in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 04-21-2009 10:29 AM by orris. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-05-2009 12:42 PM

• Poulk
    • Not Ranked
    • Joined on 01-29-2009
    • Posts 27
    • Bronze Member

Rengøring af sokkel på beosound 4 [:(]

Hej

Jeg har dummet mig Sad Vores stue har været under ombygning et stykke tid, jeg har så haft min beosound 4 taget ned og opbevaret i kassen.

Mit store problem er at nu kan jeg ikke få mine grimme fingeraftryk af sokklen igen, jeg har prøvet würth stålrens til køkken ting og miele rens også til køkken grej det plejer at virke fint på mine penta højtalere men ikke på den her.

Er der nogle som har et godt råd til hvordan jeg kan få det blank igen?

• 04-07-2009 5:58 PM In reply to

Re: Rengøring af sokkel på beosound 4 [:(]

Hej poulk

Prøv knust fin pimpsten blandet med linolie

men prøv først et sted hvor det ikke er synligt og gnub blødt

mvh

jan

• 04-18-2009 12:32 PM In reply to

Har du prøvet med Silvo til sølv-tøj. Det bruger jeg selv til at rengører mit alu-cd tårn med.

My Bang & Olufsen....

• BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

• 04-20-2009 1:03 AM In reply to

• Bulgarien
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Denmark, Vest Sjaeland
    • Posts 201
    • Bronze Member

Ja, det kan være et problem med at fingeraftryk brænder sig ind i metallet .

De rensemidler du hidtil har benytter er alle velegnet til rustfrit stål, men BeoSound 4 soklen, er jo fremstillet af poleret aluminium.

Jeg benytter selv Starclean som er det bedst produkt jeg hidtil har prøvet til rustfrit stål, og da jeg efterhånden fået testet de fleste af markets polish cremerog erkendt at Starclean er lidt af en mirakel creme kan jeg varmt anbefale det.

Jeg har også prøvet Starclean til at rense overfladen på  poleret aluminium med varierende resultater og da det er et mildt og skånsomt produkt som er nemt at arbejde med, (skylles med vand) skal du altså prøve det først.

Starclean fåes mange steder, send dem en mail for at få anvist den nærmest forhandler så du ikke kører forgæves

http://www.vidcom.dk/index.php?id=44

Hvis det ikke virker kan du evt. prøve det noget meget kraftigere, feks. ALUpol,- specielt til ubehandlet alu.motorblokke o.l.  ;-) det æder alt; fedtfinger, inklusiv hud og hår.Big Smile

http://www.classicare.dk/html/noalupol.htm

Kom meget gerne med en tilbagemelding, ALUpol tror jeg dog at jeg kender resultatet af..

• 04-20-2009 4:26 AM In reply to

• orris
    • Not Ranked
    • Joined on 05-10-2007
    • Posts 27
    • Bronze Member

Bulgarien:
    Hvis det ikke virker kan du evt. prøve det noget meget kraftigere, feks. ALUpol,- specielt til ubehandlet alu.motorblokke o.l.  ;-) det æder alt; fedtfinger, inklusiv hud og hår.

Interessant. Er det værd at prøve til fx Beocord 5000 fra 1970'erne (samt øvrige modeller med fingertouch), der også plages af indætsede fingeraftryk?

• 04-20-2009 10:48 AM In reply to

• Poulk
    • Not Ranked
    • Joined on 01-29-2009
    • Posts 27
    • Bronze Member

Takker for de gode råd, jeg skal nok melde tilbage når den skinner igen Smile

• 04-21-2009 3:54 AM In reply to

• Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

B&O anbefaler følgende produkt: Autosol Metal polish og en myk klut.

Roger 

• 04-21-2009 9:39 AM In reply to

• Bulgarien
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Denmark, Vest Sjaeland
    • Posts 201
    • Bronze Member

Bulgarien:
    Hvis det ikke virker kan du evt. prøve det noget meget kraftigere, feks. ALUpol,- specielt til ubehandlet alu.motorblokke o.l.  ;-) det æder alt; fedtfinger, inklusiv hud og hår.

Interessant. Er det værd at prøve til fx Beocord 5000 fra 1970'erne (samt øvrige modeller med fingertouch), der også plages af indætsede fingeraftryk?

For Gud skyld. rør det ikke , det var bare for sjov, det er en ren syrebombe

• 04-21-2009 10:29 AM In reply to

• orris
    • Not Ranked
    • Joined on 05-10-2007
    • Posts 27
    • Bronze Member

Jf. beskrivelsen er der ikke syre i. Jeg er dog med på at der er lang vej fra ubehandlet aluminium til fingertouchen på en BC5000, og at det derfor er noget voldsomt.

Så vidt jeg ved, er der dog ikke nogen der har knækket koden, og fundet en velfungerende polish der kan fjerne de irriterende indætsede fingeraftryk på BC5000 m.fl., der kan gøre disse modeller (BG samt BC) totalt værdiløse i mine øjne.

Page 1 of 1 (9 items)