jeg vil gerne afrpøve dette som en mulgihed; [Dillen] ved du fremgangsmåden for hvordan man gendanner fabriksindstillingerne på et BC9500?

På forhånd tak. :)

Mvh.

Vifa

• 04-14-2009 4:53 PM In reply to

Re: Beocenter 9500 diagnose, (med billede)

Hi Vifa

Tror det er et problem med processoren der sidder også et lithium batteri i 9500 muligvis er det her problemet ligger

mvh

jan

• 04-15-2009 3:17 AM In reply to

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

Re: Beocenter 9500 diagnose, (med billede)

Lyder mest som et problem med ustabil strømforsyning.
    Check lodninger i strømforsyningen, især omkring spændingsregulatorerne. Jeg har set mange fejl dér.
    Check også lodninger ved stikkene til det øverste panel.

Fejlen i båndspilleren kunne være slappe drivremme. Kan den ikke spole båndet længere tilbage, sætter den tælleren på 0, da den antager, at enden af båndet er nået (jeg har nye remme til den). Det kan også skyldes forvirringen hvis der faktisk er en fejl i strømforsyningen.

Martin

Page 1 of 1 (3 items)