in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-10-2009 5:27 PM by nbohemen. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-27-2007 4:23 AM

    • Baeten
    • Not Ranked
    • Joined on 05-27-2007
    • Posts 1
    • Bronze Member

    Zenders kwijt op Beovision Avant

    Ik heb mijn Beovision Avant na een half jaar weer van de zolder gehaald, maar nou doet er zich een probleem voor: Zenders met een lage frequentie zoals RTL4 en RTL5 worden soms niet door de tv 'gepakt'. Ik krijg alleen maar ruis, alsof ik de verkeerde frequentie heb ingesteld. Het rare is alleen dat hij het soms wel normaal doet, na een aantal keer heen en weer gezapt te zijn.

    Kan het zijn dat er een soort backup batterij in zit die de problemen veroorzaakt en dus vervangen moet worden? Hij heeft een half jaar zonder stroom gestaan namelijk...

     Groeten Erik

  • 05-30-2007 6:27 AM In reply to

    • Niek22
    • Not Ranked
    • Joined on 05-30-2007
    • Nieuwegein
    • Posts 10
    • Bronze Member

    Re: Zenders kwijt op Beovision Avant

    Hoi Erik,

    Het is duidelijk dat je tuner (kanalenkiezer) aan het eind van zijn leven is.

    Het begint meestal met het niet weergeven van de kanalen rtl 4 en 5, soms wegvallen en na een klap of zappen weer terug komen.

    Bij de b&o dealer kunnen ze dit probleem verhelpen door een nieuwe tuner te plaatsen.

    Dit is geen dure reparatie.

     

    succes, Niek.

  • 06-13-2007 8:32 AM In reply to

    Re: Zenders kwijt op Beovision Avant

    Als je nou een digitale kabelontvanger aansluit op de Avant heb je ;

    A. waarschijnlijk een beter en ruisvrij beeld

    B. Alle zenders weer .

    Ik zou eerder voor die optie kiezen dan nog geld stoppen in analoge ontvangst

  • 03-10-2009 5:27 PM In reply to

    Re: Zenders kwijt op Beovision Avant

    Volgens mij is mijn tuner ook wat minder aan het worden.

    Aan welk bedrag moet ik denken om de tuner te vervangen. Bij een digitale decoder moet ik weer zo'n lullige samsung afstandsbediening gebruiken.

Page 1 of 1 (4 items)