in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-18-2009 12:13 PM by koning. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-08-2009 7:15 AM

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Ik heb een korte nieuwe naam gegeven aan alle in de BS opgeslagen zenders. Als ik nu een zender selekteer verschijnt ipv de nieuwe naam de standaard tekst "Radio .." op het display. Bij toeval ontdekt dat als ik even op een volumetoets druk de nieuwe zendernaam wel correct verschijnt. Het heeft m.i. niets te maken met de volumeknop op zich, maar alles met het feit dat de info voor het display dan kennelijk wordt ververst. Verder werken alle display functies naar behoren.

    Om met een "schone lei" te beginnen heb ik daarna, als probeersel, alle zenders verwijderd en opnieuw ingesteld, inclusief de namen. Dit loste het euvel niet op. Overigens namen van benoemde cd's verschijnen zonder problemen het display.

    Wie heeft dit probleem ook bij de hand gehad en heeft een oplossing/suggestie?

    NB: Het betreft een Secondlife BS3000, serienr155.., SWversie 2.0

  • 01-08-2009 9:32 AM In reply to

    Re: Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Heb je geen knopje "display"?

     Als je die herhaaldelijk indrukt, dan wisselt de info op het schermpje.

  • 01-08-2009 9:32 AM In reply to

    Re: Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Embarrassed

  • 01-08-2009 11:08 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Beobuddy:

    Heb je geen knopje "display"?

     Als je die herhaaldelijk indrukt, dan wisselt de info op het schermpje.

    Heb ik inderdaad en bij herhaaldelijk indrukken wisselt de informatie tussen frequentie en zendernaam. Dus dat zou betekenen dat de zendernaam alleen via het 'display' knopje kan worden opgeroepen? 

  • 01-12-2009 8:57 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Beobuddy:

    Heb je geen knopje "display"?

     Als je die herhaaldelijk indrukt, dan wisselt de info op het schermpje.

    ....Kan je die zender-namen dan niet via de Beo4 op het BS display laten verschijnen. Is dat bij alle BS3000/3200 systemen het geval? Hoe is dat bij uw 3200?

  • 01-12-2009 9:25 AM In reply to

    Re: Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Volgens mij werkt die naamfunctie alleen als je een RDS module hebt ingebouwd....

    Groet

    Ernie 

     

  • 01-12-2009 4:14 PM In reply to

    Re: Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Die RDS module was een optie voor de 2300/2500 en ouverture.

    Die module kon alsnog besteld en worden ingebouwd.

    Vanaf de eerste reeks van de 3000 met de kleine clamper zat er bij mijn weten (en volgens de schema's) standaard een RDS module in.

  • 01-13-2009 5:46 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Mijn BS3000 (grote clamper) laat keurig de zendernaam zien, RDS of zelf ingevoerd. Blijft na één keer 'display' indrukken de weergave niet intact?
  • 01-13-2009 7:38 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Bart:
    Mijn BS3000 (grote clamper) laat keurig de zendernaam zien, RDS of zelf ingevoerd. Blijft na één keer 'display' indrukken de weergave niet intact?

    Bij mijn BS3000 (eveneens met grote clamp en RDS) moet je 3 keer op 'display' drukken voordat de zendernaam op het display verschijnt.

    Bij de 1e keer drukken zie je "RADIO 1" op het display. Het getal is natuurlijk afhankelijk van de gekozen zender en kan van 1 tot 60 variëren.

    Zolang je niet verder drukt blijft "RADIO 1" op het display staan.

    Bij de 2e keer drukken zie je "FREQ", direct gevolgd door "FM 91.1" (91,1 hoort uiteraard bij een bepaalde zender).

    Bij de 3e keer drukken zie je "P.NAME", direct gevolgd door de ingevoerde zendernaam.

    Vraag 1: Gaat dat bij uw 3000 ook zo omslachtig? 

    Als ik een zender met de Beo4 afstandbediening kies, (b.v. 1) dan verschijnt "RADIO 1" op het display en dat blijft zo staan. Wat ik had verwacht is dat je de ingevoerde zendernaam zou zien. In mijn situatie moet je eerst weer bovengenoemde stappen uitvoeren.

    Vraag 2: Is dat bij uw systeem ook het geval?

    Vraag 3: Mocht dit niet het geval zijn wat kan dan de oorzaak zijn?

     

  • 10-18-2009 11:04 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Ja, Ja, na zo ongeveer 10 maanden ben ik achter de oplossing van "het benoemen van de zendernamen" gekomen. Door de sw in m'n BS3000 te updaten van versie 2.0 naar 2.12. is het probleem opgelost. Misschien een tip voor andere BS3000 bezitters.

    Wat me verbaast en ten dele ook irriteert is het feit dat volgens de handleidingen en de technische gegevens, vanaf de introductie van dit apparaat, de feature van het benoemen van kanaal zenders al mogelijk had moeten zijn. Nou vergeet het maar! De eerste versies van de 3000 zijn uitgekomen met sw 1.0. Daarna volgden de versies 1.1 , 1.2 , 1,3 , 2,0 en uiteindelijk 2,12, die dus wel werkt

    Ik heb het meerdere keren op dit forum gezegd:

    Het wordt de hoogste tijd dat B&O (al of niet via BeoWorld) voortdurend actuele informatie gaat verstrekken over de sw updates van een bepaald product met de daarbij behorende verschillen in functionaliteit. Spaart mij en nog tienduizenden+ andere B&O gebruikers world-wide een heleboel gezoek en ergenis. Het heeft geen zin om deze informatieverstrekking uitsluitend aan de dealers over te laten want daarmee leg je het initiatief bij hen en dat werkt naar mijn mening in 80% van de gevallen niet! Bovendien past dit ook niet meer in deze tijd.

  • 10-18-2009 12:13 PM In reply to

    Re: Radiozenders benoemen BeoSound 3000

    Helemaal mee eens!

    Ik heb dit in het verleden ook al eens gezegd.

    Misschien een mailtje naar LeeIdea

Page 1 of 1 (11 items)