in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-24-2009 4:46 AM by beologisch. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-19-2009 6:21 AM

crossover instellen BV3.32 DDS module mogelijk ?

Ik ben in het bezit van een BV3.32 met DDS module en heb hier 4 speakers en sinds kort een subwoofer ingestoken, nu vraag ik mij af of je op de BV3 de crossover kan instellen van de subwooferuitgang wanneer dit niet mogelijk is op de subwoofer of is dit niet nodig en neemt deze een gemiddelde instelling voor de verdeling waaronder de bas naar de sub gaat  ? Kan in het menu van de BV3 van alles instellen maar kan geen optie ontdekken dit in te stellen of kijk ik niet goed genoeg ?..........Confused

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-20-2009 6:56 PM In reply to

Re: crossover instellen BV3.32 DDS module mogelijk ?

Vrees dat er geen basmanagement is voorzien. Maar weet dat niet zeker.

• 03-21-2009 5:05 AM In reply to

Ik neem als leek aan dat de DDS/DTS module "zelf" de bassen verdeeld ?

Tevens overweeg ik een super [diepe] sub aan te schaffen {>12hz oid} teneinde bij films het onderste uit de kan te (kunnen) halen, lijkt mij een ultieme ervaring !

Ik ben tevreden met mijn Dali sub voor muziek helemaal top, maar bij films zit er toch nog behoorlijk wat bas verstopt onder de <28 hz van deze sub; ben echter onervaren in deze materie : kan je bv. een 2e diepe sub achter de huidige sub "hangen" {BV3.32 naar rood en zwart naar 1e sub en daarna via line out rood naar de 2e sub} Of kan ik pin 1 en 3 {hebben beide mono sub signaal meen ik} gebruiken van de Din5 stekers met elk een kabel naar elke sub ? de vraag daarna is echter; kan ik deze beide tegelijk gebruiken ?

• 03-21-2009 7:20 AM In reply to

Gewoon een sub kopen die doorloopt tot 16 hz en investeer in een goede sub. Normaal kun je met basmanagement alle instellingen doen die nodig zijn om de sub zo te laten klinken ( zowel bij muziek als film) zoals jij het graag hoort. Als je al met twee subs wilt werken moet je 2 gelijke nemen en deze aan beide zijde van de kamer zetten, maar ik zou dat niet doen, daar dit niets toevoegd.

En als je echt het optimale uit je sub wilt halen en dat is zeker de moeite waard als je een dure sub koopt moet je met een db meter aan de gang. Hoe dat allemaal werkt moet je maar eens kijken bij de diverse ht forums. Daar kun je eens kijken wat nou echt een goede sub is natuurlijk icm met wat het oog wil. Want we blijven natuurlijk wel liefhebbers van mooie spulletjes.Big Smile

• 03-24-2009 4:46 AM In reply to

na lang aarzelen een 2e sub in de woonkamer geplaatst en wat een ervaring ! de Dali sub gebruik ik gedurende de dag en bij "normaal" TV gebruik en bevalt meer dan uitstekend, goed in te stellen en past perfect "onder" de Penta's tussen 28 hz. > 39 hz.

heb nu een witte!! SVS sub >15 hz. als tafeltje naast de bank staan en deze in gebruik bij DVD's [zelfs bij LOTR trilt de lamp op het "tafeltje" niet !!! ] heb de beide subs afgeregeld voor resp. muziek en film, aan de achterzijde van de BV3.32 een PL splitter aan de subwooferaansluiting gehangen en de beide subs eraan gekoppeld, bij wisselen van gebruik gewoon de ene sub aan- en de andere uitzetten.

Page 1 of 1 (5 items)