in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-16-2009 12:38 PM by Ignace. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-15-2009 11:22 AM

    Beo-5

    Is het nu mogelijk om met de beo-5 pioneer schermen te bedienen??

    Paar maanden geleden kon het nog niet.

  • 03-15-2009 12:59 PM In reply to

    Re: Beo-5

    hoezo heeft dat met de beo5 te maken?

  • 03-15-2009 2:10 PM In reply to

    Re: Beo-5

    koning:

    Is het nu mogelijk om met de beo-5 pioneer schermen te bedienen??

    Paar maanden geleden kon het nog niet.

     

    Moeten ze ook lekker zo houden ...als ze daar aan gaan beginnen zijn ze pas echt de weg kwijt !

  • 03-15-2009 2:14 PM In reply to

    Re: Beo-5

    Dat was mijn vraag niet.

    Ik vroeg alleen of het nu wel kon.

  • 03-15-2009 2:25 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beo-5

    Ik dacht altijd dat je met de beo-5 ir-signalen kon instellen. In principe zou je dan via de software ir-frequenties van de Pioneer moeten kunnen instellen. Misschien moet je het de dealer eens vragen, zou me echt niets verbazen als dit gewoon mogelijk is Smile.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-15-2009 2:34 PM In reply to

    Re: Beo-5

    Ik had het 5 maanden geleden eens gevraagt en toen was het (nog) niet mogelijk.

    Misschien kan het wel via het software program van keith Sanders.

  • 03-15-2009 2:59 PM In reply to

    Re: Beo-5

    er zijn meerdere mogelijkheden om dit te doen
    Met een Lintronic box kan je het makkelijk doen. (www.lintronic.dk)
    Deze box ontvangt een B&O IR code die dan vertaald wordt in wat je wil, terug IR maar dan voor Pioneer ofwel serieel
    Ofwel gebruik je de tool die Keith Saunders gemaakt heeft (zie forum voor beo5)
    Deze tool maakt een XML file van bv Pioneer TV die je dan kan inlezen in de config tool van de BEO5
    maar je moet wel een beetje technisch zijn om dit allemaal in orde te krijgen ...
    Ik veronderstel wel dat er beo dealers zijn die dit als service willen aanbieden.

    nico

     

  • 03-15-2009 3:40 PM In reply to

    Re: Beo-5

    Oke'

    Bedankt  Nico!

    Wat harleyD ook al aan gaf,denk ik ook niet dat B&O pioneer zal toevoegen in hun beo-5.

     

  • 03-15-2009 3:53 PM In reply to

    Re: Beo-5

    nico vercammen:

    Met een Lintronic box kan je het makkelijk doen. (www.lintronic.dk)

    En vanaf die Lintronic box. Gaat er dan een draadje met ir-oog naar die andere aparatuur, ofzo?

     

  • 03-15-2009 4:26 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beo-5

    Ja, met externe ir-zender naar de andere app.(wanneer die bijv. in een kast staan)

    Indien de converter in de buurt staat van die andere app. heb je geen externe ir-zender nodig,

    de converter heeft krachtige ir-zenders met breed strooiveld.

     

  • 03-15-2009 7:17 PM In reply to

    Re: Beo-5

    Al mijn producten staan niet in een dichte kast, maar wel aan dezelfde wand. Als die box ook tegen die wand aan staat zou het dan nog steeds werken zonder draadje met oog? (er is geen rechtstreekse visuele verbinding via IR)

  • 03-16-2009 9:33 AM In reply to

    Re: Beo-5

    Is moeilijk te zeggen.

    De frequentie van een B&O IR is veel hoger dan gelijk welk ander IR signaal, met als gevolg dat het veel verder gaat zonder dat je echt moet richten.
    Een signaal met lagere frequentie zal dus toch wat meer problemen geven.
    glas of gladde wanden weerkaatsen ook  redelijk goed het IR signaal.
    Maar ik zou toch gaan voor zekerheid en een kabeltje met een IR oogje voor elk apparaat kleven. Als je het mooi wil doen, dan kan je het ook in bouwen in het toetel (wel opletten met garantie ...).
    Het kabeltje kan ook makkelijk 10 meter lang zijn.
    Ik zelf gebruik de Lintronic box om B&O IR te ontvangen en te vertalen naar een serieel commando. Op die manier stuur ik mijn verlichting aan (Domotica van Domitell); dit werkt perfect trouwens.

  • 03-16-2009 12:38 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beo-5

    Mijn converter staat op de STB, dus in feite "verkeerd om", werkt feilloos.

    Maar, zoals Nico al schrijft, zou je voor de zekerheid een kabeltje met ir-zendertjes
    aan kunnen sluiten (€ 11,-), deze kabel is 5 m. lang (advies max. lengte i.v.m. verlies).
    Mocht je echt veel app. willen bedienen, dan is voor het infrarood-gedeelte ook
    een 5-kanaals Infrared Distributor verkrijgbaar, maar voor een basis setup van enkele app.
    heb je die niet nodig.

     

Page 1 of 1 (13 items)