in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 04-10-2009 4:35 AM by Richard1962. 47 replies.
Page 2 of 2 (48 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 03-01-2009 11:38 AM In reply to

Re: BV7 met UPC decoder

en met het ander randapparatuur gaan daar de gordijnen wel dicht?

• 03-01-2009 11:47 AM In reply to

gordijnen van BV7 gaan alleen open en dicht als die op analoog draait.

Wij hebben wel een UPC decoder HD heeft dat er iets mee te maken dan?

Maarre het heeft dus geen zin om een scart aan te schaffen denk je?

En wat we uit spoken in de woonkamer tsja.....Stick out tongue

• 03-01-2009 12:29 PM In reply to

ik weet het even niet,

wat ik wel weet dat mijn sat hd zoowel hdmi en scart aangesloten zit en de gordijnen open en dicht gaan.

je moet analoog ook aansluiten als je naar een linkkamer wilt gaan via de decorder.

je maak me wel nieuwsscherig wat jullie allemaal uitspoken

• 03-02-2009 9:15 AM In reply to

Ik snap deze discussie niet echt.

Op het moment dat je je televisie aanzet ongeacht of je nu analoog of digitaal kijkt via een losse ontvanger, dan gaan je gordijnen toch open?

En als je je televisie uitzet, dan gaan ze toch altijd dicht? Ik heb zelf beneden nog een Avant en daarbij maakt het niks uit waar ik naar kijk. Bij aanzetten gaan de gordijnen open en bij uitzetten gaan ze weer dicht.

• 03-02-2009 9:23 AM In reply to

Ik snap het nu ook even niet, weet alleen dat alle oorspronkelijke funkties van BV7 werkte toen we nog analoog keken, gordijnen,menu etc.

Als we nu digitaal kijken dus door op sat te drukken, gaan er geen gordijnen open en ook niet dicht bij het uitzetten, misschien dat ik er toch een scart bij moet gaan zetten voor die funktie.

Door Bart van het forum hebben we wel voor elkaar de UPC a.b in de kast laten, want eerst moesten we daar de dig.tv mee activeren.

Misschien heeft het wel te maken met een instelling in de BV7.

En wat we allemaal uitspoken valt wel mee hoor....Wink

• 03-02-2009 9:27 AM In reply to

Begrijp dat je de discussie niet helemaal snapt, wij begrijpen n.l niet dat de gordijnen niet meer werken sinds de decoder er tussen staat.

Hiervoor hadden wij ook een Avant alleen toen nog geen dig.tv.

Zelf denk ik dat er of een scart bij moet, of dat het iets met de software van de BV7 is, maar zoals ik al eerder schreef de dealer begrijpt het ook niet. misschien kan iemand ons de instellingen geven voor degene die een UPC HD decoder hebben staan.

Dan kan ik dat vergelijken, bij ons staat die in de lijst als motorolaDVi5000, op andere werkte die niet.

Bem benieuwd.

• 03-02-2009 9:29 AM In reply to

Wat bedoel je met je moet analoog ook aansluiten op de decoder? Toch die scart?

• 03-02-2009 9:29 AM In reply to

Maar is het nou verstandig om alleen vanwege de gordijnfunctie de box extra aan te sluiten via de scart? Ik neem aan dat de Beovision maar naar één aansluiting tegelijk kijkt toch?

En HD kijken via scart gaat niet. En als ik eerlijk ben; de gordijnfunctie staat leuk maar meer is het toch niet? Je ziet het als je em aanzet en als je em uitzet. Voor de rest kijk je gewoon. Ik zou als ik moest kiezen voor beeldkwaliteit gaan en dan maar geen gordijnfunctie.

Wellicht dat B&O jouw gordijnprobleem in de toekomst oplost met een firmware-upgrade. In ieder geval zou ik B&O een mail sturen van jouw probleem. Dan kunnen ze dat meenemen in nieuwe firmwareversies voor de toekomst.

• 03-02-2009 9:38 AM In reply to

Eigenlijk heb je wel gelijk maar we vinden het altijd wel leuk staan, ja het is wat je zegt het is of een scart of HDMI en bij HD moet je HDMI hebben, ik ga B&O even een mail sturen goed idee.

Tks en greetz!

• 03-02-2009 11:19 AM In reply to

dat is niet waar wat bingo of groentje zegt.

Als ik het goed heb zit er in bv7 een Bs

Als je alleen hdmi aansluit kun je in de linkamers niet kijken via de digitale ontvanger.

je kunt gewoon aansluiten op hdmi en scart, zo zit het bij mij thuis ook.

Ik zou mijn zo kunnen bedenken dat via hdmi niet alle commando's worden doorgegeven.

Maar ik heb bij mij de scart los gegooid en de gordijnen werken nog steeds.

Dus ik denk dat de software geupdate moet worden.

wie is jou dealer?

en geef je type digtale decorder door dan kijk ik  thuis of die in mijn lijst staat.

De avant is uit het tijdperk van de 2e oorlog dus niet te verglijken met bv7

• 03-02-2009 12:24 PM In reply to

In de bv7-32 zit geen BS.

Misschien kan er iemand anders met een 32 even bevestigen of de gordijntjes werken via de DVI.Smile

• 03-02-2009 12:30 PM In reply to

dan is de kans groot als je de decorde met scart aansluit het wel werkt.

laat even weten welke decorder het is.

want je hebt nu dan ook het geluid los aangesloten, want dvi is alleen beeld

• 03-02-2009 12:32 PM In reply to

Oké ik ga echt een scart erbij aansluiten, ik heb nog even op de decoder gekeken daar staat"Philips HDMI, voor de rest is het UPC digitale TV starter HD.

Ik had eindelijk voor elkaar(door Bart van het forum) dat de UPC kast aanbleef zet ik net de tv aan UPC kast weer uit, gekeken in de lijst en die staat nog steeds op STB- NOOIT, het is allemaal maar vreemd wat hier gebeurt.Wink

• 03-02-2009 12:35 PM In reply to

wie is je dealer dan,geen type plaatje op de onderkant.

ik las net dat je een bv 32 klopt dat?

dan is die volgens double u aangesloten met hdmi aan de decorder zijde eb dvi aan de tv zijde en nog een kabel voor geluid?

• 03-02-2009 12:38 PM In reply to

Klopt het geluid zit ook met 2 tulip stekkers in de BV7, en wat de decoder is heb ik je zojuist geschreven Philipps HDMI meer staat er niet op de UPC kast.

• 03-02-2009 12:43 PM In reply to

BV7 32 klopt, zit geen plaatje aan de onderkant alleen een sticker op de decoder met een serienr.

• 03-02-2009 12:45 PM In reply to

HDMI kabel zit in de BV7, een kabel met tulips voor geluid ook in de BV7, en in de BV7 geprogrammeerd als DVI, kan je het nog volgen?

• 03-02-2009 1:00 PM In reply to

Ja tuurlijk kunnen we het nog volgen. Met DVI moet je helaas aparte cinchkabels gebruiken voor het geluid.

Maar stel, je koopt een blu-rayspeler. Hoe sluit je die dan aan op je Beovsion?

• 03-02-2009 4:49 PM In reply to

neit naar de bekende weg vragen groentje, maar ik zal je het antwoord geven.

er zijn van B&O geen blue ray spelers.

En van een ander merk een converter er tussen.

maar de decorder aansluiten met scart extra?

• 03-02-2009 5:04 PM In reply to

B&O heeft geen losse blu-rayspelers, maar dat is toch nog geen reden om er één van een ander merk te kopen?

En ik heet niet voor niks groentje. Ik weet het dus niet hoe je dat dan aansluit. Heeft B&O dan een converter die automatisch tussen twee apparaten die HDMI gebruiken schakelt?

Vertel me eens wat meer over die converter-oplossing?

• 03-02-2009 5:09 PM In reply to

Hier weet ik dus ook niks van af,maar gaat dan niet via die puc controller??

of zeg ik nou wat heel erg geks?

wie kan/weet hier iets meer over te vertellen.

• 03-02-2009 6:06 PM In reply to

Je kunt uitbreiden met een 4x1 hdmi switcher. Kan en wordt natuurlijk ook bij andere merken gebruikt. Het switchen gaat inderdaad via PUC heb ik me laten vertellen, als je tv niet te oud is, dus je hoeft niet handmatig te schakelen.

http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=3278

• 04-10-2009 4:35 AM In reply to

Re: BV7 waar aansluiten op de BV7

Als je een HD recorder aanschaft (zal waarschijnlijk Panasonis worden de DIGA) BV7 heeft maar 1 hdmi ingang (of dvi) dus dan maar HD recorder aansluiten via scart, zelfde ingang doen als waar oorspronkelijk een video inzit AV2 of zo????

gr.

Page 2 of 2 (48 items) < Previous 1 2