in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-30-2009 2:56 PM by jakobgriffel. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-26-2009 1:28 PM

BeoNørd søges... ;-)

Hej med jer!

Jeg har gravet noget af mit gamle B&O fra min ungdom frem igen for at se, hvor meget af det der er liv i endnu. Der er liv i det hele Smile, men alligevel er der noget galt med alle delene Unsure

Beomaster 6000: Flere pærer sprunget, den mangler en streg i de røde digitaltal, lidt knas når jeg bevæger skydeknapperne for bas/diskant, og det værste (og sikkert ikke ukendte): motoren kan ikke trække volumenreguleringen op og ned længere. Jo, hvis jeg piller snoretrækket til "displayet" af. Den gennemsigtige plasticfolie er næsten ikke til at flytte frem og tilbage.

Beocord 8000: Spiller fint, reagerer på fjernbetjening fra Beomaster, spoler dårligt (som forventet, ny rem?), lyden er ok, men udgangslydniveauet er meget meget lavt. Det gør ingen forskel om jeg stiller på omskifteren bagpå (DIN/Line).

Beogram 8002 (min store kærlighed): Da jeg sætter den til starter den fint, kører armen frem. Den vil gerne sænke pickup-armen (mangler pickup'en), men jeg kan ikke styre armen til siderne med cue-knapperne. Dem reagerer den slet ikke på, den løfter ikke engang armen. Armen følger heller ikke med hvis jeg skubber lidt til den i retning "frem", som når den afspiller en plade. Armen kan ellers køre fint hele vejen frem og tilbage.

Den vigtigste er min Beogram 8002, og jeg mangler en, der sidder og hygger sig med at rode med sådan noget gammelt B&O uden at det haster - mod betaling naturligvis.

Kan I anbefale en der ved noget om ovennævnte kassikere, som jeg gerne vil have genoplivet helt? Jeg kører det gerne rundt i landet...

Hilsen Jakob :-)

• 01-26-2009 2:44 PM In reply to

• Vifa
    • Not Ranked
    • Joined on 05-24-2008
    • Posts 64
    • Bronze Member

Re: BeoNørd søges... ;-)

Nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra, men der er ihvertfald mange B&O værksteder rundt omkring; og jeg tvivler på at du ikke skulle have en lokal Expert eller måske 2Tal i nærheden. Min lokale 2Tal forretning kan ihvertfald lave meget af den slags. Hvis du vil være sikker på, at det er en kyndig der tager sig af dit udstyr kan du altid spørge på forhånd om de har nogle medarbejder med 'forstand' på det pågældende udstyr.

• 01-30-2009 5:45 AM In reply to

Tak for svaret.

Jeg tænkte nu mere på en, der går og hygger sig med at få liv i ældre apparater derhjemme og som har glæde ved at se at det kommer til at køre ordentligt igen. 

Jeg har kigget lidt i nogle af de andre tråde og er flere gange stødet på en, der vist hedder Dillen eller Martin (?). Han lader til at have forstand på Beogram. Hvordan kommer man i kontakt med ham?

Hilsen Jakob Smile

• 01-30-2009 9:22 AM In reply to

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

Tjaa..

Du kan jo klikke på hans navn ude til venstre og starte en konversation med ham.  Laughing

Martin

• 01-30-2009 2:24 PM In reply to

Jeg kan ikke anbefale 2tal eller nogen anden end Martin.

Med værksteds priser og deres faglige kunnen i forhold til vor teknisk 6000/8000 serien er uanset enhed så brug pengene på nogen andre løsninger.

Jeg prøvede det 2tal her i byen men efter cirka 2200kr. var min 8002 ikke bedre og i sidste ende fik Martin den. Samme 2tal har også set på en Beomaster 6000 men den skal stadig gås efter. 

Kort og godt Martin er manden.

• 01-30-2009 2:56 PM In reply to

Tak, det er også min opfattelse af de "almindelige" værksteder - selvom man selvfølgelig ikke skal skære dem alle over een kam...

Prøver at få kontakt med Martin Smile

Hilsen Jakob :-)

Page 1 of 1 (6 items)