in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-18-2009 5:43 AM by damatt. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-16-2009 3:27 PM

• Frankyman
    • Not Ranked
    • Joined on 01-05-2008
    • The Netherlands
    • Posts 38
    • Bronze Member

Marmitek IR455 met beo5

Heeft er iemand ervaring om met het Marmitek IR455 systeem het licht te schakelen met de beo5?

Dit zou één van de alternatieven kunnen zijn als vervanging van de Lc2 maar ik zou graag de voor en nadelen willen weten.

Of komt er een nieuwe Lc2?

Of heeft er iemand een beter idee dan het lintronic systeem?

Frank

• 01-16-2009 4:52 PM In reply to

Re: Marmitek IR455 met beo5

Hallo,

Heb ervaring met marmitek i.c.m een beo4 en was er niet tevreden over, functioneert niet zo betrouwbaar als een lc2.  Marmitek is heel erg storingsgevoelig daar de signalen over het lichtnet gegeven worden en er ruis kan zijn op het lichtnet.Bij mij bevoorbeeld ruis afkomstig van de kamerthermostaat, magnetron enz Daarvoor zijn dan weer ontstorings dingen voor gemaakt (duur). Al met al snel ermee gestopt.  Ben daarna over gestapt op lintronic en dat is echt een super systeem.  Begrijp niet dat er zo weinig mensen zijn die werken met lintronic.

• 01-18-2009 5:43 AM In reply to

Re: Marmitek IR455 met beo5

De Marmitek IR455 wordt door Lintronic gemaakt. (in ieder geval de electronica)

Ik heb er eens 1 opengemaakt en op het printplaatje staat Lintronic.

Verder werkt die met X10 hetzelfde als met de Lintronic. 

Het voordeel is dat je met de Lintronic ook apparaten kan aansturen en met de Marmitek IR455 alleen licht.

Page 1 of 1 (3 items)