in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-24-2009 2:20 PM by was. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-12-2009 3:00 PM

    • wnannings
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Amsterdam, Netherlands
    • Posts 25
    • Bronze Member

    beovision 3

    Hallo!

     ik heb een beovision 3 28 inch. Ik kijk televisie via UPC en heb het UPC kastje op de V-tape. Nu ik hier op druk krijg ik beeldformaat 1

    maar ik wil beeldformaat 3. Kan je ergens vastleggen dat de televisie automatisch op beeldformaat 3 gaat? 

  • 01-12-2009 3:58 PM In reply to

    Re: beovision 3

    Je moet je tv niet instellen, maar je upc-kastje. Die staat waarschijnlijk nog op 4/3.

    En ik zou gebruik maken van je stb-controller. Dan kun je alles met je beo4 bedienen.Wink

  • 01-13-2009 7:44 AM In reply to

    • wnannings
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Amsterdam, Netherlands
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: beovision 3

    Bedankt! Zover ik weet staat mijn UPC goed ingesteld maar ik zal vanavond nog eens kijken. En wat bedoel je met Stb-controller?

    UPC bedienen met beo 4 klinkt super maar hoe doe ik dat dan?

     

    Groeten

  • 01-13-2009 1:08 PM In reply to

    Re: beovision 3

    Mocht je upc al op 16:9 staan, dan zal deze methode wel goed werken, hoop ik.

    Prik je scart in die andere aansluiting (AV) en via het menu stel je die socket in op SAT. Zo gauw je het nu wil opslaan, krijg je een lijst met ontvangers/stb te zien. Kies de Motorola dvi 5000, en doorloop de dialoog op het scherm. Nu moet je wel een ir-oog zien te krijgen. Je dealer heeft die wel, maar eigenlijk hoort die standaard bij je tv. Sluit de mini-jack van het oog aan op de achterkant van de tv, en het oog zelf plak je op de upc-box, voor het ir-oog van de ontvanger. Zaklampje is wel handig om dat oog te vinden.

    Druk op SAT op je beo4, en je krijgt nu de upc te zien. Zolang je beo4 op SAT staat, vertaalt de stb-controller de commando's, naar een commando wat je upc-kastje begrijpt. Deze kan nu ook in een dichte kast geplaatst worden.

    Succes! Smile

  • 01-15-2009 10:38 AM In reply to

    • wnannings
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Amsterdam, Netherlands
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: beovision 3

    Bedankt!!!

     

    Ik heb jouw methode geprobeerd maar ik denk dat ik geen stc heb ingebouwd. Zijn er nog andere manieren om het beeld op 16:9 te laten staan en hoe kan ik aan zo'n stc module komen? Zelf ben ik a technisch dus ik hoop dat het heel makkelijk is.

     Alvast bedankt!!

  • 01-15-2009 4:32 PM In reply to

    Re: beovision 3

    Weet je zeker dat je geen stb hebt ingebouwd? Want ik weet haast zeker dat die standaard er in zit.

    Op de achterkant rechtsonder zit dan een plugje met ir-out. Soort van koptelefoon-aansluiting. Als die erop zit, heb je ook een stb.

  • 01-16-2009 5:01 PM In reply to

    Re: beovision 3

    hallo

     

    Dit gaat niet en is ook niet in te stellen. Heb zelf ook een beovision 3.32 gehad en de stb controller zit er zeker niet standaard in.

     

  • 01-16-2009 5:28 PM In reply to

    Re: beovision 3

    Het gaat hier om een 3-28. Een toestel dat zijn intro een paar jaar later had als de eerst 3-32'ers. Daar zat ie niet standaard in, nee.
  • 01-22-2009 5:24 PM In reply to

    • was
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • nederland
    • Posts 13
    • Bronze Member

    Re: beovision 3

    ik kijk al jaren naar het perfecte beeld van de beovision 3 28" stb gewoon standaard hoor, alleen de dolby module heb ik later in laten bouwen. Werkt perfect met mijn topfield 4000.

  • 01-23-2009 1:16 PM In reply to

    Re: beovision 3

    Is het nu wel of niet  mogelijk om automatisch in beeldformaat 3 op te starten?

    want ook met stb controller was ik steeds handmatig over aan het zetten naar beeldformaat 3.

    Bij de dealer werd toendertijd gezegd dat B&O dat bewust niet mogelijk maakte omdat volgens

    hun beeldformaat 3 niet b&o waardig was. Ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig of dat wel klopte.

  • 01-24-2009 2:20 PM In reply to

    • was
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • nederland
    • Posts 13
    • Bronze Member

    Re: beovision 3

    Bij schakelt hij automatisch, ik kijk altijd via de topfield 4000 (schotel). Het gebeurd bijna nooit dat ik de het beeldformaat moet veranderen. Het ziet er volgens mij ook niet uit om alles in stand 3 de gaan kijken. Krijg je van die rare gezichten. 

Page 1 of 1 (11 items)