Waarschijnlijk voor sommige al bekend, maar bij deze.
Na wat uitzoeken blijkt dat de Dreambox serie 7000, 7025(+), 800 en de 8000 dezelfde ir-codes hebben.
In de STB-C lijst 4.11 komt namelijk de DM7000 voor.
Deze settopbox voor satelliet heb ik onlangs gekocht.
Voor degene die willen weten waarom.
Ik heb een aantal topfields in mijn bezit en ben daar altijd goed over te spreken geweest.
Maar recent hebben C(anal)D(igitaal) en TVV(laanderen) hun coderingen veranderd. Ze maken nu, of gaan , gebruik maken van de nieuwe Merlin codering. En dat heeft tot een kaartwissel geleid voor degene die een abonnement op CD of TVV hebben.
Nu schijnt die codering op dit moment vaker te veranderen dan de oude, enige tijd terug zelfs om de paar uur. De oude coderingen werden elke maand veranderd en dat maakte dat opnames minimaal een maand waren te bekijken, mits ze niet waren gekopieerd(gedecodeerd).
Nu met de nieuwe codering en zelfs met een automatische decodeerfunktie 'snachts, is er nog steeds kans dat de opnames een paar dagen later niet meer zijn te bekijken.
Dus vandaar deze nieuwe box bij wijze van experiment.
De 7025(+) is een twin tuner (dus een dubbele tuner voor het kunnen bekijken van een kanaal terwijl er wordt opgenomen op een ander) die direct gedecodeerd opneemt en dus dat maakt dat de opnames altijd zijn terug te kijken.
En dat is voor degene die dagelijks een serie opnemen toch wel van belang om het kunnen blijven volgen.
Daar had ik overigens een HDR voor, maar die inmiddels inclusief de avant verkocht.
De DM8000 had overigens wel mijn voorkeur, maar daar is een wachtlijst voor en kost bijna €1000,- Beetje teveel vond ik naar mijn idee.
En overigens een te groot risico voor als hij niet zou reageren op de DM7000 commando's.