in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-23-2009 5:22 PM by koning. 73 replies.
Page 2 of 3 (74 items) < Previous 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-01-2009 3:44 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Aangezien de licenties voor blu-ray aanzienlijk goedkoper worden is de prijs redelijk voorspelbaar toch?

     

    http://whathifi.com/News/Panasonic-Philips-and-Sony-get-together-to-make-Blu-ray-Disc-licensing-simpler-and-cheaper-for-manufacturers/

     

    Panasonic, Philips and Sony get together to make Blu-ray Disc licensing simpler - and cheaper - for manufacturers

    The big names behind Blu-ray Disc - Panasonic, Philips and Sony - have announced the establishment of a 'one-stop' licensing programme for the technology

    It's hoped the simplified - and less expensive - process will encourage more companies to develop BD products, and the 'big three' will be working with other patent holders to set up the programme.

    The new independent licensing company, funded equally by the three majors, will be set up in the USA, with branches in Asia, Europe and Latin America.

    It's hoped the other patent holders will join in, and become shareholders in the company, which will then administer their patents relevant to BD.

    In the past, companies wishing to build Blu-ray Disc hardware have had to acquire a variety of licences, including separate ones for CD, DVD and BD functionality. The new programme will bring all this together in a single licence, and reduce costs.

    It's expected that the licence fee for a Blu-ray player will fall about 40%, to $9.50, and that for a BD recorder by a similar amount, to $14.

    The fees for discs will be 11 cents for a read-only disc - such a movie, with recordable and rewritable discs at 12 cents and 15 cents respectively.

    It's expected the single licence will be available by midway through the year.

  • 03-01-2009 6:05 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    On topic. Ik ben met name benieuwd naar het docking station voor de i-pod. De Apple-oplossing vind ik toch niet ideaal. Het volume van de i-pod en de BC2 moeten veel te ver worden opgedraaid wil je een beetje een normaal luisterniveau bereiken. Het zou toch wel mooi zijn om de i-pod via een dockingstation met de Beo4 te kunnen bedienen. Ik ben alleen een beetje huiverig voor het prijskaartje...... 

  • 03-01-2009 6:26 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Wat is eigenlijk het nut van een Ipod kunnen bedienen met de Beo4? Je kan tegenwoordig in de meeste apparaten een SD-cardje stoppen met al je muziek erop. Die bedien je dan ook gewoon met afstandsbediening van je installatie.

  • 03-01-2009 6:31 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Eigenlijk simpel, I-pod wordt onderdeel van de installatie. Uit de docking station voor portable gebruik, in de docking-station voor opladen en als onderdeel van de installatie voor weergave van muziek die ik niet op cd heb staan (bijvoorbeeld downloads van i-tunes) en het zou dan prettig zijn als ik voor de i-pod niet de AB van Apple hoef te gebruiken.

  • 03-01-2009 6:38 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Ik snap wel dat je dan de Ipod kan bedienen, maar het is toch veel makkelijker als je de muziek dmv een SD kaartje in je B&O installatie kan stoppen en dan deze muziek geheel met de B&O interface kan beluisteren en bedienen? Dan ben je toch de schakel van een extra apparaat kwijt en heb je nog meer integratie.

  • 03-01-2009 6:47 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Ik heb geen SD-lezer en gebruik deze kaartjes ook niet, maar ik heb wel een i-pod vandaar. Het gaat me, zoals gezegd, eigenlijk ook enkel om muziek die ik niet al op cd (of md) heb.

  • 03-01-2009 7:19 AM In reply to

    • juhe
    • Not Ranked
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 13
    • Bronze Member

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Leuke Discussie,

    Is het de prijs waard, is voor iedereen verschillend en moet iedereen voor zich weten.

    Mijn 6 jaar oude BV3 was/is zeker de moeite waard.

    Heb wel mijn BV 8, 1 jr oud met DVD1 en HD1 ingeruild voor een Loewe Connect met een Lloewe Vieuwvision DVD/HD recorder.

    Wijs besluit? Vond in ieder geval de prijs/kwaliteitsverhouding van de BV 8 niet juist, werkte ook niet lekker samen met de HD1. Ook het feit dat ik er geen B&O DVD/HD recorder bij kon kopen heeft mij tot dit besluit doen komen. 

  • 03-01-2009 7:33 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Hoe vind je de beeldkwaliteit van jouw Loewe connect vergeleken bij jouw Beovision 8?

     

  • 03-01-2009 7:46 AM In reply to

    • juhe
    • Not Ranked
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 13
    • Bronze Member

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Helderder/scherper en warmer, en nee kon dit niet zo op mijn BV 8 instellen.

     

  • 03-01-2009 8:28 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Nou, nou, dat is toch een openbaring. Er zijn er hier namelijk genoeg die roepen dat er geen één beeld zo mooi is als dat van B&O ( ook al wijzen recenties van vakjournalisten dat al 10 jaar niet meer uit).

    Dit zijn nou signalen waar B&O wat mee kan. De Loewe is dus goedkoper, een groter beeld wellicht en ook nog eens veel mooier qua beeldkwaliteit!

    Je bent beslist de enige niet die door beeldvergelijking B&O gedag heeft gezegd. Wat jij nu ondervindt is een van de oorzaken waarom B&O televisies niet meer goed verkopen. Genoeg werk aan de winkel dus in Struer om hun producten eens wat beter met hun tijd mee te laten gaan.  

  • 03-01-2009 8:47 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Groentje :

    Nou, nou, dat is toch een openbaring. Er zijn er hier namelijk genoeg die roepen dat er geen één beeld zo mooi is als dat van B&O ( ook al wijzen recenties van vakjournalisten dat al 10 jaar niet meer uit).

    Dit zijn nou signalen waar B&O wat mee kan. De Loewe is dus goedkoper, een groter beeld wellicht en ook nog eens veel mooier qua beeldkwaliteit!

    Je bent beslist de enige niet die door beeldvergelijking B&O gedag heeft gezegd. Wat jij nu ondervindt is een van de oorzaken waarom B&O televisies niet meer goed verkopen. Genoeg werk aan de winkel dus in Struer om hun producten eens wat beter met hun tijd mee te laten gaan.  

    Wel fijn dat jij in een paar zinnen even alle problemen voor B&O oplost .

    Dus dit ene geval is nu de standaard ...zo ongeveer de goedkoopste B&O tv blijkt volgens 1 persoon minder mooi beeld te hebben als de Loewe en nu hebben wij het allemaal al jaren mis ......

    Ik zal wel weer de enige zijn , maar ik word er zo moe van .......

  • 03-01-2009 8:58 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Natuurlijk is dit ene geval niet maatgevend Harley. Maar ik denk dat er een veel grotere groep van B&O overgestapt is naar Loewe dan wij vermoeden. En hadden allemaal redenen gehad om dat te doen.

    Als men het beeld van Loewe slechter vind, doe je dat hoogstens één keer. Maar jij weet net zo goed als ik dat Loewe wat aansluitmogelijkheden en ingebouwde digitale tuners veel meer biedt dat B&O. En dat nog eens voor een fractie van de prijs. Loewe gaat nog betere beeldprocessing gebruiken en gaat ook LED backlight toepassen in diverse modellen in 2009. Ik ben heel benieuwd wat daarvan de prijzen gaan worden.

    Eigenlijk zou iedere klant die van merk switchtst B&O een mail moeten sturen waarin hij uitlegt waarom hij is afgestapt van B&O. Daar kan de marketingonderzoeksafdeling in Struer heel veel mee. Ik heb ook B&O al jaren geleden gemaild toen ik stopte met het kopen van een nieuwe B&O televisie.

     

  • 03-01-2009 9:30 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Ik vind Loewe ook best mooi .........ik zie Loewe als de stap tussen de " gangbare " merken en B&O in .

    Mijn dealer verkoopt B&O en Loewe , dus vergelijken doe ik zeker als ik in de winkel ben ......... ik ben ook  met je eens dat Loewe qua techniek een voorsprong heeft heeft op B&O , wat dat betreft loopt B&O  altijd wat achter op alle merken ...maar ik zie B&O ook niet als uitvinders .

    Ik snap ook waarom mijn dealer Loewe erbij verkoopt ....... MAAR ik weet zeker wanneer de B&O tv's de zelfde prijs hadden als de Loewe , dan verkocht hij geen één Loewe tv meer en alleen maar B&O .

    Als je dit gegeven nou eens in ogenschouw neemt ....en probeerd te begrijpen dat niet voor iedereen alleen het aanschaf bedrag of de nieuwste feauture het belangrijkste is ....misschien dat je dan eindelijk eens door hebt waarom er een groep mensen is die wel voor B&O kiest .

     

  • 03-01-2009 9:33 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Die groep B&O liefhebbers was vroeger heel anders samengesteld.

    Toen was er nog een goede verhouding prijs/kwaliteit. Dat is wat ze met televisies voor mij helemaal te grabbel hebben gegooid na de Avant.

  • 03-01-2009 9:53 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Groentje :

    Die groep B&O liefhebbers was vroeger heel anders samengesteld.

    Toen was er nog een goede verhouding prijs/kwaliteit. Dat is wat ze met televisies voor mij helemaal te grabbel hebben gegooid na de Avant.

     

    Héé ben je er weer ? Op het htforum ging het ook al niet zo goed in de Pioneer topics, dus dan kom je hier maar weer Big Smile

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-01-2009 10:02 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    ?????

  • 03-01-2009 10:04 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Maar was in die tijd de Avant dan ook niet een heel stuk duurder als een ( bijv.) Philips ?

    Ik kan mij nog wel herinneren toen ik mijn eerste Avant kocht en een vriend kocht zijn matchline met zo een meubel erbij , dat ik ook toen voor gek werd versleten .

    Om maar een voorbeeldje te geven , zijn teletekst was toen echt een stuk sneller ......... maar toch vond je het toen wel oke , dat is iets wat ik niet begrijp ?

  • 03-01-2009 10:07 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    De Avant kosstte rond de 6500 euro volgens mij. Daaarvoor had je een eerste klas beeldbuis RF met video en later dvd en actieve speaker en natuurlijk surround module.

     

    Maar toen de prijzen van Plasmapanelen al aardig daalden vroeg B&O met een stalen gezicht 20.000 euro voor een Beovision 5 met een avant chassis en lage resolutie plasmascherm. Toen is het falikant fout gegaan.

  • 03-01-2009 10:14 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    laatste avant koste volgens mij 7695,00 euronenSmile

  • 03-01-2009 11:45 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Productnieuws 2009/2010

    HarleyD:

    Maar was in die tijd de Avant dan ook niet een heel stuk duurder als een ( bijv.) Philips ?

    Ik kan mij nog wel herinneren toen ik mijn eerste Avant kocht en een vriend kocht zijn matchline met zo een meubel erbij , dat ik ook toen voor gek werd versleten .

    Om maar een voorbeeldje te geven , zijn teletekst was toen echt een stuk sneller ......... maar toch vond je het toen wel oke , dat is iets wat ik niet begrijp ?

    Kun je je nog herinneren wat dit prijsverschil was ?

    Ik bedoel, was een Avant destijds 2 x de prijs van een Matchline, of ... ?

     

     

  • 03-01-2009 1:28 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Ignace:

    HarleyD:

    Maar was in die tijd de Avant dan ook niet een heel stuk duurder als een ( bijv.) Philips ?

    Ik kan mij nog wel herinneren toen ik mijn eerste Avant kocht en een vriend kocht zijn matchline met zo een meubel erbij , dat ik ook toen voor gek werd versleten .

    Om maar een voorbeeldje te geven , zijn teletekst was toen echt een stuk sneller ......... maar toch vond je het toen wel oke , dat is iets wat ik niet begrijp ?

    Kun je je nog herinneren wat dit prijsverschil was ?

    Ik bedoel, was een Avant destijds 2 x de prijs van een Matchline, of ... ?

     

     

     

    Ik dacht dat mijn eerste Avant 28 iets van 10,000,- gulden koste en de de Philips iets van 3000,- gulden ..........maar precies weet ik dat niet meer .

  • 03-01-2009 1:47 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Op eerste gezicht zo ongeveer 3 x de prijs.

    De Avant had dan naast de features die ook op de Matchline zaten ook een videorecorder en aktief geluid.

    Als we dat naar de actuele producten zouden vertalen, dan zou die tv actieve luidsprekers en mediaopslag

    moeten hebben om de "factor 3,3" enigszins te kunnen rechtvaardigen.

    Welke actuele LCD komt met "Matchline" overeen ?

    Zouden dat de KURO's van vandaag zijn ?

    (Matchline was vroeger toch het summum op Philips beeldbuistechniek etc.)

    De Avant van vandaag, welke B&O tv zou dat zijn ?

    (top beeld + actief geluid + mediaopslag)

     

  • 03-01-2009 2:56 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Avant van vandaag is de BV-7-32 ............. volgens mij is deze ook in plaats van de Avant DVD gekomen .

    Wat betreft de Philips ...geen idee !

  • 03-01-2009 2:58 PM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Toch even een andere vergelijking. Destijds had ik de BV3 voor zo'n 4500 € met surround.

    Een jaar voordien had ik een Sony zonder surround maar met een iets groter beeld voor 3750€.

     

    Wat betreft de Loewe LCD's, hou ik geenszins een onvergeetbare indruk. Mooi uiterlijk, maar snelle bewegingen worden slecht weergegeven.

    Van de laatste Pioneer plasma's wel. Vooral bij het afspelen van een klassieke DVD.

     

  • 03-02-2009 6:34 AM In reply to

    Re: Productnieuws 2009/2010

    Beobird:

    Groentje :

    Die groep B&O liefhebbers was vroeger heel anders samengesteld.

    Toen was er nog een goede verhouding prijs/kwaliteit. Dat is wat ze met televisies voor mij helemaal te grabbel hebben gegooid na de Avant.

     

    Héé ben je er weer ? Op het htforum ging het ook al niet zo goed in de Pioneer topics, dus dan kom je hier maar weer Big Smile

     

    Terug van weggeweest [tsja de kuro is uit de productie, dus wat moet je dan nog op het htforum nietwaar?]; maar draait nog steeds hetzelfde slechte klaagplaatje op een draaitafel met een slechte en hangende naald..............:-(

     

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
Page 2 of 3 (74 items) < Previous 1 2 3 Next >