in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-05-2009 9:06 AM by ligth011. 32 replies.
Page 2 of 2 (33 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 02-11-2009 6:46 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Maar Ron is hier nou jou probleem mee opgelost?

  • 02-11-2009 7:56 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Mm, dit onderwerp was een vraag van mis ik een .1 kanaal(geheel of gedeeltelijk)? Nee dus. Het geluid bij films was goed, maar ik had zoiets van: hoe zit dat.

    Daarnaast wat ik niet op het forum geplaatst heb was eigenlijk een beetje gemis aan dynamiek van de lab's5, maar dat kan ook aan de akoestiek van mijn kamer liggen. Het gemis aan dynamiek heb ik trouwens ook wel eens in een test gelezen

  • 02-11-2009 7:59 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Ik vind het ook een ontwerp fout dat je de LFE niet zelf kan regelen,wat je dus bij elke subwoofer wel kan.

     

  • 02-11-2009 9:55 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Dat wordt geregeld door de setup. 

    Bij het instellen van de aanwezige speakers, zal het systeem weten welke frequenties naar de frontspeakers, centerspeaker en subwoofer gaan.

    Als voorbeeld:

    Bij de oudere avant's  met surroundmodule moest je aangeven of je een type A of B frontspeaker had.

    Aan de hand van de setting gingen dan de bassen of naar de frontspeakers of naar de centerspeaker van de avant.

    M.a.w. bij het instellen van de juiste speaker, weet het systeem wel welke frequentie waar naar toe gaat.

     

    Overigens nog even terugkomend op de lab 2-5 discussie.

    Heb je wel eens bekeken hoe groot de diameter van de  lab 5 is ten opzichte van de lab 2?

    Dan kun je al snel tot de conclusie komen dat de lab 5 lager moet kunnen dan de lab 2 (als je de actieve ABL niet meerekent) en dat daarmee de lab 2 geen aanvulling kan zijn. Het .1 signaal wordt dan toch wel naar de frontspeakers geleid. Net als bij het oudere bovenstaande voorbeeld.  

  • 02-11-2009 11:02 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    De vraag was dan ook niet of de lab2 beter is of een aanvulling kan geven op de lab5(daarvan is de conclusie niet zo erg ingewikkeld), maar of het .1 signaal naar de frontspeakers wordt gestuurd of niet gebruikt wordt! En dat is mij nu helemaal duidelijk

  • 08-01-2009 3:49 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Deze week een bezoekje gehad van een zeer welwillende dealer uit Houten, die met een lab2 vrijblijvend langskwam om te kijken/luisteren of mijn geluid beter kon.

    Na het aansluiten van de lab2 kwamen wij er achter dat:

    speaker2 - lab2 wordt niet aangestuurd(wil ik ook niet)

    speaker4 - wel

    speaker5 - dts wel(moet ook)

    speaker5 - geen 5.1 niet(wil ik wel!)

    Bij film(5.1) wel een verbetering!(ja, ik spreek mezelf in voorgaande post tegen!IndifferentSmile). Bij muziek echt niet, bl2 te traag en verkl... het strakke geluid van de lab5 gewoon niet willen.

    Maar wat is nu de oplossing voor mij? Om bij tv kijken wel de sub mee te laten draaien (parallel zetten op een bl5 pakt hij maar 1 kanaal, en ook bij speaker 2 doet hij dan mee, wat ik dus niet wil!)) zou ik software van system 3 moeten aanpassen.....

    Help!

     

  • 08-01-2009 10:55 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    Dus toch een verbetering bij film, zei ik al van begin af aan, maar ja ieder zijn mening. Jammer dat de dealer dat flut ding bij zich had van B&O verschil zou nog veel groter zijn bij een echt goede subwoofer (zelfde prijsklasse, dat wel)

    groet roel.

  • 08-05-2009 9:06 AM In reply to

    Re: BL5 + extra subwoofer?

    ik zelf heb ook 2 bl5 maar geen problemen met het laag, en het is toch niet gek dat een B&O dealer zijn eigen produkt mee neemt.

    wat is de afstand tussen de speakers.

    Een ander merk aanbieden kan altijd nog.

Page 2 of 2 (33 items) < Previous 1 2