in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-18-2009 4:28 PM by orris. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-18-2009 6:07 AM

Wink [;)] Betjeningspanel på BS Century

Hej

Jeg har været heldig at få fat i et BeoSound Century billigt. Bortset fra nogle knapper på betjeningspanelet fungerer alt. Jeg kan styre det meste via fjernbetjeningen, men der er nogle ting der kræver betjening på selve apparatet (bla. skift af displayvisning ved CD-afspilning mm.). Der er lys i alle knapper, men 7-8 stykker af dem virker ikke.

Så er spørgsmålet: Kan man skille selve betjeningspanelet ad og udskifte "folien" som i en fjernbetjening -eller skal hele panelet udskiftes?

Jeg kan selv udskifte panelet hvis det er, men tror i B&O værksteder vil skaffe delene hjem hvis man selv laver det? Vi har et B&O center i Svendborg som ikke er særlig hjælpsomme -som bare siger at man skal indlevere apparatet på deres værksted. Men det gider jeg ikke for sådan noget som man sagtens selv kan skifte Wink

Steffen

• 02-18-2009 11:41 AM In reply to

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

Re: Betjeningspanel på BS Century

Jeg kender ikke dette apparat så godt så jeg kan svare dig præcist og kun B&O kan svare dig på, om de
    kan sælge dig et nyt panel - men altså, hvis du selv i givet fald
    kan skifte panelet, kan du vel også selv konstatere om det kan skiftes ?  Huh?

Martin

• 02-18-2009 2:35 PM In reply to

Tak for svaret. Jeg kan godt selv skifte panelet. Det jeg egentlig ville vide, var andres erfaringer med hvor villige forhandlerne er til at skaffe reservedele hjem hvis man selv vil reparere. Forhandleren jeg snakkede med ville slet ikke tale om at skaffe dele hjem -men sagde blot at apparatet skulle indleveres på deres værksted.

Og så ville jeg høre om nogen kendte til om selve panelet kan skilles ad -eller om hele panelet skal skiftes? Når man afmonterer frontpladen på anlægget sidder selve knappene på en plade for sig. Disse knapper trykker så på et panel bestående af en frontplade som sidder i en "sandwich" med folie imellem og en printplade bagerst. Spørgsmålet er så om man kan skifte selve folien imellem -som på fjernbetjeningerne -eller om hele denne enhed hvor folien sidder i skal skiftes. Jeg kan selvfølgelig også spørge et andet værksted. Men ville lige høre om nogen her på forum kende til det.

Steffen

• 02-18-2009 4:28 PM In reply to

• orris
    • Not Ranked
    • Joined on 05-10-2007
    • Posts 27
    • Bronze Member

Delen burde i hvert fald kunne skaffes, er den sædvanlige politik ikke at B&O som minimum leverer dele til/servicerer produkter ti år efter produktionen stoppede?

Hvis B&O-centeret ikke vil hjælpe, kan jeg personligt kun anbefale Radio & TV-Eksperten i Odense (www.radioogtveksperten.dk). Jeg har altid fået prima betjening og behandling der.

Uanset hvor, tror jeg desværre at flere forbeholder sig den ret kun at skaffe dele til reparationer, der så samtidig skal udføres på forhandlerens værksted.

Page 1 of 1 (4 items)