in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-05-2007 5:52 AM by Beofreak. 22 replies.
Page 1 of 1 (23 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-26-2007 10:47 AM

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

Beovision 9

Hallo,

Persoonlijk vind ik het een pracht van een toestel, ik ben serieus aan het nadenken om dit toch aan te schaffen als main toestel, mijn Beovision 7 gebruik ik dan wel in de slaapkamer of zo.

Graag jullie mening over deze Beovion 9.

Guy 
  • 05-26-2007 11:26 AM In reply to

Re: Beovision 9

Whaauw....jij hebt een luxe probleem!Yes
  • 05-27-2007 2:48 PM In reply to

Ik vind de Beovision 9 ook een mooi toestel, hoewel ik de omlijsting liever wat matter had gezien dan dat glanzende nu. De beeldkwaliteit vind ik goed maar ook niet meer dan dat.

De kleurtemperatuur is iets te hoog (richting blauw, sterk overdreven dan)

In ieder geval niet de optimale waarde van 6500 Kelvin.

Ik kan zelf deze televisie me niet veroorloven, maar ik zeg dit niet daarom. Ik kijk gewoon heel kritisch.

Hoe bevalt bezitters dan licht schuine kijken eigenlijk? Dat was met de Beovision 5 ook al zo en ik heb daar toch mijn bedenkingen over.

• 05-27-2007 2:59 PM In reply to

Worden de kleuren of het beeld dan minder scherp Bingo??
  • 05-27-2007 3:12 PM In reply to

Bedoel je met die kleutemperatuur?

Nee, het beeld wordt daar niet minder scherp door. Dat heeft daar niks mee te maken.

De 6500 Kelvin norm is een waarde die door de ISF is gestandaardiseerd is en waarmee alle filmregiseurs werken.

Dus als iets er uit moet zien zoals het door de maker bedoeld is, dan zou je scherm exact afgesteld moeten zijn op 6500 Kelvin. Dat is standaard praktisch bij geen een merk zo, maar er is de laatste tijd wel meer aandacht gekomen voor die norm, zeker in het hogere circuit.

Ik begrijp de achtergrond van B&O wel waarom ze wat hoger gaan zitten met die kleurtemperatuur, de gezichtstinten komen zo wat porselein achteriger over. (weet even geen andere uitdrukking).

In de tijd van de LX2800 deed B&O dit helemaal erg, met het geval dat als er sneeuw op je televisie was, deze altijd een blauwzweem had.

• 05-27-2007 3:22 PM In reply to

dat wist ik niet!

Zo zie je maar,weer wat geleerd.

• 05-27-2007 5:37 PM In reply to

Bingo:

Hoe bevalt bezitters dan licht schuine kijken eigenlijk? Dat was met de Beovision 5 ook al zo en ik heb daar toch mijn bedenkingen over.

Onze BV7 staat met het scherm in 1 lijn met de voorzijde van de BL7.1.
    Daardoor is het scherm onder dezelfde hoek gekanteld als de BV5 en BV9.
    Bij de BV7 is dit eigenlijk estetisch de beste opstelling. Anders komt de BL7.1 zo nadrukkelijk naar voren.
    Dit kijkt prettig. Wat ik in eerste instantie niet verwacht had.

Over de kleuren een vraagje.
    Nu de Mac Mini is aangesloten op de TV, kan ik op die computer met Beeldscherm Instellingen de kleuren aanpassen.
    Waar moet ik in deze dan vooral op letten.
    Ik zoek naar een meest natuurgetrouwe weergave van de presentatie van de digitale foto's op onze BV7.
  • 05-27-2007 11:07 PM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

Ok bedankt voor jullie tot nog toe goede responds, wil er wel meer .

Mijn Beo 7 staat ook gekanteld en moet zeggen dat het inderdaad prettiger kijken is.
    En nee ik heb geen luxe probleem 

Guy 
  • 05-28-2007 2:27 AM In reply to

Als jij de Beovision 9 zelf prachtig vind en je kunt het je veroorloven, koop em dan gewoon.

Wat de meningen ook zijn van anderen(inclusief de mijne) niemand kan bepalen hoe jij ervan kan genieten.

Ook al biedt de Beovision 9 niet het allerbeste beeld, (maar wel zeer goed hoor), het is een zeer complete televisie met uiteraard een pracht van een centerspeaker.

Dat ik de prijs van dat ding persoonlijk wat doorgeslagen vind, is mijn mening.

Ik zou wel wachten tot de 1080P versie er is. Wellicht gebeurt de scaling van het beeld ook dan weer op een iets hoger plan. En als je eens gezellig wat dichterbij de televisie gaat zitten is het verschil tussen 720p en 1080p echt wel te zien.

Trouwens, als je echt perfect wilt kijken kan je ook later de Beovision 9 laten calibreren door een ISF calibrator.

Wel adviseer ik dan eerst van alle rubrieken de oorspronkelijke waarden op te schrijven (servicemenu), mocht het ISF beeld je niet bevallen.

http://www.isfcalibraties.nl/

(er zijn trouwens meer die dat doen )

• 05-28-2007 2:40 AM In reply to

Bingo:

Die link wilde ik net ook posten. Staat op die site ook een interessant pdf'je met leesvoer over die 6500K.

Guy:

Persoonlijk vind ik het een pracht van een toestel, ik ben serieus aan het nadenken om dit toch aan te schaffen als main toestel, mijn Beovision 7 gebruik ik dan wel in de slaapkamer of zo.

Graag jullie mening over deze Beovion 9.

Guy 

Hou er ook rekening mee, dat als je een "oudere" versie bv7 hebt, deze voorzien was van een rf-out. Bij alle huidige versie's lcd/plasma, is die er niet meer, en heb je nu een rf-link amplifier nodig, om videobeelden te distribueren. Dat betekent dat er een een extra coax-kabel bij komt. Bij een bv9 kun je die aan de achterkant wel kwijt, maar in de meeste gevallen is het idealer om die kabel naar de meterkast te leiden en vanaf daar je rf-link amp te plaatsen.

Voor het multimedia gebeuren is het denk ik ook wel raadzaam, als het mogelijk is om voortaan een cat5 (of cat6 voor de toekomst) te leggen vanaf een router naar je video-master. Daar begint het nu toch wel allemaal steeds meer naar toe te gaan.

• 05-29-2007 1:15 PM In reply to

Bingo:

Ik denk dat dit meer te maken heeft, om het spiegelen te voorkomen. 

• 08-03-2007 8:20 PM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

Zijn er hier eigenaars van een Beo 9 ?

• 08-05-2007 8:50 AM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

eduard:
    Bedoel je beovision 9??

Inderdaad 

• 08-05-2007 6:19 PM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

eduard:
    Wat lijkt je dan special of bijzonder aan de BV-9?

Bedoel je hiermee dat het geen mooi design is of dat technologie maar gewoontjes is (of allebei).

En dat het echt niet de moeite loont om hem aan te kopen ? 

• 08-06-2007 7:23 AM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

eduard:

Ik vindt het een heel moi toestel, mar mijn ruimte in mijn huiskamer laat het niet toe.... waar jij begon over de BV-9 en mijn vraag was wat jij ervan vond!!

Ik vind het een pracht van een toestel, maar ik las hier ook een paar na/voordelen, en de prijs is ook niet mals vandaar dat ik wat meer feedback wou.

• 08-06-2007 11:52 AM In reply to

• Westlander
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Monster, the Netherlands
    • Posts 64
    • Bronze Member

Ik vindn het ook een pracht toestel, en de BV9's  die nu nieuw worden aangekocht zijn HDTV begreep ik. Koop dus geen demo-toestel Hij is idd nogal groot en daardoor wat nadrukkelijker aanwezig (wat ikzelf wel wat vind hebben), een optie zou dan kunnen zijn om een 4-50 te nemen, beeldmaat is even groot, 50 inch. De prijs is niet mis, maar als jij het ervoor over hebt, gewoon doen, jij vind hem mooi en daar gaat het toch om? B&O blijft een prijzige hobby, maar dat heb je met een boot of een auto ook, als dat je hobby zou zijn..

Paul.

• 08-06-2007 4:38 PM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

Westlander:

Ik vindn het ook een pracht toestel, en de BV9's  die nu nieuw worden aangekocht zijn HDTV begreep ik. Koop dus geen demo-toestel Hij is idd nogal groot en daardoor wat nadrukkelijker aanwezig (wat ikzelf wel wat vind hebben), een optie zou dan kunnen zijn om een 4-50 te nemen, beeldmaat is even groot, 50 inch. De prijs is niet mis, maar als jij het ervoor over hebt, gewoon doen, jij vind hem mooi en daar gaat het toch om? B&O blijft een prijzige hobby, maar dat heb je met een boot of een auto ook, als dat je hobby zou zijn..

Paul.

Bedankt Paul, zo heb ik er dan toch weer een opinie bij.

De BEO 4-50 vind ik ook knap maar probleem is dat we geen muur over hebben.

Guy 

• 08-06-2007 4:57 PM In reply to

• Westlander
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Monster, the Netherlands
    • Posts 64
    • Bronze Member

Tsja, dan ben ik uitgepraat v.w.b. de optie van een BV4-50., en zou ikzelf voor de 9 gaan. Ik heb nu zelf tijdelijk een zwarte 5 staan en daar ben ik zeer over te spreken, laat staan als er dan een 9 zou staan, dat lijkt me helemaal "af". Helaas moet ik daar een paar jaar op wachten want nieuw is nog niet voor me weggelegd, ik word zogezegd "de nieuwe eigenaar van jouw 9" als je die na een paar jaar weg doet..

succes,

Paul

• 10-05-2007 5:52 AM In reply to

Hallo Paul,

Zonder jou goede hulp twee weken geleden hadden wij deze "kleine" niet boven gekregen !! Inderdaad hij blinkt en is groooot, volgens het vrouwtje bijna zo groot dat je de muur niet meer hoeft te behangen.Maar zonder twijfel is dit een prachtige en volgens mij de mooiste TV.Na het plaatsen van het nieuwe speelgoed heb ik met pijn in het hart mijn "oude" vriend AV9000 naar de kinderkamer geschoven waar deze een tweede jeugd is begonnen...

Nogmaals mijn dank aan Fred Baak en aan de spieren van onze paul !!

PS Heb ik nu het nieuwe of het oude scherm ??

Filip

Page 1 of 1 (23 items)