in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 04-10-2009 4:35 AM by Richard1962. 47 replies.
Page 1 of 2 (48 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 02-20-2009 9:06 AM

BV7 met UPC decoder

Hoi Bart,

Laatste bericht was dat je schreef over een evt. software probleem m.b.t. de beovision7, laatste bericht van mij van dat ik nu de stby op "volg tv"hebt gezet, dus BV7 uitzetten met de Beocom4 gaat prima (alleen nog geen gordijnfunktie) aanzetten nog steeds met de UPC a.b. waar staat die bij jou op ook op volg tv?

Gr. Richard

• 02-21-2009 6:53 AM In reply to

Re: BV7 met UPC decoder

Richard,

Doel je op instellingen in de UPC-decoder?

M.vr.gr.

• 02-22-2009 11:03 AM In reply to

Volg tv heb ik geprogrammeerd in de BV7 bij STB, in het menu van de UPC decoder kan ik nergens vinden dat die altijd aan moet blijven, denk als dat kan waarschijnlijk wel de ab van UPC in de kast kan blijven.

M.vr.gr. Richard

• 02-25-2009 1:18 AM In reply to

De UPC-decoder moet altijd op stand-by staan, anders krijg je hem inderdaad niet aan met de Beo4.

• 02-25-2009 9:11 AM In reply to

UPC decoder staat altijd stand-by, pas als je de upc a.b pakt moet je de decoder dus "aan"zetten, dan zie je dus in display van upc decoder het zendernummer, in standby-stand zie je in de decoder de tijd.

En om dus altijd de UPC decoder echt AAN te laten staan kom ik niet uit zelfs UPC weet dat niet jij?

• 02-25-2009 1:58 PM In reply to

Bij mij staat in het menu van de BV7: STB uit "nooit". De decoder staat dus altijd aan en wordt niet uitgeschakeld door de BEO4. Dit is destijds bewust door de dealer zo ingesteld, is mij verteld. Jouw relaas lijkt te bevestigen dat dit ook moet, wil je buiten de UPC AB kunnen. De decoder gaat dus niet van de stroom, dit bedoelde ik met op "stand by". Sorry voor de verwarring.

• 02-25-2009 2:08 PM In reply to

Richard, heb je al geprobeerd om de UPC-doos aan te zetten door DTV in te drukken, en dan de GO even ingedrukt te houden?

• 02-26-2009 4:52 AM In reply to

Hallo,

De BV7 stond in het begin op stby-nooit, later van gemaakt volgt tv.

Nu op aanraden van jou weer op nooit gezet, kan het nu inderdaad met de BEO a.b aanzetten, dan hou ik GO even ingedrukt krijg alleen gelijk het scherm van UPC, als ik dan op exit druk van de BEO a.b. en dan een zender indruk heb ik inderdaad de UPC a.b. niet meer nodig JOEPPIE!!!!

Maar zoals ik lees hoef jij alleen maar GO even in te drukken ik moet dan nog eerst exit doen om uit het menu van UPC te komen, we zijn al weer een stap verder.

Hoe zitten eigenlijk de de kabels bij jou achter in de BV7, heb uiteraard de IR kabel in de BV7 gedaan en het oogje op de UPC display geplakt.

Wat zo'n forum al niet kan doen hé, kan dat plastic UPC ding nu echt in de kast?

Heb je misschien nog de oplossing dat ik net zoals jij ook alleen nog maar op GO hoef te drukken?

• 02-26-2009 1:48 PM In reply to

Om uit het upc-menu te komen moet je inderdaad op exit drukken. Echter als je de tv afsluit op een zender en je zet de tv de volgende keer aan met DTV of SAT zal hij op de zender starten en niet in het UPC-menu komen. Zappen doe je met "go"-pijltje. Voor het overige de "go"-toets niet gebruiken. Dus tv aanzetten met DTV of SAT en niet met go. Met de gekleurde toetsen op de Beo4 kun je het UPC-menu in.

De UPC-ab kan echt de kast in. Ik heb hem nog nooit gebruikt.

En,..... de UPC-decoder is helaas aan de langzame kant.

• 02-26-2009 1:53 PM In reply to

Nee, dat was bij mij ook zo. Na het GO-commando moest ik ook exit doen. Heb de UPC-doos nu al een tijd niet meer. Ik kijk al weer jaren naar satelliet. Maar hij kan bij jou nu echt in de kast. Wegwerken van de kabels zou ik doen met die zwarte sok. Smile

• 02-26-2009 1:58 PM In reply to

De GO gevolgd door een cijfer kun je nog wel gebruiken om rechtstreeks in het interne menu van de STB te komen. Als je MENU indrukt krijg je een overlay-sheet te zien van die commando's.

• 02-27-2009 9:51 AM In reply to

Hoi!

Ik ben er zelf achter gekomen als ik op sat druk en dan op pijltje omhoog krijg ik direkt beeld! Yes!!!

Wat dat zappen betreft ik deed eerst go en dan het zender nr. zoals jij schreef gaat dat een stuk handiger.

Als ik tijdens tv kijken op GO druk kom ik in het UPC menu.

Het enige wat nog niet funktioneert als ik de BV7 uit doe heb ik geen gordijnfunktie het is ineens zwart, wel draait de BV7 keurig terug in de stand.

Uiteraard in het anoloog kijken funtuineert wel alles.

Je hebt me geweldig geholpen hartelijk dank echt TOP!

Misschien kan je v.w.b. de gordijnfunktie ook nog een nuttig avies geven.

Hartelijke groeten Richard en Monique

• 02-27-2009 9:56 AM In reply to

De gekleurde toetsen op de Beo4 kan ik niet mee im het UPC menu komen, alleen maar als ik op GO druk, overigens gebruiken we de decoder alleen maar voor digitale TV voor de rest maken we geen gebruik van de UPC diensten.

Als ik op menu druk als die op digitale TV staat krijg ik alleen maar te zien : Helderheid,contrast geen andere B&O funkties.

TV is overigens 7 maanden oud.

• 02-27-2009 12:27 PM In reply to

Hier ben ik weer het is waar hoor als ik nu op sat druk hoef ik alleen nog maar op een zendernummer te drukken en ja hoor gelijk dig.TV!!!!!

De rest van mijn vragen zal je vanzelf wel lezen, alleen dit wilde ik nog even rechtzetten, daar ik eerder had geschreven dat ik met pijlt omhoog de TV aanzet/

Smile

• 02-27-2009 1:08 PM In reply to

In mijn geval lukt het al met enkel op DTV drukken (duurt wel een paar seconden voor er wordt ingeschakeld). Als ik op menu druk bij bron DTV, krijg ik in de linkerhoek een submenu van de decoder te staan, met kleuren bij de diverse menu-opties. De opties in het menu kan ik dan selecteren met de kleurtoetsen. Wellicht komen de verschillen door jouw oudere versie van de Beo4 (met SAT i.p.v. DTV)?

De gordijnfunctie werkt in mijn geval wel als ik de tv uitzet. Ik heb werkelijk geen idee waarom dat bij jou niet werkt (verschillen in decoder of toch Beo4?). Het is in ieder geval goed te horen dat het nu functioneert en dat je zonder de UPC-AB kunt. Top!

• 02-27-2009 1:34 PM In reply to

Richard1962:

De gekleurde toetsen op de Beo4 kan ik niet mee im het UPC menu komen, alleen maar als ik op GO druk, overigens gebruiken we de decoder alleen maar voor digitale TV voor de rest maken we geen gebruik van de UPC diensten.

Als ik op menu druk als die op digitale TV staat krijg ik alleen maar te zien : Helderheid,contrast geen andere B&O funkties.

TV is overigens 7 maanden oud.

Aha, uit de 2de regel maak ik op dat je een HD-ontvanger hebt van UPC. Daarom werken de gordijntjes waarschijnlijk ook niet, en krijg je de overlay-sheet niet te zien. Dat gebeurt alleen via de scart.

Ik heb hier nog een overlay op jpg van de Motorola, maar die heb je waarschijnlijk niet. Deze commandos werken voor de grote grijze afstand, beetje taps toelopend.

http://img187.imageshack.us/img187/3729/motorola.jpg

Als je een andere afstand hebt, zal er een andere STB moeten worden geflasht door de dealer. Of je blijft werken met de Motorola die waarschijnlijk dan wel wat beperkt is.

• 02-28-2009 1:28 PM In reply to

Ha B&O maatje,

Klopt dat we een HD ontvanger van UPC hebben dacht dat ik je dat verteld had sorry.

Als ik nu op sat druk wacht ik even netjes maar toch niet gelijk beeld, hoef nu alleen maar een zendernummer in te drukken dus dankzij jou is de UPC a.b in de kast.

De decoder is aangesloten via een HDMI kabel van decoder naar BV7 dus geen scart, kan trouwens niet eens alleen een HDMI ingang.

Wat je zegt misschien een update op de BV7 hopelijk krijgen ik dan toch mijn gordijntjes weer te zien!

Ik zal eens kijken op bovenstaande link wat je me schreef.

Weer bedankt B&O maatje!

Big Smile

• 02-28-2009 1:30 PM In reply to

als je de decorder zowel hdmi en scart aansluit, dan werken de gordijnen toch wel.

• 03-01-2009 6:46 AM In reply to

Bij mij gaan nog iedere avond de gordijnen dicht  Sleep

• 03-01-2009 10:19 AM In reply to

Dus als we een scart kabel in de decoder doen en uiteraard de andere kant in BV7 gaan de gordijnen dicht?

En de HDMI kabel kan dan ook blijven zitten?

(Bij ons gaan ook wel de gordijnen dicht hoor alleen niet op de TV!!!!Big Smile

gr.

• 03-01-2009 10:46 AM In reply to

daar ga ik wel uit, bij mij ieder geval wel, wij hebben geen gordijnen

• 03-01-2009 10:57 AM In reply to

Oké ff een scart kopen en dan zal het mij benieuwen, (wij hebben trouwens ook geen gordijnen!)

Even voor iedereen die mij heeft geholpen met de UPC decoder op de BV7, ik heb ingelogd onder de naam Richard, maar zijn vrouw ik (monique) zit dus op dat forum!

Greetz!!!

• 03-01-2009 11:05 AM In reply to

zit ook liever met vrouwen op een forum,

kun je het niet testen met een scart van bv de video of dvd.

ik zal een bij de scart  eruit halen en kijken wat er gebeurt

• 03-01-2009 11:20 AM In reply to

iK had ff geen scart in huis vandaar, maar als jij het wil testen gaarne ik lees het wel.

Heb je de rest ook gelezen wat Bart allemaal niet heeft opgelost voor me? Wel triest hoor dat onze dealer dit allemaal niet wist en bij UPC hebben ze nog nooit van B&O gehoord!

Ik lees het wel weer.

• 03-01-2009 11:35 AM In reply to

als ik de scart eruit haal blijven de gordijnen het doen.

wat spoken jullie uit in de woonkamer als de gordijnen dicht moeten

Page 1 of 2 (48 items) 1 2 Next >