in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-13-2009 5:11 AM by Jan. 25 replies.
Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-22-2009 4:56 PM

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    beo 5

    Hij is er al weer een tijdje. Ik was zomaar nieuwschierig of mensen hem nog steeds dagelijks gebruiken? En of ze er nog steeds blij mee zijn?

    Ik heb zelf één keer bij de dealer dit ding in mijn handen gehad, maar...ja......Confused

    De reden dat ik hem ooit aan zal schaffen zal dan ook zijn voor het bedienen van zonwering, verlichting of rolluiken.

    Daan

  • 03-22-2009 5:50 PM In reply to

    Re: beo 5

    Dat kan ook met een beo4

  • 03-22-2009 6:31 PM In reply to

    Re: beo 5

    Een kreng van een ding ......ligt hier al vanaf de aankoop in een hoekje .....kan echt niet tippen aan de beo-4 !

  • 03-23-2009 2:24 AM In reply to

    Re: beo 5

    Ik heb hem nu ongeveer een half jaar en moet zeggen dat ik wel tevreden ben. Je moet je in het begin wel dwingen niet de Beo4 te pakken, dus die heb ik met opzet weggelegd.

    Nu weet ik niet beter en werkt de bediening vrij simpel en snel.

    In het begin was ook iedereen negatief over de Beo4. Was niet so simpel in bediening als de Beolink 1000 ( die blijft toch mijn favoriet).

  • 03-23-2009 3:33 AM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: beo 5

    mestreechteneer:

    Dat kan ook met een beo4

     

    De beo 4 kan dit inderdaad ook. Maar ik heb geen zin om alle mogelijke knoppen-combinaties uit mijn hoofd te leren. En zeker de rest van het gezin niet. Ik wil wel graag kunnen zien wat ik doe.

    Misschien is het ook helemaal niet verstandig om audio-video te combineren met rolluiken en ventilatie. Wat hebben ze in principe met elkaar te maken. Of je moet graag 16 uur per dag voor de TV doorbrengen.

    Heeft er iemand al gehoord wanneer het nieuwe Masterlink Gateway uit komt?

    Daan

  • 03-23-2009 7:42 AM In reply to

    Re: beo 5

    In eerste aanleg moest ik mij dwingen de beo5 te gebruiken omdat de beo4 zo handig is en voor het grijpen aan de wand hing, maar sinds de beo5 ook aan de wand hangt is de beo4 naar de studeerkamer verhuisd en werken we met de beo5. naar tevredenheid maar is toch nog steeds wat onwennig ten opzichte van de beo4, het went al wel ! de jonge jeugd vindt de beo5 zowel cooler als handiger tsja........

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-23-2009 7:47 AM In reply to

    Re: beo 5

    de ML gateway is al uit, ik heb al een beschrijving ervan.

    Mijn dealer heeft er een besteld om uit te proberen.

    je kunt de Ml op 2 marnieren aansluiten op je eib (oid) wie rs 232 of via rj45 en is te koppelen aan verschillende standaard.

  • 03-23-2009 9:30 AM In reply to

    Re: beo 5

    Ik heb de BEO5 nu ruim 15 maanden in gebruik en het bevalt prima. De BEO4 gebruik ik bijna niet meer. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de mogelijkheid heb om het ding zelf in te richten. Als ik elke keer naar de dealer had moeten gaan voor de wijzigingen.....dat wil ik de dealer niet aan doen.

    Mijn BEO5 is inmiddels zo ingericht dat het voor mijn configuratie zeer prettig werkt.

    Piet

  • 03-23-2009 11:57 AM In reply to

    Re: beo 5

    hoe kom je aan de tool om te programeren?

  • 03-24-2009 11:58 AM In reply to

    Re: beo 5

    Ik ben ook heel tevreden van de beo5.
    Ik heb ook zelf XML files gemaakt voor mijn setup om een aantal dingen handiger temaken (lichten, stores enz).
    Het enige wat ik zoek is een beetje uitleg over de commando's die je kan gebruiken in de XML files. Nu is het proberen te verstaan hoe het in elkaar zit maar niet elk commando en zijn opties zijn even duidelijk.
    Het klopt dat als je voor elke aanpassing die je wil maken naar de dealer moet gaan het moeilijk gaat worden...
    Ik heb ook gezien dat de dealer niet zo bedreven is met die XML files. Ze kunnen de tool wel gebruiken maar dit is niet altijd voldoende.
    Het is wel zo dat je hiervoor toch een beetje technisch moet aangelegd zijn anders gaat het zeker de mist in gaan ...
    De tool zelf heb ik gevonden op het forum : 

    http://forum.beoworld.org/forums/p/22886/174130.aspx#174130

     

    nico

  • 03-24-2009 12:21 PM In reply to

    Re: beo 5

    mijn noors is niet meer wat het geweest is, snapt iemand het?

  • 03-24-2009 3:52 PM In reply to

    Re: beo 5

    ik snap ook geen noors of deens hoor ...
    maar als je op die page iets naar beneden scrolt staat er een link waar je de tool kan downloaden en de tool zelf is gelukkig niet in een skandinavische taal ;-)

     

    nico

  • 03-25-2009 2:52 AM In reply to

    Re: beo 5

    zijn dit 3 bestanden

     

    En hoef je geen usernaam en ww te hebben.

    Misschien wil je wat meer uitleg geven aub

  • 03-25-2009 10:11 AM In reply to

    • Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: beo 5

    Is dit niet het zelfde als de Configuration Tool die op dit forum is geplaatst door Keith Saunders?

    http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/Configuration%20Tool.htm

    Of haal ik nu dingen door elkaar?

    Daan

  • 03-25-2009 12:19 PM In reply to

    Re: beo 5

    volgens mij staat daat : "laat ik beginnen dat dit niet het config tool is voor de Beo 5"

    hier staan als ik het goed heb alleen afbeeldingen die je kunt gebruiken als je het tool bezit

  • 03-28-2009 3:41 PM In reply to

    • Frankyman
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • The Netherlands
    • Posts 38
    • Bronze Member

    Re: beo 5

    Ik heb hem al 2 jaar en weet niet beter(ik heb er zelfs twee)ééntje voor reserve,voor als ik hem weer laat vallen.

    Ik bedien er de 7-40- en de beomedia mee.

    Maar kan ik de commando's van een afstandbediening van mijn verlichting in  (laten)zetten?

    Het is een CT305R RGB DMX Controller voor driekleuren led verlichting.

  • 03-29-2009 7:44 AM In reply to

    Re: beo 5

    Ik heb de Beo-5 van mij al een tijdje.... een van het eerste uur.

    Ik heb hem wel tich keer geprogammeerd in de hoop dat de beo-5 dan wel goed werkte, maar er bleven fouten in zitten.

    Nu, na 2 jaar is alles redelijk geprogrammeerd en de Beo-5 staat netjes op de cabinet en als er dan iemand komt die over de afstandbediening begint, hal ik hem van de oplader af.... maar de beo-4 is toch veel beter.... althans voor mij. Het is een echte boytoy.

    Wilgentakje (voorheen Ed(uard))Whistle

    Wilgentakje (voorheen Ed(uard)) Whistle

  • 03-31-2009 6:07 AM In reply to

    Re: beo 5

    bij ons is het net het omgekeerde ...
    De beo4 blijft aan de kant omdat je daarme een setop box zoals wij die van Telenet (DTV) gebruiken moeilijk kan bedienen.
    Bv channel up moet je bv op de beo4  "GO + pijltje naar omhoog" drukken enz
    Je moet dus een hele bende toets combinaties gaan vanbuiten kennen ...
    Ook voor de verlichting is alles nu simpeler
    Met de beo 5 kan je alles netjes zien wat je doet.
    Ik moet wel toegeven dat ik het alleen maar goed krijg na zelf de XML files aan te passen. De tool werkt wel, maar beter is eerst de XML files goed te krijgen voor de apparatuur  die je gebruikt en zo dan in te lezen in de tool.
    Tot nu toe heb ik nog geen uitleg gevonden van alle commando's die je in de XML file kan gebruiken. Ik ben er zeker van dat ik er nog meer kan uitkrijgen moest ik wat meer syntax uitleg krijgen ...
    Misschien een idee voor B&O om een training in te leggen voor techies om dit ding te kunnen programmeren, het zou veeeeel meer mensen gelukkig kunnen maken ...

    nico

  • 03-31-2009 6:15 AM In reply to

    Re: beo 5

    ik heb zelf de tool ook gebruikt, maar ik dacht dat downloaden betekende van de beo 5 naar de pc, maar bij B&O is dat dus uploaden.

    dus heel mijn config eruit die de dealer had gemaakt.

    is er een uitleg voor de tool en wat bedoel je met xml files.

    met name voor de topfield ontvanger en de ps3 is het wel handig.

    zag wel dat er verschil zit in de versie van de tool,eerst wel ouverture erin en later  niet en het menu van de topfiled is ook anders.

  • 03-31-2009 7:34 AM In reply to

    Re: beo 5

    de config kan je inderdaad niet downloaden van de beo5.
    Deze wordt normaal gemaakt door de dealer en die uploaden dat dan naar de servers bij B&O.
    Ik had wel een kopie gekregen van mijn config file van de dealer.
    Maar heb die uiteindelijk niet gebruikt
     

    Alle products worden beschreven in zo een XML file. dit is het type van bestand waar alle toeters en bellen in staan van het product dat je wil aansturen.
    Als je de config tool hebt, moet je eens kijken naar de files in directory
    C:\Bang & Olufsen\Beo5 Configuration Tool\Products\...
    daar staan files van het type xml (kan je openen met notepad)
    Deze files worden dan uiteindelijk in de config tool gelezen.
    Uileg van de tool heb ik niet en ook niet van de syntax van de commando's in de xml files.
    Ik heb wel een eigen setup kunnen maken, maar het is uiteindelijk door veel te proberen en er mee spelen dat je het een beetje kan begrijpen...

    nico

  • 03-31-2009 7:37 AM In reply to

    Re: beo 5

    thx

    is de tool er ook voor mac dat je weet.

    welke versie gebruik jij

  • 03-31-2009 7:48 AM In reply to

    Re: beo 5

    nico vercammen:

    bij ons is het net het omgekeerde ...
    De beo4 blijft aan de kant omdat je daarme een setop box zoals wij die van Telenet (DTV) gebruiken moeilijk kan bedienen.
    Bv channel up moet je bv op de beo4  "GO + pijltje naar omhoog" drukken enz
    Je moet dus een hele bende toets combinaties gaan vanbuiten kennen ...
    Ook voor de verlichting is alles nu simpeler
    Met de beo 5 kan je alles netjes zien wat je doet.
    Ik moet wel toegeven dat ik het alleen maar goed krijg na zelf de XML files aan te passen. De tool werkt wel, maar beter is eerst de XML files goed te krijgen voor de apparatuur  die je gebruikt en zo dan in te lezen in de tool.
    Tot nu toe heb ik nog geen uitleg gevonden van alle commando's die je in de XML file kan gebruiken. Ik ben er zeker van dat ik er nog meer kan uitkrijgen moest ik wat meer syntax uitleg krijgen ...
    Misschien een idee voor B&O om een training in te leggen voor techies om dit ding te kunnen programmeren, het zou veeeeel meer mensen gelukkig kunnen maken ...

    nico

     

    Wat betreft de losse setop box , daar zit idd het voordeel van de beo-5 , ook kan je de kanalen zelf in volgorde programmeren met de beo-5 .

     

    Maar juist de verlichting vind ik een ramp met de beo-5 ......als ik nu even een lampje nodig heb druk ik 2x op light en klaar , maar met de beo5  moet ik meerdere handelingen plegen voordat ik licht heb ?

  • 11-09-2009 11:50 AM In reply to

    Re: beo 5

    Mijn beo 5 naar een bekende van de site hier gestuurd om te programmeren.

    Vandaag terug ontvangen, wel heel erg leuk zelfs de zender plaatjes van de radio zenders staan er in echt mega leuk.

    Jan, super snel en erg netjes gedaan

     

  • 11-11-2009 5:48 PM In reply to

    • Jan
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-15-2007
    • Netherlands,Flevoland
    • Posts 27
    • Bronze Member

    Re: beo 5

    Graag gedaan en veel plezier met de Beo5

  • 11-13-2009 4:28 AM In reply to

    Re: beo 5

    Hallo,

     

    Heeft iemand de complete file van logo's en zenders van Ziggo Limburg ???????

Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next >