in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-29-2009 5:13 PM by Spencer. 53 replies.
Page 1 of 3 (54 items) 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-14-2009 3:32 PM

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Plasma tv's in de ban

    Ik zag net tot mijn grote verbazing het NOS journaal, met daarin de scene: "plasma tv's in de ban". Het zal toch niet waar zijn dat de EU mij gaat vertellen wat voor tv ik wel of niet moet kopen vanwege de "klimaat stijging" Ick!. De gemiddelde plasma gebruikt net zoveel als een lcd tv van dezelfde grote, maar dat weten die bobo's niet. Die ***** lopen gewoon achter de milieu hypes van meneer Al Gore aan. Wat kan ik me hier ontzettend boos over maken !

    Hier trouwens nog het Engels talige artikel:

    Energy-guzzling plasma TVs will be banned in Brussels eco blitz

     

    The plasma screen television is poised to become the next victim of the battle to curb energy use.

    Giant energy-guzzling flatscreens are expected to be banned under legislation due to be agreed by the EU this spring.

    Plasma screens have been nicknamed the '4x4s' of the living room because they use up to four times as much electricity and are responsible for up to four times as much carbon dioxide as traditional cathode ray tube sets.

     

    Next victim? Plasma screen TV could be next in the battle to curb energy use

     

    The most energy intensive will be phased out under the new EU standards for minimum energy performance, which will follow the voluntary withdrawal of the traditional 100watt light bulb.

    The remaining TVs of all types will have to carry energy rating labels designed to make it easy to distinguish between the best and worst performers.

    LCD flat screen TVs are much more energy efficient than their plasma cousins so are unlikely to be banned.

    A 42in LCD TV uses similar amounts of energy to a much smaller traditional set.

    A spokesman for the Department-for Environment, Food and Rural Affairs said the plasma TV would not be banned completely, with eco-friendly sets remaining on the market.

     

    Popular buy: Plasma TVs are commonplace in Britain

     

    The moves are part of an effort to tackle climate change by stemming the spiralling electricity consumption in households.

    It involves phasing out wasteful devices and introducing low-energy alternatives.

    Families have nearly three times as many electrical appliances and gadgets as a generation ago and the amount of electricity used to power them has doubled.

    Today Britain has 60million television sets  -  one for every person in the country.

    Plasma screens, which are common in pubs and supermarkets, as well as in homes, are among the most popular buys.

    A Defra spokesman said that in the past five years the main TV in many households has changed from being a 24-32in cathode ray model to a 32-42 flatscreen TV.

     

    Ick!Ick! en nog eens Ick! Dat ze voor mij bepalen of mensen ergens wel of niet roken ala,  maar van mijn tv blijven ze af ! Laat die klojo's eerst maar eens uitvinden dat de co2 uitstoot door de eeuwen heen schommelt, net zoals de temperatuur al miljoenen jaren doet...

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-14-2009 3:40 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    En de volgende stap wordt het vebieden van de afstandsbediening. Minder batterijen, beter voor het milieu en als je telkens zoals vroeger naar je toestel moet lopen, krijg je je dagelijks portie beweging.Big Smile

  • 03-14-2009 3:55 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Plasma tv's in de ban

    Ik denk dat ze eerder een KW/h limiet per huishouden gaan instellen. Daar zou ik eerlijk gezegd niet eens heel raar van gaan opkijken. Dan toch maar die generator aanschaffen Big Smile

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-14-2009 4:32 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Plasma van 50 inch gebruikt toch zo'n 500 watt.

    Desktop computer gebruikt 400 watt.

    Het stroom verbruik per huishouden is de laatste jaren toch wel omhoog gegaan.

  • 03-14-2009 5:46 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Geen appels met peren gaan vergelijken, koning. Verbruik van een PC is afhankelijk van de applicaties die je draait. Jouw cpu-tje draait echt niet continue voor 100%.

     

    Beobird:
    De gemiddelde plasma gebruikt net zoveel als een lcd tv van dezelfde grote, maar dat weten die bobo's niet.

    Plasma verbruikt wel degelijk meer als een LCD, maar ben het verder wel mee eens dat dit een belachelijke regel is.

     

  • 03-14-2009 7:16 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Plasma tv's in de ban

    DoubleU:

    Beobird:
    De gemiddelde plasma gebruikt net zoveel als een lcd tv van dezelfde grote, maar dat weten die bobo's niet.

    Plasma verbruikt wel degelijk meer als een LCD, maar ben het verder wel mee eens dat dit een belachelijke regel is.

    Eigenlijk is het ja, en nee. Tijdens een donkere scene zal plasma minder verbruiken dan lcd. Test je beide schermen met een helder wit scherm, dan zal plasma er boven uit steken.

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-15-2009 1:45 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Er zou op z'en minst een indicatie van verbruik mogen staan bij elk electrisch toestel in de winkel. Dat laat aan elkeen de keuze in functie van zijn overtuiging.

    Op de vraag over het verschil in verbruik tussen LCD en Plasma kreeg ik nooit een overtuigend antwoord van de verkopers.

    Nu, ik laat nog liever de droogkast staan dan de plasma.

  • 03-15-2009 4:50 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    DoubleU:

    Geen appels met peren gaan vergelijken, koning. Verbruik van een PC is afhankelijk van de applicaties die je draait. Jouw cpu-tje draait echt niet continue voor 100%.

     

    Beobird:
    De gemiddelde plasma gebruikt net zoveel als een lcd tv van dezelfde grote, maar dat weten die bobo's niet.

    Plasma verbruikt wel degelijk meer als een LCD, maar ben het verder wel mee eens dat dit een belachelijke regel is.

     

    Laat ik nou toevallig een digitale stroomverbruik meter hebben en laat mijn vak nou ook electriciteit wezen.

    Nou het neemt wel degelijk veel stroom laat staan dat je ook nog een zware game erop speelt.

    Dus double denk jij nou maar dat het 100 watt is ik weet wel beter.

    onbelast verbruik is tussen 300-400 echte watts!!

  • 03-15-2009 5:48 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Wat noem je onbelast ? En wat is dan het verbruik belast ?

    En als dat ding dan nog aangesloten is aan een hele set actieve luidsprekers en SW, wat is dan wel het verbruik ??

    Mag ik ook veronderstellen dat het verbruik afhangt van het formaat van het scherm ?

  • 03-15-2009 6:05 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Spencer:

    Wat noem je onbelast ? En wat is dan het verbruik belast ?

    En als dat ding dan nog aangesloten is aan een hele set actieve luidsprekers en SW, wat is dan wel het verbruik ??

    Mag ik ook veronderstellen dat het verbruik afhangt van het formaat van het scherm ?

     

    Sorry Spencer,

    Maar dit ging weer over die computer.

  • 03-15-2009 7:31 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    koning:

    Laat ik nou toevallig een digitale stroomverbruik meter hebben en laat mijn vak nou ook electriciteit wezen.

    Nou het neemt wel degelijk veel stroom laat staan dat je ook nog een zware game erop speelt.

    Dus double denk jij nou maar dat het 100 watt is ik weet wel beter.

    onbelast verbruik is tussen 300-400 echte watts!!

    Oke meneer de expert, dan kun jij mij moeiteloos verklaren waarom een Beomaster5, wat dus gewoon een PC is met XP erop, maar 40 Watt verbruikt.Wink

     

  • 03-15-2009 9:23 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    DoubleU:

     

    Oke meneer de expert, dan kun jij mij moeiteloos verklaren waarom een Beomaster5, wat dus gewoon een PC is met XP erop, maar 40 Watt verbruikt.Wink

     

    Zonder scherm...

  • 03-15-2009 9:32 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Uiteraard, daar hebben we het ook over.

  • 03-15-2009 10:20 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Oke' maar niet door vertellen hoor!!

     

    ICE powerStick out tongue    

     

    Wat dacht jij wat video kaarten nemen aan stroom.

    De allersnelste video game kaarten op dit moment gaan wel tot 1000 watt!

  • 03-15-2009 12:23 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Ja hallo, zo lust ik er nog wel 1. Dat is je vermogen aan de secundaire kant van de trafo wat een voeding KAN leveren. Dat is primair en gemiddeld (kilowattuurtjes) lang niet altijd het geval.

    Een Porsche Cayenne met een constante snelheid van 260 km/u slurpt ook 60 liter brandstof weg op een afstand van 100 km. Normaal loopt ie ook "maar" 1:5

    En over ICEpower gesproken, een BL5 kan een vermogen van 2,5 KW leveren. Lekker is dat als je er 2 van hebt. 5 KWH als je groene ledjes aan staan! Stick out tongue

  • 03-15-2009 1:24 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    waar ben jij nou op uit!!

    Wat wil je....

    Zet nou eens een stroom meter tussen je computer en zie hoeveel stroom hij verbruikt en post de resultaten dan op de forum oke'.

    2,5 kw is het piekvermogen van de beolab5.Dat is heel wat anders dan zijn opgenomen watts in stroom.

    2,5 kw Continue heb je wel een heeeeel groot PA systeem.

     

     

  • 03-15-2009 3:49 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Waar ik op uit ben???

    Nou zeg, wat kun jij slecht een discussie voeren zeg! Jij roept dat je PC 400W verbruikt, en ik vraag je alleen maar of je kunt verklaren waarom een BM5 dan maar 40 Watt verbruikt. Ik geef zelfs voorbeelden, waarin ik uitleg dat een verbruikgemiddelde veel lager is dan wat een product KAN leveren. Ik snap ook wel dat een BL5 geen 2,5KW verbruikt. Het was cynisch bedoelt, duh. Hetzelfde geldt namenlijk voor jouw videokaart van 1000W.

     

    Een energiemeter heb ik niet, maar ik moet morgen toch naar de bouwmarkt. Dan koop ik er wel eentje, als ie niet te duur is. Altijd al zo'n ding willen hebben.Cool

  • 03-15-2009 4:23 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Ik wil hem wel ruilen hoor voor een B&O bier opener!!!Stick out tongue

     400watt is wel erg hoog gegrepen Double hou het op 200watt.

     ( ff na gemeten op eigen computer)Geeked

     

     

  • 03-15-2009 7:12 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Die B&O Beer opener heb ik! Maar die kan ik niet missen.Wink

    200 watt klinkt wel plausibel.

  • 03-15-2009 7:58 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Mocht het dan nog niet kloppen dan is het 100 watt Big Smile

  • 03-16-2009 12:52 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Ik moet er wel bij zeggen dat het mijn oude Sony computer is van 6 jaar oud.

    Nieuwe computers met veel intergeheugen en zware game kaarten erin verbruiken natuurlijk meer.

    Bij veel mensen staat hij net als de koelkastWink 24 uur aan dan tikt het natuurlijk ongemerkt wel aan.

  • 03-16-2009 3:06 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    De in het journaal benoemde 100 watt mind set is goed. Maar zou je met een dak vol zonnecellen een ontheffings of speciale vergunning krijgen?

    Geen Pioneer of Bang&Olufsen die alleen nog deze weinig klanten kan bedienen!

  • 03-16-2009 7:58 AM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

     

    Ik heb laatst een tabel gezien waarin staat dat een 42 inch plasma per jaar 56 euro kost aan energie.Een wasdroger daarintegen 178 Euro

    en een waterbed 211 euro pet jaar.

    Zullen we deze maar ook verbieden dan(je kan ook op een matras slapen en drogen doe je buitenBig Smile.

     

    Kafka draait zich om in z,n graf

     

  • 03-16-2009 12:48 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Mijn vrouw der vibrator 10 euro op jaar basisIck!Laughing

  • 03-16-2009 4:16 PM In reply to

    Re: Plasma tv's in de ban

    Op de technische steekkaart van de Pioneer versterker staat 410w verbruik. Ook niet mis. Als je dat bij de Plasma rekent ( 44OW ) en de Bluray ( 36W ) gebruik je rustig 900 w voor elk uur kijkplezier.

    Een 46" LCD verbruikt bij Pioneer 253W, dus iets meer dan de helft van een Plasma 50".

Page 1 of 3 (54 items) 1 2 3 Next >