in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-08-2009 5:26 PM by koning. 22 replies.
Page 1 of 1 (23 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-05-2009 5:29 AM

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Ik heb gisteren een Beoport op m'n BeoSound 3000 aangesloten. De combinatie werkt geweldig en biedt leuke mogelijkheden, zeker voor mij als 'beginner' op het gebied van NRadio en NMusic.

    Bij het uitproberen van de mogelijkheden zag ik op het display van de BS alleen de tekst 'NRadio' resp. 'NMusic' verschijnen.

    Is dit bij andere 3000/3200 gebruikers ook het geval, of is er een mogelijkheid om (binnen de display begrenzing van 8 tekens ), meer specifieke informatie te laten verschijnen zoals 'Genre', naam radiostation, trackinfo etc.

    Dank en groet,

    Johan

  • 03-05-2009 6:43 AM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Helaas, is dit het enige wat je te zien krijgt. Bij de BC2 en the BS4 worden de tag info wel weergegeven.

     

    gegroet

     

    Paul

     


  • 03-05-2009 6:45 AM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    klopt!

    Ik heb het ook altijd jammer gevonden dat er niet meer info beschikbaar was op mijn beosound 9000.

  • 03-05-2009 7:54 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Zover ik weet kan op de meest recente versie van de BS9000 (Mk IV) wel de info worden weergegeven. In combinatie met een Mac en BM-Link wordt binnen de begrenzing van het kleine display wel de informatie getoond; in mijn geval op het display van mijn Avant. Ik zal eens testen of dit zonder Avant op de BS3000 wordt weergegeven.

    Bart

  • 03-05-2009 7:58 AM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    BS9000 mk IV is die er dan??

    Ik heb laatst een software chip laten vervangen en de laatste sofware is 3.4

    Je hebt toch 3 verschillende type's beosounds?

  • 03-05-2009 8:11 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Dank voor jullie antwoorden,

    dus (in alle simpelheid) betekent dat in de praktijk:

    1. Of 'in the blind' op goed geluk met je Beo4 zappen op radio, track, stationnummer, genre etc.

    2  Of voortdurend naar het PC scherm in de linkkamer hollen om te zien 'what's playing now'?

    Leuk te constateren dat BeoPort ook nog een meerwaarde op het Sonja Bakkeren biedt.

    Hoe dan ook, BeoPort en BeoPlayer zijn beide leuke en interessante producten!

     

  • 03-05-2009 8:20 AM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Jaren terug was het interessant,nu niet meer!!

    Het is allemaal veel te omslachtig.

    Weer een kastje (beoport) je computer moet aan staan (matige kwaliteit)

    Gelukkig komen ze dit jaar met een up to date product alla beosound 5 maar dan vriendelijker geprijst!

     

  • 03-05-2009 8:30 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    koning:

    ....Ik heb laatst een software chip laten vervangen en de laatste sofware is 3.4....

    Daarop aansluitend even een vraagje koning:

    Ik neem aan dat je de software chip door je (of een) dealer hebt laten vervangen. Wat is de (exacte) prijs die een dealer voor zo'n update berekend? Ik veronderstel dat het in prijs niet uitmaakt of je een BS9000 of een BS3000 laat updaten?

  • 03-05-2009 8:38 AM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Dat kan ik je niet zeggen want ik heb dat laten doen toen mijn beosound 9000 kapot was.

    Volgens mij is het een half uur werk en dan de prijs van de chip.

  • 03-05-2009 8:45 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    koning:

    ...Gelukkig komen ze dit jaar met een up to date product alla beosound 5....

    Hoe moet ik dat zien c.q. me voorstellen? 

    Kan dat nieuwe afgeleide BS5 product zonder een Beomaster-achtig product functioneren en direct op de PC worden aangesloten, zoals dat zeer globaal bij de BeoPort nu ook het geval is?

  • 03-05-2009 8:48 AM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Ik heb begrepen dat je het direct kunt aansluiten op de video producten en op het BS3.

    Navigeren via het beeld van de tv.

    Er is nog weinig info over.

    Misschien weet iemand hier iets meer vanaf?

  • 03-05-2009 11:44 AM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Als je de Beoport aansluit op een mac krijg je wel info op het schermpje , het is wel heel beperkt 8 letters .

    Ook op mijn bv4 krijg ik deze info in het scherm als ik het via de tv afspeel

     

    Ik heb mijn beosound 3000 (was niet netmusic compatible ivm oude software) laten ombouwen. kosten waren ± €100,-

  • 03-05-2009 1:03 PM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Beoik:
     

    .....Ik heb mijn beosound 3000 (was niet netmusic compatible ivm oude software) laten ombouwen.....

    Da's interessant te horen.

    Mag ik vragen naar welke SW versie uw systeem is geupdate? Mijn BS3000 heeft namelijk SW 2.0. Eerst vanaf die versie was het  mogelijk om Nradio/music op de 3000 te gebruiken. Nadien is er nog een aantal SW modificaties bijgekomen, waarvan voorzover ik heb kunnen achterhalen 2.12 de belangrijkste is. Ik zit nu exact voor het dilemma of het zinvol is om naar 2.12 te updaten.

    Ik heb een overzicht van alle verbeterigen en de verschillen in functionaliteit tussen 2.0 en 2.12 (ook t/m de laatste versie 3.4 ) maar kan bij een aantal verschillen niet helemaal de meerwaarden interpreteren.

  • 03-05-2009 3:28 PM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Teletom:

    Beoik:
     

    .....Ik heb mijn beosound 3000 (was niet netmusic compatible ivm oude software) laten ombouwen.....

     

    Da's interessant te horen.

     

    Mag ik vragen naar welke SW versie uw systeem is geupdate? Mijn BS3000 heeft namelijk SW 2.0. Eerst vanaf die versie was het  mogelijk om Nradio/music op de 3000 te gebruiken. Nadien is er nog een aantal SW modificaties bijgekomen, waarvan voorzover ik heb kunnen achterhalen 2.12 de belangrijkste is. Ik zit nu exact voor het dilemma of het zinvol is om naar 2.12 te updaten.

    Ik heb een overzicht van alle verbeterigen en de verschillen in functionaliteit tussen 2.0 en 2.12 (ook t/m de laatste versie 3.4 ) maar kan bij een aantal verschillen niet helemaal de meerwaarden interpreteren.

     

    Het verschil tussen de eerste 3000's en de latere versies die wel NRadio/Music aankunnen, is in eerste instantie te zien in de grootte van de clamper.

    De eerste 3000's hadden de kleine glimmende clamper en zijn aan te passen voor de NMusic/Nradio.

    De latere met de doffe grote clamper zijn sowieso geschikt voor beoport/pc2.

  • 03-05-2009 3:36 PM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    koning:

    Weer een kastje (beoport) je computer moet aan staan (matige kwaliteit)

     

    Wat dacht van dit moederbord? Een paar jaar terug op de markt geweest van Aopen als een prestige project.

    Ik heb er 2 van, een met en een zonder Sata.

     

    Let op de linkerbovenzijde. Een echte ouderwetse buis voor het audiogedeelte met hoge kwaliteit.

    Deze gebruik ik combinatie met de voor 3 weken geleden gekochtte BC 2.

    Voor mij is dit op het moment de best betaalbare combinatie voor zowel geluidskwaliteit als bediening vanwege het grote informatieve display.

     

     


  • 03-05-2009 3:46 PM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Nee hoor,

    ik wil juist van de computer af,

    Moet zeggen het ziet er zeer indrukwekkend uit!

  • 03-05-2009 3:59 PM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

     

    Mag ik vragen naar welke SW versie uw systeem is geupdate? Mijn BS3000 heeft namelijk SW 2.0. Eerst vanaf die versie was het  mogelijk om Nradio/music op de 3000 te gebruiken. Nadien is er nog een aantal SW modificaties bijgekomen, waarvan voorzover ik heb kunnen achterhalen 2.12 de belangrijkste is. Ik zit nu exact voor het dilemma of het zinvol is om naar 2.12 te updaten.

    Ik heb een overzicht van alle verbeterigen en de verschillen in functionaliteit tussen 2.0 en 2.12 (ook t/m de laatste versie 3.4 ) maar kan bij een aantal verschillen niet helemaal de meerwaarden interpreteren.

    Ik weet zo niet welke versie ik nu heb. Ik denk 2.12

    Dit was dacht ik de laatste versie software die in dit type gebruikt kan worden , de latere types kunnen een hoger versienummer van de software hebben

  • 03-05-2009 4:01 PM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Vergeet niet dat de BS5 ook een (kleine) computer is.

    Op het general forum is al aangegeven welke type moederbord het betreft.

    Het gaat om mini ATX formaat bord. Met een goede koeling merk je niet eens dat er een pc aanstaat.

    Bij het getoonde model van Aopen hebben ze er een programmaatje (SilentTek) erbij dat de ventilatoren van de processor en kast harder en zachter kunnen laten draaien tot zelfs in ruststand voor de CPU. Geen activiteit betekent dan ook stilstaande ventilatoren.

  • 03-05-2009 6:08 PM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Beobuddy:
    Vergeet niet dat de BS5 ook een (kleine) computer is.

    Je bedoelt de Beomaster5.Smile

    De term "software" valt overigens de laatste tijd wel erg veel.Hmm

     

  • 03-06-2009 3:46 AM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    DoubleU:

    Beobuddy:
    Vergeet niet dat de BS5 ook een (kleine) computer is.

    Je bedoelt de Beomaster5.Smile

    De term "software" valt overigens de laatste tijd wel erg veel.Hmm

     

     

    BS(ound) 5, BM(aster) 5 of BS(ystem) 5 als combi v/d 2? Maar je hebt gelijk als het om de computer(tje) zelf gaat.

     

    Bij het 2e valt het kwartje nog niet....misschien straks..

  • 03-06-2009 7:36 AM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    De BM is ook gewoon een computer zelfs die heeft software aan boord nagelang er gekoeld meot worden de ventilatoren harder of zaxhter gaan draaien.

    Er staan zelfs temperaturen vermeldt.

    Ik vindt het wel een nadeel dat die dingen allemaal aan staan, zo heb je toch aardig wat aparaten in huis die stiekkum stroom vreten.

  • 03-08-2009 5:23 PM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    Een correctie: de laatste versie van de BS9000 is de Mk III. Ik meen me te herinneren van het oude forum dat deze een groot display heeft waarin alle info net als de BC2 wordt afgebeeld. Kan iemand me dat bevestigen?

    Bart

     

  • 03-08-2009 5:26 PM In reply to

    Re: Even verifiëren met andere gebruikers van BeoSound 3000/3200 en BeoPort

    display is precies het zelfde gebleven.

Page 1 of 1 (23 items)