in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-25-2009 1:23 AM by BartS. 40 replies.
Page 1 of 2 (41 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 02-17-2009 5:31 AM

    BV7-52

    Op de general forum werd vermeld dat de BV7-52 is gecanceld.Sad

     

  • 02-17-2009 1:36 PM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: BV7-52

    Ik weet niet zeker of dit slecht nieuws is. De BV7-40 ziet er al erg groot uit; een BV7-52 zou misschien te fors worden?

    Of ze focussen op de BV10 zodat deze eerder uitkomt?

    Voor mij gaat het allemaal een beetje langzaam met de nieuwe modellen tv's; ik ben toe aan een vervanging van mijn avant...... .

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 02-17-2009 1:57 PM In reply to

    Re: BV7-52

    Luxe probleemSmile

    Je gaat er altijd op achteruit kwa beeldkwaliteit.

    Heb je al een voorkeur Plasma/LCD?

    Met de beovision 10 ben je die grote centerspeaker ook kwijt,maar volgens mij duurt het nog wel een half jaar voor dat we hem gaan zien.

    Ik vraag me af of de kleinere maten bv6-26 bv8-26 helemaal gaan verdwijnen,zover ik weet zijn ze al gestopt met de bv8-26.

  • 02-18-2009 1:23 PM In reply to

    • Bieele
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 339
    • Bronze Member

    Re: BV7-52

    koning:

    Luxe probleemSmile

    Je gaat er altijd op achteruit kwa beeldkwaliteit.

    Heb je al een voorkeur Plasma/LCD?

    Met de beovision 10 ben je die grote centerspeaker ook kwijt,maar volgens mij duurt het nog wel een half jaar voor dat we hem gaan zien.

    Ik vraag me af of de kleinere maten bv6-26 bv8-26 helemaal gaan verdwijnen,zover ik weet zijn ze al gestopt met de bv8-26.

    Fijn vooruitzicht "Je gaat er altijd op achteruit kwa beeldkwaliteit"....

    Ik ben op zoek naar een relatief kleine tv (minimaal 32; maximaal 40 inch); maar deze moet wel geschikt zijn als hart van mijn home-cinema systeem omdat ik film kijk via een beamer; dus de tv moet een goede center speaker hebben; DD/DTS; masterlink; en met beamer te combineren. Oh ja, ook nog een beetje betaalbaar....

    Met betrekking tot de aanstaande productlanceringen ben ik dan ook benieuwd naar:

    - De BV 8-40 met DD/DTS module.

    - De nieuwe BV7-40 zonder DVD

    - De BV-10

    Wat zien jullie als voors en tegens van deze modellen?

    Groeten,

    Bieele

    Heej zuij der alles veur gaeve En heej zaet ze mogen ut hebbe van meej
  • 02-18-2009 3:54 PM In reply to

    Re: BV7-52

    koning:

    Luxe probleemSmile

    Je gaat er altijd op achteruit kwa beeldkwaliteit.

    Heb je al een voorkeur Plasma/LCD?

    Met de beovision 10 ben je die grote centerspeaker ook kwijt,maar volgens mij duurt het nog wel een half jaar voor dat we hem gaan zien.

    Ik vraag me af of de kleinere maten bv6-26 bv8-26 helemaal gaan verdwijnen,zover ik weet zijn ze al gestopt met de bv8-26.

    Niet mee eens, ervan uitgaande dat je een goed signaal hebt (lees digitaal) is het beeld van de BV 7-40 MKIII in ieder geval een plaatje en doet niet onder voor het beeld van de Avant. HD kanalen zijn al helemaal een genot om naar te kijken. Ik heb voor de BV 7 een Avant gehad (laatste versie) en ik zie echt nauwelijks verschil (en mijn ogen zijn onlangs nog goed nagekeken).

    Welke TV heb jij overigens Koning?

    Groeten,

    Rob

    Just because it's mellow it doesn't mean it's less evil....
  • 02-18-2009 4:02 PM In reply to

    Re: BV7-52

    Je gaat er altijd op achteruit qua beeld. De avant en de beovison 3 waren toendertijd qua beeld inderdaad eenzame klasse. Durf nu toch echt wel een 50 inch plasma scherm ernaast te zetten. pioneer panasonic bv

    Denk dat een en ander nu toch wel achterhaald is.

  • 02-18-2009 4:05 PM In reply to

    Re: BV7-52

    ben trotse eigenaar van een philips match-line uit 1998 70 cm breedbeeldSmile

     

     

  • 02-18-2009 4:07 PM In reply to

    Re: BV7-52

    koning:

    ben trotse eigenaar van een philips match-line uit 1998 70 cm breedbeeldSmile

     

     

    Tsja, I rest my case, daar kan niets tegen op Big Smile

    Just because it's mellow it doesn't mean it's less evil....
  • 02-18-2009 4:09 PM In reply to

    Re: BV7-52

    ja lach maar rob,

    Mijn tijd komt nog.

  • 02-18-2009 4:11 PM In reply to

    Re: BV7-52

    match line dat waren nog eens tijden. toen maakte phillips nog winst

  • 02-18-2009 4:14 PM In reply to

    Re: BV7-52

    Ben nieuwsgierig hoe B&O er voor staat in deze moeilijke tijd?

  • 02-18-2009 4:19 PM In reply to

    Re: BV7-52

    Ik denk slecht.

  • 02-18-2009 4:23 PM In reply to

    Re: BV7-52

    het is toch al eens vaker gebeurd dat B&O bijna op zijn oor lag,ik meen ergens begin jaren 80.

     

  • 02-18-2009 4:37 PM In reply to

    Re: BV7-52

    koning:

    ja lach maar rob,

    Mijn tijd komt nog.

    Hoi Michel,

    Je hebt inderdaad binnen nu en 1 jaar waarschijnlijk voldoende keuze. Ik hoop dat er een TV bij zit die aan jouw eisen zal voldoen. Probleem is dat zodra je iets aanschaft er weer een upgrade / nieuw model etc. aan zit te komen. Je kunt wel blijven wachten op DE TV die helemaal perfect is en een half jaar later weer wordt opgevolgd door een nog betere. De ontwikkelingen gaan aanmerkelijk sneller dan in de tijd van de CRT's. Als jij op dit moment nog gelukkig bent met jouw TV is dat prima.

    Wat ik probeer te zeggen is dat momenteel een aantal van de BV TV's echt wel een beeldkwaliteit hebben die toch aardig in de buurt van de Avant zit (om deze pracht TV maar als standaard te nemen). Achteruitgang in beeldkwaliteit heb ik dan ook in mijn geval niet kunnen waarnemen. Het is wel iets anders kijken op een LCD doch dit went erg snel. Ik ben het wel met je eens dat de MK I en MK II versie een aanzienlijk minder beeld hadden. De komende MKIV versie zal nog een aantal verbeteringen hebben (en komt er al heel snel aan) waardoor de beeldkwaliteit de Avant minimaal evenaart en wellicht nog overstijgt.

    Kortom, jouw tijd komt er inderdaad aan 

    Groeten,

    Rob

     

     

    Just because it's mellow it doesn't mean it's less evil....
  • 02-18-2009 4:47 PM In reply to

    Re: BV7-52

    Wat je zegt heb je gelijk in hoor.

    Je moet ook een keer instappen want ze blijven verbeteren.

    ben wel benieuwd naar die MKIVSmile

     

  • 02-19-2009 4:50 AM In reply to

    Re: BV7-52

    koning:

    Luxe probleemSmile

    Je gaat er altijd op achteruit kwa beeldkwaliteit.

    Heb je al een voorkeur Plasma/LCD?

    Met de beovision 10 ben je die grote centerspeaker ook kwijt,maar volgens mij duurt het nog wel een half jaar voor dat we hem gaan zien.

    Ik vraag me af of de kleinere maten bv6-26 bv8-26 helemaal gaan verdwijnen,zover ik weet zijn ze al gestopt met de bv8-26.

    In december heb ik mijn avant 28 inch (MK-I) ingeruild voor een BV7-32 MK-III met HD decoder. Nou, dat beeld is toch echt beter dat dat van de avant. Uiteraard is vergelijken van analoog met digitaal signaal niet eerlijk, maar digitaal op de avant is geen verbetering.

    Ik wil de avant niet meer terug.

    Leuk detail: De HDMI uitgang van de decoder is aangesloten op de DVI-I ingang van de BV7 en tot onze verbazing (mij en de dealer) wordt ook het geluid doorgegeven en zijn er geen aparte audio kabels nodig.

    Piet

  • 02-19-2009 4:59 AM In reply to

    Re: BV7-52

    kijk daar ga je al,

    een t.v van pak hem beet 10 -12 jaar oud waar van de licht opbrengst ruim gehalveerd is.

    kijk nou eens naar een nieuwe avant en ga dan vergelijken!

    Ik heb mijn twijfels.

    Maar goed ik raak gewoon weer naar de dealer om te kijkenSmile

    welke Hd decoder gebruik jij Piet?

  • 02-19-2009 2:50 PM In reply to

    Re: BV7-52

    koning:

    kijk daar ga je al,

    een t.v van pak hem beet 10 -12 jaar oud waar van de licht opbrengst ruim gehalveerd is.

    kijk nou eens naar een nieuwe avant en ga dan vergelijken!

    1 of 2 jaar geleden zou je absoluut gelijk gehad hebben. Maar ik denk dat we nu toch wel het stadium bereikt hebben dat de platte televisies het winnen van de beeldbuizen.

    Ik heb een BV3-32 van 4 jaar oud, waarvan het beeld hetzelfde is als van de laatste Avant. Analoog of via Digitenne wint mijn BV3 het nog steeds met gemak. Maar ik kijk toch liever naar mijn LCD. Deze is niet van B&O, omdat ik het geld er niet voor over had. Moet er wel bij vermelden dat ik alleen satelliet kijk. De HD-kanalen zijn al helemaal een streling voor het oog. Maar ook andere HD-bronnen weer te geven was voor mij de reden om over te stappen naar LCD.

     

    Piet, interessant wat je zegt over het geluid op de DVI-ingang van je BV7. Weet je zeker dat je ontvanger alleen is aangesloten met 1 kabel? Zit er toevallig niet nog een scart bij?

    Ben trouwens ook wel benieuwd welke ontvanger je hebt.Smile

     

     

     

  • 02-19-2009 2:55 PM In reply to

    Re: BV7-52

    Met de aankomende BV7 mkVI DoubleU zou je daar het geld er wel voor over hebben?

     

  • 02-19-2009 3:31 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV7-52

    DoubleU:

    koning:

    kijk daar ga je al,

    een t.v van pak hem beet 10 -12 jaar oud waar van de licht opbrengst ruim gehalveerd is.

    kijk nou eens naar een nieuwe avant en ga dan vergelijken!

    1 of 2 jaar geleden zou je absoluut gelijk gehad hebben. Maar ik denk dat we nu toch wel het stadium bereikt hebben dat de platte televisies het winnen van de beeldbuizen.

    Ik heb een BV3-32 van 4 jaar oud, waarvan het beeld hetzelfde is als van de laatste Avant. Analoog of via Digitenne wint mijn BV3 het nog steeds met gemak. Maar ik kijk toch liever naar mijn LCD. Deze is niet van B&O, omdat ik het geld er niet voor over had. Moet er wel bij vermelden dat ik alleen satelliet kijk. De HD-kanalen zijn al helemaal een streling voor het oog. Maar ook andere HD-bronnen weer te geven was voor mij de reden om over te stappen naar LCD.

    Heb vergelijkbare ervaring.

    B&O had paar jaar geleden nog geen LCD die ik zocht qua specs en prijs.

    Zodoende nu al een tijd een 37 inch Samsung.

    Vooral met de DVB-HD tuner een genot om naar te kijken.

    Ook de niet-HD zenders zien er beter uit dan een SD-decoder op een CRT.

    Maar ik mis de integratie en de looks van B&O en kijk uit naar de BV8-40.

    Smile

     

  • 02-20-2009 2:10 AM In reply to

    Re: BV7-52

    koning:

    welke Hd decoder gebruik jij Piet?

    Ik gebruik de Humax IRHD-5000C decoder. Werkt goed en inderdaad alleen maar aangesloten met een HDMI -  DVI-D kabel. Geen aparte audio en scart verbinding. Uiteraard is er ook een IR zender op de decoder geplakt zodat je het alleen met de B&O afstandsbediening af kan.

    PS: Mijn oude avant staat bij de dealer te koop (werkt nog prima en is puntgaaf) en misschien iets voor de beeldbuis liefhebber Smile

    Piet 

  • 02-20-2009 3:09 AM In reply to

    Re: BV7-52

    Nu zeggen jullie dat de kwaliteit van zo'n Lcd hetzelfde of nog beter is dan de oude beeldbuis.

    Hoe kan het dan dat mijn schoonouders een Sony Bravia (1500 euro) hebben gekocht met een ingebouwde dvb-c tuner,

    en ik vind het NIET!!! mooi.

    Ligt dat aan de ontvangst,tis natuurlijk geen schotel ontvangst,of laatste optie ik moet naar de oog opticien???

    Ik weet het niet meer.

  • 02-20-2009 3:21 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV7-52

    Paar jaar geleden zou ik nog gezegd hebben dat een goeie CRT (Avant, BV3) een beter beeld geeft,

    maar sinds LCD's er een stuk op vooruit zijn gegeaan en ook de (beeld)kwaliteit van de uitzendingen zelf

    (vooral ook standaard-definitie uitzendingen door het upscalen door de HD-ontvanger), 

    merk ik dat ik nu de voorkeur geef aan "digitaal".

    Zelf stapte ik over van één van de laatste MX7000 naar een LCD.

    Naast de beeldkwaliteit speelt bij mij ook de schermdiameter mee.

    Wellicht belangrijk om erbij te vermelden is dat ik een HD-ontvanger gebruik (Samsung DCB H360R);

    bij een standaard-definitie digitale ontvanger (Samsung DCB 9401) was ik ook niet zo onder de indruk van de beeldkwaliteit,

    maar een HD-ontvanger kan ook de "gewone" zenders upscalen, en dan zie je een verbetering bij vrijwel alle zenders.

     

    Wat vind je niet mooi ?

     

  • 02-20-2009 4:07 AM In reply to

    Re: BV7-52

    Als bijv. het beeld gaat bewegen dan zie je als je goed oplet van die onzuivere ik noem het voor het gemak maar blokjes.

    Kleuren vind ik hard.

    Maar ja een Sony kan natuurlijk niet tippen aan een bang & olufsen.

    Bij een goede kennis heb ik de BV4 gezien,kijk dat vind ik wel mooi!!!

    Alleen de portemonee heeft er moeite meeLaughing

     Zit er trouwens veel kwaliteitsverschil tussen DVB-C via ziggo of via je eigen schotel?

  • 02-20-2009 7:05 AM In reply to

    Re: BV7-52

    Ik kijk nog steeds analoog op de bv-4-50  ...prima beeld , en ik  zie ook wel verschil als ik een dvd of blue-ray bekijk .......maar het analoog beeld is zeer zeker goed te doen !

Page 1 of 2 (41 items) 1 2 Next >