in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-17-2009 4:43 AM by Beopatje. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-31-2009 6:38 AM

    Beolab 2500, geen power

    Goedemorgen/middag,

    Ik ben in het bezit van een setje Beolab 2500 boxen. Tot voor kort waren deze aangesloten via de boelink pc aan mijn computer. Helaas heeft een van beide het begeven, het rode lampje wat aangeeft of de beolab van stroom voorzien is gaat niet meer branden. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Is dit misschien zelf te onderzoeken?

     

  • 03-31-2009 7:06 AM In reply to

    Re: Beolab 2500, geen power

    zou kabel breuk kunnen zijn (voedingskabel omwisselen)

    of het is de voeding, opmaken en meten

  • 03-31-2009 7:30 AM In reply to

    Re: Beolab 2500, geen power

    Bedankt voor de snelle reactie,

    Een andere voedingskabel heb ik al geprobeerd. Heb je misschien wat meer informatie betreffende het meten van de voeding, ben een leek op dat gebied. Wil het wel graag zelf proberen.

     

    Alvast bedankt!

  • 03-31-2009 9:16 AM In reply to

    Re: Beolab 2500, geen power

    zelf heb ik ze nog nooi opengemaakt.

    maar moet niet zo moeilijkwezen.

    aan 1 zijde komt de 230 v binnen daar kan je gelijk meten met een multimeter, en dan even kijken of er een spannings ding inzit , misschein zit er een zekering in die kapot is.

    schroef de 2500 open dat zie je wel wat, ik hoor het wel.

  • 03-31-2009 2:31 PM In reply to

    Re: Beolab 2500, geen power

    Ik heb hem geopend. De zekering is vervangen maar nog steeds geen rood power lampje.

    Tevens heb ik met een multimeter bovenop het printplaatje de spanning gemeten, zowel de in- als

    uitgaande spanning is 220V. Helaas, dacht even dat het met het vervangen van de zekering was opgelost.

    In ieder geval toch bedankt voor de reacties. 

  • 03-31-2009 2:44 PM In reply to

    Re: Beolab 2500, geen power

    was de zekering wel kapot, als dat zo is is er toch meer kapot dan alleen de zekering, misschein kun je dat printje wel los bestellen.

  • 04-02-2009 1:46 AM In reply to

    Re: Beolab 2500, geen power

    Ik heb de zekering vervangen zonder deze eerst door te meten. Heb hulp ingeroepen van een kennis, deze is hem nu aan het onderzoeken. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Bedankt voor de hulp en ik laat nog even weten hoe het afgelopen is.

     

  • 04-02-2009 4:42 AM In reply to

    Re: Beolab 2500, geen power

    Een bekend gegeven bij deze actieve speakers is dat de zgnd. NTC's, zeg maar een soort temperatuursensor, van de voeding het begeeft. Zijn te herkennen als een klein druppelvormige weerstandje boven op de voeding. Als ik me niet vergis rood/geel/grijs gekleurd. Succes ermee.

  • 04-17-2009 4:43 AM In reply to

    Re: Beolab 2500, geen power

    Dit weerstandje is ook nagekeken, is in orde. De speaker ligt inmiddels bij een monteur in afwachting van onderzoek.

    Bedankt voor de info.

     

Page 1 of 1 (9 items)