in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-23-2009 11:37 AM by aooa. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-20-2009 5:43 PM

    • aooa
    • Not Ranked
    • Joined on 10-13-2007
    • Posts 15
    • Silver Member

    aansturen DSS-module?

    Beste B&O experts,

    Mijn doel is om een BD-speler, Apple TV en een STB aan te sluiten op mijn BeoCenter 6-26 via component en DSS-module. Ik heb geen mogelijkheid (doorvoer kabels etc.) om met HDMI/DVI-aansluitingen te werken.

    Die hebben allemaal component-aansluitingen (YPbPr). Nu heb ik een JoyTech Control Center 540C gekocht, met een input voor de 3 externe apparaten en waarmee je met de afstandsbediening per apparaat kunt schakelen. Als input heb ik dus 3 x component en 3 x SPDIF optical.

    Als output 1 x component richting AV3 en 1 x SPDIF optical richting DSS module via een optical-coax converter.

    Nu is me vanuit het forum duidelijk geworden dat A1 en A2  in feite gekoppeld zijn aan AV1 en AV2. Het is wel mogelijk om AV3 zodanig in te stellen dat de aansluiting A1/A2 wordt geselecteerd bij "overige instellingen".

    Het zou zo moeten zijn dat de BC 6-26 automatisch schakelt tussen het analoge signaal en het (eventuele) digitale signaal. Dat gebeurt evenwel niet. Hij blijft het analoge signaal weergeven. Als ik namelijk bij een Dolby 5.1 de 2 RCA's er uit trek, valt het geluid weg.

    Wat heb ik nu verkeerd gedaan? Hoe kan ik het digitale signaal activeren?

    bvd

    Filed under: ,
  • 03-20-2009 7:08 PM In reply to

    Re: aansturen DSS-module?

    De DSS-module ondersteund alleen AC3-formaat. Als je een normaal stereo-signaal, digitaal wil versturen, kan dat niet. Weet niet of dat bij jou ook zo is.

    Triest maar waar. Dit probleem komt regelmatig terug in het general forum.

  • 03-21-2009 6:54 AM In reply to

    • aooa
    • Not Ranked
    • Joined on 10-13-2007
    • Posts 15
    • Silver Member

    Re: aansturen DSS-module?

    Hi DoubleU,

    Volgens de specs van B&O kan de DSS-module overweg met DD 5.1 (AC3), Dolby Pro Logic en DTS 5.1.

    Dus moet de A1 en/of de A2 input digitale signalen kunnen doorgeven. Of zie ik dat verkeerd. De oorspronkelijke vraag was of de AV3 ook de signalen van A1 en A2 kan doorgeven.

    Grtz

    Filed under:
  • 03-21-2009 2:13 PM In reply to

    Re: aansturen DSS-module?

    Dat lijkt me wel, maar zeker weten doe ik het niet.

    Anders even die Joytech ertussen uit halen en 1 apparaat rechtstreeks aansluiten, met of zonder die opt-coax convertor. Vaak is het met die apparaten zo, dat je in het interne menu een keuze moet maken welke geluids-uitgang geactiveerd wordt.

    En zeker weten dat er een DD5.1 of DTS signaal uit komt. Een normaal stereo-signaal (PCM) wordt niet ondersteund door de DSS-module.

    Als dat werkt, die Joytech er weer tussen doen.

  • 03-23-2009 11:37 AM In reply to

    • aooa
    • Not Ranked
    • Joined on 10-13-2007
    • Posts 15
    • Silver Member

    Re: aansturen DSS-module?

    DoubleU:

    Dat lijkt me wel, maar zeker weten doe ik het niet.

    Anders even die Joytech ertussen uit halen en 1 apparaat rechtstreeks aansluiten, met of zonder die opt-coax convertor. Vaak is het met die apparaten zo, dat je in het interne menu een keuze moet maken welke geluids-uitgang geactiveerd wordt.

    En zeker weten dat er een DD5.1 of DTS signaal uit komt. Een normaal stereo-signaal (PCM) wordt niet ondersteund door de DSS-module.

    Als dat werkt, die Joytech er weer tussen doen.

    De Joytech stuurt de ingangssignalen 1 op 1 door (pass-through-systeem), dus daar valt niets aan in te stellen.

    Mijn BD-speler geeft niet aan of en welke "dolby"-signalen door hem worden afgegeven. Is er een andere methode om dat te controleren? Ik denk daarbij aan het felle rode ledje vanuit de optical kabel...

    Alle instellingen in de verschillende menu's zijn op optical ingesteld. Ik ga verder met het testen van jouw advies en meld me als het gelukt is.

    Dank voor je hulp, wordt vervolgd ...!

    Filed under:
Page 1 of 1 (5 items)