in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-20-2009 8:02 AM by Daan. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-20-2009 1:53 AM

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Welk geluidseffekt??

Goedemorgen beste lezers, een vraagje. Ben op dit moment in het bezit van een Beocenter 2(dvd uitvoering), een MX7000 en 2x Beolab8000 die langs de tv. staan (meter of 2,5) . Als ik een dvd kijk en ik aktiveer de Beloab8000 dan heb ik dus een ruim stereo-effekt. Ik hoor dus door de Beolab spraak en geluid, hetzelfde geluid als alleen de tv.

Mijn MX7000 wordt nu vervangen door een Beovision 3 met Dolby module. Mijn vraag is of er iets aan het geluid via de boxen gaat/kan veranderen? Maw. blijft het geluid uit de Beolabs hetzelfde als voorheen? Heb begrepen (bij surround sound of dolby digital?) dat bij een dvd normaal de spraak uit de tv. komt (en natuurlijk geluiden)en de geluiden uit de film uit de Beolabs dus zonder spraak of moet je daarvoor verplicht 5 boxen hebben? Weet niet wat hier precies mogelijk is. Mocht het geen verschil uitmaken met de MX7000 dan heeft zo´n module natuurlijk ook weinig zin!!...:-((

Mijn interieur en plaats daarin staat het niet toe om nog 2 speakers achter me neer te zetten. Is niet de meest perfekte oplossing maar zal het er nog even met moeten doen.

Bedankt voor iedere reaktie,

• 02-20-2009 3:35 AM In reply to

• Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

Re: Welk geluidseffekt??

In de handleiding van de BV3 onder het hoofdstuk Luidsprekercombinaties staat:

Als u slechts twee externe voorluidsprekers hebt aangesloten, kunt u alleen SPEAKER 1-3 kiezen.

SPEAKER 1 ... Geluid alleen via de middenluidspreker

SPEAKER 2 ... Stereogeluid in de twee luidsprekers voor zijn actief

SPEAKER 3 ... De middenluidspreker, de luidsprekers voor zijn actief

Met of zonder surround-soundmodule, dat maakt voor het geluid niets uit. Maar met surround module is het wel makkelijk uitbreiden in de toekomst. Een subwoofer of twee luidsprekers achter.

Ook het aansluiten van een niet-B&O subwoofer gaat denk ik makkelijker via de surround module dan via de twee originele powerlink aansluitingen. En dan niet zozeer het aansluiten, maar meer het afstellen van het geluid. Dit laatste weet ik niet 100 % zeker. Misschien heeft iemand anders daar andere ervaringen mee.

Welke BV3 ga je nemen 32" of 28"?

Daan

• 02-20-2009 4:13 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Hoi Daan, het wordt de 32 inch.

Dus maw. het maakt qua geluid dus geen fluit uit, die MX7000 of Beovision, jammer. Had wel gedacht dat de Beolabs alleen geluid zouden laten horen dus zonder spraak..:-(((........

• 02-20-2009 5:30 AM In reply to

Als je de BeoVision 3 op "Speaker 3" zet komt de spraak uit de tv en de geluiden uit de Beolabs.

De BeoVision 3 "ziet" dat je 2 Beolabs aangesloten hebt en verdeeld het geluid dan over de tv-speakers en de Beolabs.

Het geluid dat normaal naar de 2 achter speakers gaat komt dan ook uit de tv-speakers en de Beolabs.

Het geluid wordt gewoon als het Dolby geluid verwerkt, maar dan over 3 speakers in plaats van 5.

• 02-20-2009 5:47 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Hoi Damatt, dank voor jouw reaktie. Er is dus wel degelijk een verschil vergeleken met de MX7000 zonder dolby? Daar ging het mij ook om dat de spraak alleen uit de tv. komt (en natuurlijk ander geluid) en niet ook uit de Belolabs. Gelukkig maar, is natuurlijk nog niet perfekt maar voor mij al een hele vooruitgang...:-)))........

• 02-20-2009 7:17 AM In reply to

Meng:

Hoi Damatt, dank voor jouw reaktie. Er is dus wel degelijk een verschil vergeleken met de MX7000 zonder dolby? Daar ging het mij ook om dat de spraak alleen uit de tv. komt (en natuurlijk ander geluid) en niet ook uit de Belolabs. Gelukkig maar, is natuurlijk nog niet perfekt maar voor mij al een hele vooruitgang...:-)))........

Je zal er merkbaar op vooruit  gaan ,  stem geluiden zullen veel duidelijker worden omdat je BV-3 omschakelt naar een mono centerspeaker ..... ( bij speaker-3 )

Ondanks dat je geen achter speakers hebt , zul je toch geluids effecten bemerken ......zowel qua tv als geluid , een hele stap vooruit !

• 02-20-2009 7:21 AM In reply to

• Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

Ooo sorry mensen. Ik ging er vanuit dat de SPEAKER 3 stand in beiden gevallen gewoon stereogeluid zal geven. Staat in de handleiding ook niet zo specifiek beschreven.

Zo leren we weer bij.

Daan

• 02-20-2009 7:42 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Daan, ik sluit me bij jouw aan. Ik werd er ook niet wijs uit en heb het ook zo begrepen zoals jij het uitlegde. Zo zie je maar weer waar dit forum niet allemaal goed voor is, klasse toch!!.........bedankt iedereen..........

• 02-20-2009 8:02 AM In reply to

• Daan
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 01-03-2008
    • Posts 92
    • Bronze Member

Ik heb zelf een BV3-28 met nog een losse Surround module. Ik heb hem nooit er in gezet, omdat ik alleen maar twee beolab 8000 op de TV heb aangesloten. Dan zal ik dit weekend maar eens gaan knutselen.

Daan

Page 1 of 1 (9 items)