in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 04-09-2009 6:59 AM by HarleyD. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-08-2009 4:15 AM

BeoSound vs dubbele stereo opstelling

Stel,

je hebt ergens centraal in huis een BeoSound5 module.

je hebt daaraan een stereo speaker set in de woonkamer

je hebt indirect daaraan een stereo set in de keuken

Hoe kan je dan volume bedienen overall, dus vanzelfspreken gaat volume in de woonkamer via het BeoSound5 paneel, maar als je nou wilt dat de keuken meegaat?! (en je wilt niet daarheen lopen om het met de afstandbediening/BeoCenter te doen)...

Hoe kan dat eenvoudig opgelost worden?

• 04-08-2009 10:10 AM In reply to

Re: BeoSound vs dubbele stereo opstelling

Als je wil dat het geluids niveau van de speakers in de keuken mee gaan met de speakers in de huiskamer , zul je alle speakers rechtsstreeks aan moeten sluiten op de master (BS-3)  in de woonkamer !

Maar dit is niet handig , wanneer je dan even wil knallen in de woonkamer staat een ander met de vingers in de oren in de keuken .

Je zou dus beter een een beolab-3500 in de keuken kunnen plaatsen , deze werkt onafhankelijk van het geluidsvolume in de huiskamer .

Ik heb er zelf voor gekozen om in iedere link ruimte een tv te hangen ( met uitzondering van de badkamer) , dit zou ook een optie zijn met een paar beolab-3 speakers eraan .

Twee aparte stereosets zijn overbodig in een B&O set-up .......een link product gebruikt alle functies van je stereoset (BS-5) uit de huiskamer !

• 04-08-2009 1:27 PM In reply to

Dus BeoCenter (Vision) 6-26" in de keuken en dan ben ik er,

alleen....

dan draait muziek (als ik moet knallen) ook over die center speaker!

dan moet ik volume altijd nog afzonderlijk sturen met de afstandsbediening!

• 04-08-2009 2:26 PM In reply to

Ik heb de BV-6 ook in de keuken en klinkt voor mij  voldoende ......( je kan er altijd nog bijv. twee BL-3 aanhangen voor extra geluid )

Je hoeft de master in de huiskamer ook niet aan te zetten om in de keuken muziek te beluisteren , dit werkt door het link systeem los van elkaar .

Als je dus muziek wil knallen in de woonkamer , blijft keuken gewoon stil of en andersom knallen in de keuken is stilte in de huiskamer .

• 04-08-2009 11:56 PM In reply to

Maar dan blijf ik toch het bestaande probleem houden, dat als je radio wilt luisteren in de gehele ruimte, dat je dan via de tv BV6 het volume moet regelen, dus zet je het in de kamer via de BS5 harder, moet je altijd nog naar de keuken lopen omdat daar ook te doen...?! Kan je volume niet regelen via zo'n 'oog' bedien paneeltje, als we die dan naast de BS5 monteren kan je vanaf 1 plek het volume regelen, ook al staat de tv aan of uit.

• 04-09-2009 6:59 AM In reply to

Maar als je dat wil , hoef je alleen maar alle speakers op de BS-3 aan te sluiten ( dus ook die in de keuken hangen) en klaar ben je ........je kan dan alleen niet meer afzonderijk regelen ?

Maar ik snap het nut niet zo .............. als je niet in de keuken bent , hoef je toch ook geen geluid in de keuken ....en als je er wel bent , hoef je alleen op de ab te drukken om mee te luisteren ?

Page 1 of 1 (6 items)