in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-06-2009 11:25 AM by HarleyD. 22 replies.
Page 1 of 1 (23 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-02-2009 11:33 AM

    Geluid advies svp

    Wij gaan eind dit jaar de de bouw van onze woonboerderij starten. (dus nu de tijd voor bestek, bekabeling etc)

    De woonkamer wordt 6 mtr breed en 12 mtr diep, aan de achterzijde komt aangrenzend er een woonkeuken welke 6 x 6 mtr is.

    Overal is het plafond 3 mtr hoog / vaste eiken vloer op 60cm beton), dus in totaal nogal aanzienlijk volume en meters.

    Aan de voorzijde van de langwerpige kamer komt de televisie (dus met de rug tegen de korte muur), dus ik dacht zelf aan beide zijden een BeoLab 5, maar hoe kunnen we de lengte mooi vullen...?? Een setje beolab 3 tegen de achterste korte wand is natuurlijk het makkelijkste, maar trekt deze setup wel de gehele woonkamer. In de keuken komt een LCD met ook een setje Beolab3, dus als alles op stereo muziek draait tijdens een feestje is er geen probleem denk ik.

    Maar het is meer voor tijdens tv kijken, de surround speakers hangen dan 8 meter achter ons...?!

    Heeft iemand een goed idee??

  • 04-02-2009 3:00 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    ik zou er 7.1 er van maken

    2x bl5 2x bl9

    2x bl 8000

    1x center  bl 10

    in de vloer dozen storten voor de powerlin en de voeding

    en wat voot bv komt er dan?

  • 04-02-2009 11:22 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    De tv komt op een lift vanuit vensterbank/grond. Dus de BL10 kan helaas niet, maar de BL 7.2 wel.  (die kan mee op lift up en down)

    Dus jij denk dat ik met serie BL3 volume te kort kom? Maar met BL9 en BL8000 zit ik al bijna op het bedrag van een setje BL5 volgens mij, dus dan kan ik beter in totaal 4x BL5 inzetten met alleen als extra de BL7.2.

  • 04-03-2009 1:10 AM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    hoezo kan dit niet met de bl 10 dan,

    als je 6 bl in de grote kamer heb staan is de verdeling beter, dan met 4 bl.

    welke scherm komt er

  • 04-03-2009 1:35 AM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    BL10 is waarschinlijk te groot voor de inbouw. En als hij meelift aan het scherm blijft de speaker in de vensterbank/lambrisering.

    Ik dacht zelf de 7.2 onder een Pioneer KRP500A op B&O tuner met Beosystem 3 en de Beosound 5 (Beomaster 5 in de kelder).

    Het moet een beetje clean blijven, dus alles weggewerkt en niet in het zicht als het niet nodig is, daarom vond ik de BL 3 mooi om her en der op te hangen.

  • 04-03-2009 2:49 AM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Twee keer Beolab 5 is ruim voldoende om de gehele ruimte (kamer) van muziek te voorzien. Zelfs op het niveau van een dansfeest (op de meeste feestjes is het geluid meer als achtergrond bedoeld en moet het juist niet te hard). Een extra set speakers in de keuken is natuurlijk wel gewenst (als je een BeoVision 6 daar ophangt, heb je meteen een aparte aansturing voor deze speakers en kun je ze apart bedienen van de Beolab 5 - kies je voor een ander merk LCD, dan kun je het beste een beolink active in de keuken gebruiken).

    Wat je verder wilt ophangen/plaatsen in de kamer hangt af hoeveel belang je hecht aan de bioscoopervaring. Met een set Beolab 3 als surround zit je zeker niet verkeerd. Een 7.1 is naar mijn mening nogal overdreven, zeker met de gesuggereerde BL9 en BL8000, wat sowieso een rare combinatie is. Als je toch voor 7.1 wilt gaan kun je beter voor 4 x BL3 gaan. De surroundspeakers kunnen ook aan het plafond/wand, dus hang ze niet 8 meter achter je, maar een meter of 1,5/2.

    Het zit niet in je vraag, maar wil je uitsluitend de BM5 als audiomaster gebruiken (geen CD's!)?

  • 04-03-2009 6:29 AM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Ga dan maar eens in een loungeroom bij een B&O dealer kijken. daar staan ook 7 speakers.

     

    en idd ik zou ook kiezen om een aoudiobron erbij te nemen bv de BS 9000 (mooie eyecather) vooral met de comninatie met de link kamers een goede optie.

    niets makkelijk als te kiezen voor radio en de radio gaat aan, of cd.

    verder is het volgens mij nog niet mogelijk om video te transporteren naar de linkkamer met de BM5 (wordt wel aangewerkt en is analoog)

  • 04-03-2009 6:54 AM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Ik werk niet (graag) met cd's. En persoonlijk vind ik de BS9000 lelijk in ons huis.

    We willen een digitale muziek collectie en that's it. Voor keuken, slaapkamer en badkamer neem ik BeoCenter6. (met in de badkamer 23" + 2x de Beovox voor extra power.) De BeoCenter heeft een super center speaker voor slaapkamer en de combi met eigen radio.

    Dus dan wordt het 2x BeoLab 5 voor master stero, 2x Beolab 3 voor surround back. In keuken BeoCenter6 + 2x BeoLab 3....

    Denk ik....

  • 04-03-2009 10:51 AM In reply to

    • WiBi
    • Not Ranked
    • Joined on 09-16-2007
    • Rijnmond NL
    • Posts 40
    • Bronze Member

    Re: Geluid advies svp

    ......en als het klaar is komen we luisteren,kijken en een borreltje pakken.....?  Wink

    (wil wel een flesje meenemen..Whistle)

    Why we're on this planet? Because that's where they have B&O

  • 04-03-2009 10:54 AM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Dat duurt nog wel een jaar hoor! Daarom zijn de parts ook niet binded, ik bereid alles voor op basis van de huidige producten en ik zie dan wel wat ik definitief aan de kabels knoop... (ben er ook nog niet qua prijs met de dealer!?)

  • 04-03-2009 2:10 PM In reply to

    • WiBi
    • Not Ranked
    • Joined on 09-16-2007
    • Rijnmond NL
    • Posts 40
    • Bronze Member

    Re: Geluid advies svp

    Wel,in ieder geval veel plezier met de voorbereidingen. Het moet heel leuk zijn om je al te verheugen op al het moois dat je gaat bouwen en aanleggen.

    Why we're on this planet? Because that's where they have B&O

  • 04-03-2009 2:20 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Inderdaad! Alleen de twijfel of je het wel goed doet is niet zo leuk... B&O leent zich allen voor perfectie, een tussenweg is er niet.... pff

  • 04-03-2009 2:37 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    zou een goede dealer opzoeken, met veel B&O knowhow

    en als het huis bouwen nog even duurt, tot het laatst uitstellen met kopen.

    Komen steeds nieuwe dingen.

  • 04-03-2009 3:46 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    vanzelfsprekend, maar alle voorbereidingen/kabels moeten wel meegenomen worden in de bouw en installatie... dus de voorbereiding is begonnen, en keuzes maken dus ook...

    Wat zit er allemaal aan te komen...?? Ik weet van de BV8-40 en van het hele platte model BV10, maar ik had bijvoorbeeld wel een iets grotere/nieuwe BeoCenter/Beovision6 willen zien!!

  • 04-03-2009 5:32 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    CobraMS:

    Ik werk niet (graag) met cd's. En persoonlijk vind ik de BS9000 lelijk in ons huis.

    We willen een digitale muziek collectie en that's it. Voor keuken, slaapkamer en badkamer neem ik BeoCenter6. (met in de badkamer 23" + 2x de Beovox voor extra power.) De BeoCenter heeft een super center speaker voor slaapkamer en de combi met eigen radio.

    Dus dan wordt het 2x BeoLab 5 voor master stero, 2x Beolab 3 voor surround back. In keuken BeoCenter6 + 2x BeoLab 3....

    Denk ik....

    Voor de infrastructuur maakt het gelukkig allemaal niet uit waarvoor je kiest. De route voor de bekabeling blijft gelijk, waarvoor je ook kiest. 7 labjes zou ik ook niet aan beginnen, tenzij je zo'n freak bent die een woonboederij om zijn B&O installatie wil bouwen. 2x BL5 + 2x BL3 is een mooie oplossing. Maar 4x BL9 klinkt ook niet verkeerd. Goedkoper en het is net wat minder dominant als de BL5. Het lijkt me esthetisch gezien mooier, om 4 gelijke speakers te hebben in elke hoek van de kamer.

    Om voor de toekomst voorbereid te zijn, zou ik wel vanaf de router een CAT5e/6 kabel, langs de coax, trekken naar elke tv. Nu niet echt van toepassing met  BeoCenter6 als link-tv, maar dat zal over een paar jaar wel anders zijn. Beeld en geluid streamen over een UTP is nu al hot, en wordt de toekomst. Wink

     

     

  • 04-04-2009 10:52 AM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Ik zou voor de beolab 5 gaan,en achter beolab 3.

    Met zulke luidsprekers ga je toch niet 4 kanaals stereo draaien.

  • 04-04-2009 12:00 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Hoe bedoel je?

    Met BL5 en BL3 kan je toch prima dubbel stereo draaien, of zal de BL3 totaal weggespeeld worden door de BL5...?!

  • 04-04-2009 2:02 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Wat ik daar mee bedoel is dat de beolab 5 zo'n mooi vol geluid hebben dat dubbel stereo afbraak doet aan het geluid.

    Als je met 4 luidsprekers werkt is het stereo beeld compleet weg,met die luidsprekers (beolab5) zou ik dat nooit doen.

    Daar zijn ze te goed voor.

  • 04-04-2009 2:20 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Zo had ik er nog niet naar gekeken! Bedankt. Ik ga mijn dealer vragen om mijn setup na te bouwen in zijn winkel en dan kan ik luisteren. Ivm de afstand van 12mtr denk ik dat er in de achterkamer wel 'iets'  moet hangen.

  • 04-04-2009 2:22 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Ohja, iemand ervaring met firma/dealer BOON?

  • 04-04-2009 4:02 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    Weet wel in houten een hele goede dealer.

  • 04-04-2009 4:18 PM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    We gaan bouwen in NH, dus we hebben min of meer 3 opties:

    Ynter

    Boon

    Koudijs

     

    Dus, vooral voor de after sales is iets in de regio wel zo makkelijk!

  • 04-06-2009 11:25 AM In reply to

    Re: Geluid advies svp

    CobraMS:

    We gaan bouwen in NH, dus we hebben min of meer 3 opties:

    Ynter

    Boon

    Koudijs

     

    Dus, vooral voor de after sales is iets in de regio wel zo makkelijk!

     

     

    Boon Krommenie  is een keurige winkel , ik heb er vorig jaar een tv aangeschaft en ben prima geholpen .......wat inbouwen betreft geen ervaring ?

    Volgens mij kan je als koper prima zaken doen op het ogenblik bij de dealers , ik zou dus meerdere offertes uit laten brengen van de verschillende dealers !

    Wat betreft de grotere BV-6 , deze is er toch ...de bv-7-32 lijkt mij een logische stap na de 26inch BV-6-26  .

    Als laatste , ben ik erg nieuwsgierig naar je lift systeem met het scherm , graag een fototje als de boel klaar is

    Veel succes !

Page 1 of 1 (23 items)