in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-25-2009 8:24 AM by Woody. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-01-2009 7:50 AM

• Woody
    • Not Ranked
    • Joined on 02-01-2009
    • Posts 5
    • Bronze Member

Penta's verbinden met din

Hallo, ik ben in het bezit van een Beocenter 2500 en heb 4 Penta's  waaronder een paar 6601 (type 1).

Ik heb in de online handleiding van B&O gekeken voor de verbinding, maar raak er niet zo goed uit.

Momeneel zijn beide verbonden met DIN naar cinch. Beocenter DIN > Penta 1 cinch line in

Alles werkt naar behoren m.u.v. het display.

Hoe kan ik het beste dit aanpakken? De aansluitingen op de Penta zijn resp. een line in (cinch) , audio connectors met snelkoppelingen, en een ingang waar drie connectoren zijn. Dus geen powerlink, wel heb ik een kabel die de cinch en drie connectoren lust naar een DIN connectie.

Indien ik een DIN rood/geel/zwart/wit zou verbinden met die DIN connectie op de penta's, zou dit dan werken?

Bdankt

• 02-01-2009 8:24 AM In reply to

Re: Penta's verbinden met din

Ik denk dat je het beste 2 aansluitingen tegelijkertijd moet gebruiken van de penta.

De line in om het audiosignaal van de 2500 over te brengen en

de speakerlink te gebruiken om daar het datasignaal naar toe te leiden.

Van de powerlink op de 2500 is:

pin 6 : data

pin 7 : data (massa)

die dus naar speakerlink op de penta zou moeten

pin 3 : data

pin 4 : data (massa)

Het komt er eigenlijk op neer dat je zelf wat moet solderen.  Een 7 pins din-connector naar tulp (audio) en een speakerlink (data).

Op www.beotech.co.uk vind je info over de connectoren.

• 02-02-2009 4:21 PM In reply to

• Woody
    • Not Ranked
    • Joined on 02-01-2009
    • Posts 5
    • Bronze Member

Bedankt voor het antwoord.

Intussen heb ik de door jou beschreven kabel gevonden:

http://www.your-web-host.com/iggyswebsite/ConnectorsAdapters.htm

Zie afbeelding op die pagina onder:Adapter to connect Beolab Penta I to Powerlink

Ik heb 1 paar, weet iemand nog een paar van die Powerlink Adaptors? Ik heb nl 4 Penta's.

En dan heb ik waarschijnlijk nog een probleem, want hoe verbind ik 4 Penta' met 2 uitgangen op de 2500?  Recentere Penta's hadden 2 Powerlinks, dus dat kon.

Bestaat er zoiets als een koppelstuk van Powerlink?

• 02-03-2009 4:49 AM In reply to

Hallo Woody,

er bestaan idd. "koppelstukken" voor PL kabels[gebruik deze zelf ook]

soms op MP aangeboden; maar een dealer zal deze ongetwijfeld

voor je kunnen regelen/bestellen neem ik aan.

succes met de heerlijke penta's !

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-20-2009 5:49 PM In reply to

• Woody
    • Not Ranked
    • Joined on 02-01-2009
    • Posts 5
    • Bronze Member

Vandaag heb ik de betreffende koppelstukken en t-stukken gehaald en de bijhorende Powerlink kabels.

Helaas... de Powerlink kabels pasten in de eerste plaats niet in de T stukjes, reden: De Middelste pin zat in de weg.

Gebeld met de B&O dealer, en het kon geen kwaad om die eruit te 'trekken', maar dat lukte niet.

Dan maar eerst eens geprobeerd rechtstreeks op de 2500 en dan naar het koppelstuk.

Resultaat, wel geluid, geen display.

Na wat opzoeking op het net kwam ik deze link tegen:

http://www.your-web-host.com/iggyswebsite/ConnectorsAdapters.htm#Beolab%20Penta%201%20connections

waar ik even verderop tot de conclusie kwam dat Powerlink kabels NIET werken, wel de datalink 7/7.

De verkoper wil de kabels niet terug nemen, weet iemand of ik zelf de kabels kan "draaien", iemand een schema?

Dure investering anders voor niks geweest...

• 02-21-2009 4:23 AM In reply to

Woody:

waar ik even verderop tot de conclusie kwam dat Powerlink kabels NIET werken, wel de datalink 7/7.

Zijn  het wel powerlinkkabels die het datasignaal kunnen overbrengen? Als je de dunne variant hebt die gebruikt wordt tussen de 2500 en de toen erbij verkochtte lab 2500's, daar miste het data-draadje.

Voor de Penta's worden normaliter de dikke variant  gebruikt. Gewoon volledig 8 aderig.

Dit lijkt althans het probleem als datalink kabel wel werkt. Datalink volstaat in principe ook. Je mist dan alleen de pin 8 (middelste pin).

Dat is en overload beveiliging, die sowieso qua aansluiting niet aanwezig is op de penta 1.

Verder snap ik het verhaal niet over de koppelstukken en t-stukken. Maar dat ligt aan mij.

Het kan en is niet zo moeilijk als het lijkt, dacht ik (weet het eigenlijk wel zeker)

• 02-22-2009 8:38 AM In reply to

• Woody
    • Not Ranked
    • Joined on 02-01-2009
    • Posts 5
    • Bronze Member

Met koppelstukken en t-stukken bedoel ik:

Het tussenstuk voor de connectie met de Penta's Powerlink naar 1 Cinch en Speakerconnector, zie mijn vorige post,

of deze afbeelding:http://www.your-web-host.com/iggyswebsite/PowerlinkTo-PentaOne.jpg

en 1 mannelijke naar 2 vrouwlijke pozerlink

Het betreft 4 penta's, vandaar de mannelijke naar 2 vrouwlijke omdat er helaas bij de eerste generatie Penta's geen  tweede powerlink aansluiting aanwezig is om door te lussen , en al evenmin één.

Gisteren nog eens geprobeerd met een datalink, maar ook hier hetzelfde resultaat: geen display.

Ik vermoed dat het aan de Penta's ligt (defecte display). Voorlopig terug gewoon aangesloten met de cinch. Tenzij iemand anders nog een suggestie heeft.

• 02-23-2009 3:11 AM In reply to

Heb zelf ook dit "probleem" gehad en lag destijds aan mijn gebrek aan ervaring, de oplossing destijds bleek:

ik gebruikte geen volledig bedrade dikke PL kabels in eerste instantie, alles werkte maar geen display daarna dikke, volledig bedrade versie aangescaft en het probleem was opgelost, het doorlinken van de PL penta naar de BL5000 heb ik nog steeds opgelost met behulp van de genoemde PL "splitter" [verloop man/vrouw stukje kabel]

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 02-25-2009 8:24 AM In reply to

• Woody
    • Not Ranked
    • Joined on 02-01-2009
    • Posts 5
    • Bronze Member

Bedankt, dit zou idd de enige oplossing moeten zijn.

Page 1 of 1 (9 items)