in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 04-09-2009 5:26 PM by beodesign. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-07-2009 5:41 PM

beovision3 en beolab 8000 verbinden

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum maar als B&O liefhebber lees ik hier al een tijdje de berichten.

Ik zou graag een verbinding maken tussen mijn beolab 8000 en de beovision maar deze heeft geen powerlink uitgang (dus ook geen DDS). Ik dacht er al aan om een beolink converter te kopen en mijn probleem zo op te lossen. Ik heb ook een beosound 4 maar die koppeling vind ik niet zo leuk omdat dat er geen optie bestaat om die automatisch te koppelen (optie 1). 

Dank bij voorbaat.

Groeten

• 04-07-2009 5:45 PM In reply to

Re: beovision3 en beolab 8000 verbinden

HI

please refrase your question in english and I will try to help you

regards

jan

• 04-08-2009 3:56 AM In reply to

Hi Jan,

thanks for willing to help me.

I've got the following setup in one room:

beovision 3 without Dolby surround (no powerlink)

beolab 8000

beosound 4

apple TV

Now I want to couple my beolabs to the beovision but it seems impossible to find a DDS module anymore. So I was thinking to connect an beolink converter to the beovision and connect this to the beolabs.

The other way is to connect the beosound to the beovision (masterlink, option 1) but this is not ideal because it is not userfriendly enough. Switch on the TV, press list, look for AV, press TV. And than the sound of my beovision does not change anymore.

Finally, I want to use my Imac 24" and the apple TV to be the server for music and movies. Again one problem : the apple TV has only hdmi and RGB component output. I know that the best solution is to buy a beovision LCD but this still too expensive for me.

Greetings,

Jan

To show that I love B&O, I  also own penta MKIII & Beolab 4500 & beocenter 9500 & several beocom & beolink active. All second life items.

• 04-08-2009 6:00 AM In reply to

Hi Jan

I am investigating the possibilities around your problem

and will return a post to you when i hopefully have a solution

regards

jan

• 04-08-2009 10:38 AM In reply to

Volgens mij is de enige echte oplossing het vinden van een suround (dss) kit ............

Ik zou eens proberen uit te zoeken welk type suround module je nodig hebt .......en als je dan  eens kijkt bij de tweedehands Avants die te koop staan , die kosten drie keer niets tegenwoordig en deze hebben bijna allemaal een suround module ...... grote kans dat je er één vind , zeker als je een 28 inch hebt !

Dat ding moet toch wel ergens te vinden zijn ?

• 04-08-2009 12:40 PM In reply to

HarleyD,

merci. Ik was ook in die richting aan't denken. Ik dacht : ik verkoop mijn exemplaar en tik er eentje op de kop met dss kit in ofwel koop ik een avant. Die zijn blijkbaar echt goedkoop aan't worden. Het enige probleem is het vervoer en nog geen apple oplossing. Maar ik krijg het niet over mijn hart om een beovision 3 te veranderen door een niet B&O design.

De converter oplossing wordt precies niet aanzien als een goede (mogelijke) oplossing? Ik ga in ieder geval de Avant oplossing bekijken

Ik zag op marktplaats een beovision 4 met cabinet staan voor 4000 euro. Persoonlijk vind ik die niet zo mooi maar die is precies niet zo duur tov andere B&O plasma's

Groeten,

Jan 

• 04-08-2009 1:07 PM In reply to

Wel rekening mee houden dat bij de aangeboden BV-4 een BeoSystem-2 bij zit .........( Avant chassis)

De nieuwere types hebben een BS-3 .

Volgens mij heb jij trouwens geen converter nodig om de boel op elkaar aan te sluiten , is beide Masterlink  , dus als je wil uit testen heb je alleen een ML  kabeltje nodig

• 04-08-2009 1:22 PM In reply to

In principe kun je heel eenvoudig, zonder enige aanvulling naar je BL8000 luisteren.

Zet je BV3 aan en geef vervolgens het commande AV TV. Je BS4 zal aanspringen met het geluid van de TV (er van uitgaande, dat je de BS4 en de BV3 via ML verbonden hebt)

Sorry, deze oplossing had je ook al ontdekt!

• 04-08-2009 3:26 PM In reply to

Welk type BV3 heb je? Een 28 of 32 inch?

Typenummer staat achterop.

Beobuddy.

• 04-08-2009 3:34 PM In reply to

Ik heb een 32 inch BV3 type nr 8800

Welk type avant zou hier mee overeenkomen

groet

• 04-08-2009 3:41 PM In reply to

Je hebt pm.

• 04-09-2009 5:26 PM In reply to

Dank je wel iedereen voor je hulp. Ik heb ondertussen een dolby surround module en ik moet zeggen : prachtig. Het geeft gewoon een extra dimensie aan film en muziek.

Dank je beoworld en al zijn vriendelijke leden

PS: ik heb nog vele vragen en ideeën, die ik de komende dagen zal lanceren. Zoals de ethernet-masterlink module van abitana

Page 1 of 1 (12 items)