in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-15-2009 9:03 AM by DengKao. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-02-2009 3:11 AM

    Speakers MX7000

    Beste forummers,

     

    Was al een poosje lid, maar gelukkig niet al te veel noodzaak gehad aan het forum.Whistle

    Echter...mijn oma (ja ja) heeft een MX7000..Doordat ze wat ouder wordt staat de tv steeds harder..met als gevolg:

    1 speaker kapot. Dus haar zoon (mijn oom) heeft nu een of ander LG platscherm gekocht.

    En nu mag haar kleinzoon de mx7000 hebben. Jippie.

    Nu ben ik vrij handig..dus vroeg ik mij af..

    Hoe moeilijk kan het zijn om zelf zo'n speaker te vervangen?

    Heeft iemand hier al ervaring mee en wat voor speaker (behalve actief) heb ik nodig?

    Is er toevallig een 'how to...'?

    Alvast bedankt.

     

    Grtn
    Dennis Kao

    Filed under:
  • 03-02-2009 6:21 AM In reply to

    Re: Speakers MX7000

    Hallo Dennis,

     

    Leuke oom heb jij ! koopt voor oma een LG'tje en krijg jij zo'n mooie MX, das een goede deal !!

    Het vervangen van de speakers van een MX serie is niet zo'n lastig karweitje [heb dit zelf moeten

    doen bij onze vorige MS6000 en onze vorige MX4000 omdat deze toch best wel regelmatig [uit]drogen

    en scheuren bij het ouder worden.

    de speakertjes zijn los te koop bij elke B&O dealer en m.i. schappelijk geprijsd.

    Je moet echter goed uitkijken bij het verwijderen van het frontje, dit kan maar op 1 manier [goed], het

    frame-pje van de front is min of meer onder lichte spanning "gehaakt" in de eronderliggende uitsparingen van de TV,

    2 links en 2 rechts [plus 4/6 op de front van de TV]

    Er is op het forum meermaals gesproken hierover en zal met search ongetwijfeld terug te vinden zijn.

    succes gewenst en veel plezier en van !

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-03-2009 2:57 AM In reply to

    Re: Speakers MX7000

    Wel even checken of het echt je speaker is of de eindtrap (dus met ohm meter meten of je speaker stuk is).

    Eindtrapjes heb ik evt nog wel liggen overigens. (Misschien ook speakers trouwens, mail me evt maar).

    Pas op met het front !!! dit is anders dan van de andere MX-en door de extra strip: als je het loshaalt probeer hat zo min mogelijk ''uit te buigen'' (m.n de zijflappen) want het dunne middenstripje verbuigt snel en dan krijg je het niet meer netjes terug.

    De speakers van de 7000 rotten overigens niet (in tegenstelling tot de 6000, 4000 etc) want rubberen rand.

  • 03-03-2009 5:13 AM In reply to

    Re: Speakers MX7000

    Gents,


    bedankt voor jullie respons. Ziet er dus hoopvol uit Cool

    Ik heb de MX nog niet thuis staan dus ik weet nog niet precies wat het mankement is.
    Maar actieve speakers opblazen binnen je eigen systeem, lijkt mij eerlijk gezegd wat sterk. Dus wellicht een eind trapje i.d.d.

    Ik heb helaas geen ohm meter dus het wordt puur op het zicht beoodelen ben ik bang.

    Als ik meer weet, zou ik graag van je aanbod gebruik willen maken ipaul.

    Echter, over het vervangen van speaker heb ik een stukje gevonden waarin staat dat je ze moet 'tunen'. Ik zal bijlagen toevoegen dmv images, welke uit een document komen rond (technisch) onderhoud op een MX7000.

    Ik kon niet het gehele document koppelen (of ik weet (nog) niet hoe) Wink


    Hebben jullie trouwens ook kennis en ervaring met een avant 32?


    Grtn
    Dennis

  • 03-03-2009 5:46 PM In reply to

    Re: Speakers MX7000

    Hi, als je geen ohm meter hebt dan heb je alleen de optie de werkende speaker op de plaats van de defecte te zetten (indien nog geen geluid >versterker defect) en natuurlijk evt de 'verdachte' speaker op de plek van de werkende.

    Als je wel de 'kennis' hebt zogezegd om wat te meten (net als de tune-procedure), je koopt een multimeter voor zeer weinig geld tegenwoordig, heb je die ook gelijk :).

    Dat tunen wist ik wel van de avant maar niet van de 7000 maargoed...da's een volgend (klein) probleem.

    Werkt ook de hoge tonen speaker van het defecte kanaal niet meer ?? (want die heeft dus een eigen versterker).

    Wat wil je weten over de avant ?, misschien handiger een nieuw topic te starten, meer kans op antwoord van anderen evt...

  • 03-15-2009 7:53 AM In reply to

    Re: Speakers MX7000

    Gents,

     

    Nou ik heb de MX7000 open. (op dit moment zit ik zelfs met het laptopje achter de open kast van de MX7000...voor de beeldvormingStick out tongue)

    Het gaat om de (voor de kijkers) rechter speaker.

    Ik heb alles al even schoon gemaakt van binnen. Was hoog nodig..uch uch.

    Goed het probleem..

    Van de woofer zat het zwarte stekkertje los achter op het frame. Stekkertje vast gemaakt..
    Toen getest...Het lijkt alsof er 'wind'/ruis over de speaker komt.
    De linker en de rechter speaker omgezet...geruis bleef. Dus niet de speaker.
    Voor op het paneel zit een klein printplaatje met led-je...plaatje bekeken, leek wat nattig/olie-achtig...schoongemaakt, probleem bleef.
    Kabeltjes zien er verder allemaal goed uit..
    Dus vermoed dat het ergens in de linker versterker module moet zitten.(reminder..ik typ dit vanachter de tv Whistle) Oftewel de versterker voor de rechter speaker.

    Maar als jullie het symptoom 'geruis' horen lezen..hebben jullie dan al een idee waar het in kan zitten? De print plaat van de module ziet er op het oog goed uit. Geen breukjes in de 'lijnen' en de contactjes lijken ook goed.

    Even voor de record...ik ben dus geen electro technicus...so please be gentle.
    IPaul, je zei dat je nog een eind trap had liggen...
    Zou dat een oplossing zijn?
    Zou je mij een prijs indicatie kunnen geven voor die eindtrap?Ik heb eventueel nog de (bar)code die op het printplaatje staat.

     

    Hoop gauw wat van jullie te horen.

     

    Grtn
    Dennis

  • 03-15-2009 9:03 AM In reply to

    Re: Speakers MX7000

    P.s. Het geruis is al te horen op het moment dat de TV aan gaat.
    Dus ook zonder enig signaal van kabel, video of dvd.

     

    Grtn

    Dennis

Page 1 of 1 (7 items)