Hej alle.
Er jeg den eneste der oplever et mystisk TTV-fænomen mht. tvunget TTV-side 399, på DR2 og DR Update. Har BrainWave BEO4-kompatibel DVB-T-tuner i Scart på BV7-40 mkii.
Nogen der har en løsning på problemet?
Jeg har sendt nedenstående til digi-tv og Boxer forleden:
Jeg vil gerne fortælle om nogle oplevelser i relation til artiklen ”Direkte adgang til tekst-tv” på http://www.digi-tv.dk/nyhedsarkiv.asp
Min DVB-tuner er ”Brainwave BW3000LT”, som har fungeret upåklageligt i de 2 år jeg har haft den. (Der har i øvrigt aldrig været en OAD-opdatering til den)
Siden ultimo februar er det dog blevet irriterende at hver gang jeg skifter til DR2 eller DR Update, pga. det tvungne ttv-signal side 399, formindskes billedet fra fuld skærm til et noget mindre billede på skærmen med sort ramme omkring, hvorefter jeres ende søger på teksttv side 399 (der ses en TTV-menulinie øverst i den sorte ramme(altså uden jeg har åbnet for tekst-tv) – hvis siden ikke kan findes (dvs. hvis det aktuelle program ikke har TTV-undertekster, søger den i det uendelige. Hvis programmer ER tekstet, vises underteksterne udmærket, men tvunget naturligvis.
Jeg kan så gå i f.eks. EPG-guiden, så bliver kanalen igen i fuld skærm, og nogle gange forbliver den det, når jeg så er gået ud af guiden igen.
Kan I ikke stoppe med at sende tekst-tv side 399 som en tvungen del af DVB-t-signalet, men lade brugerne selv sætte tekster på via ttv side 399 hvis vi ønsker det?
NB! Det har ikke hjulpet at genfinde kanalerne her primo marts, det har heller ikke hjulpet at genskabe fabriksindstillinger.