in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-02-2009 5:00 PM by Emil. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-31-2009 11:59 AM

    • mr9to5
    • Not Ranked
    • Joined on 03-31-2009
    • Posts 2
    • Bronze Member

    beosound 2

    Har precist köpt en beosound 2 får den ej att fungera är det inte bara att sätta in ett sd kort o sedan lyssna??

    Någon som vet om man måste instalera något innan eller så?? Tacksam för svar......

    johnny

  • 04-01-2009 8:40 AM In reply to

    • kimhav
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 09-03-2007
    • Sweden
    • Posts 127
    • Bronze Member

    Re: beosound 2

    Med Beosound2 medföljer det programvara som du måste installera för att ladda SD korten. Så tyvärr så är det inte bara att kopiera över musik filerna på kortet och köra. Detta på grund av att när du kopierar över låtarna så skapas även spellista.


    Filed under: ,
  • 04-02-2009 5:00 PM In reply to

    • Emil
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 05-18-2007
    • Stockholm, Sweden
    • Posts 98
    • Bronze Member

    Re: beosound 2

    Jag tror det bör kunna fungera utan att programvaran behöver installeras. Enligt supplementet till handboken ska det gå att använda sig av en PC-kortläsare. Uppdatering av spellistan ska ske automatiskt när kortet sätts i BeoSound 2. Om inte så tryck på knapparna för "sänk volymen" och "gå till föregående låt" samtidigt i två sekunder. Kortet scannas då igenom och spelaren ger ifrån sig ljudsignaler med ett intervall på tre sekunder. Jag kör själv med Mac och kortläsare numera och det fungerar ok för min del. Betydligt snabbare än via gamla BeoPlayer-överföringen (även om den i och för sig känns snyggare). 

    Antar att du inte satt in ett kort större än två gb? Tror inte de korten stöds av spelaren.

     

    Inflagrante

Page 1 of 1 (3 items)