in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-09-2009 3:29 PM by kronzilla. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-07-2009 9:41 AM

    Beosound Century afspeelprobleem.

    Ik heb een Century cadeau gekregen van een tante die hem neit meer moest hebben (stond meer te staan en ongebruikt te zijn) Toestel is in topconditie, en heeft de nieuwste rechte draaiarm laser (cdm12)(1bit dac). Wel nu merk ik dat ik bepaalde cd's absoluut niet kan lezen hiermee. Ik heb al jaren een Beosystem 2500 (waar die century evenals de beosound 1 qua klank niet kunne aan tippen) en die heeft nog de "antieke" maar zeer goeie radiale draaiarm laserunit(16bit dac),en die slikt al mijn audio cd's. enig idee wat er aan de hand kan zijn? Of moet ik ermee leren leven dat die nieuwste laserunit's niet zo sterk zijn en gewoon niet al mijn cd's kunne lezen? Of is de laserunit gewoon op? Indien dit aan de laserunit ligt dan verkoop ik liever deze century en heb dna liever een met een antiekere laserunit die alles leest.Niets is ergerlijker dan een cdspeler die bepaalde muziek cd's niet kan lezen. Weet iemand btw welke lasereenheid in dit loopwerk zit? Aangezien ik in Duitsland ook de laserunit zonder het loopwerk kan kopen (volledige cdm pro kost zo'n 200€, laserunit iets van rond de 30 tot 80€ (naargelang laserunit model )

     Mvg David

     

    ps: heb ik de service manual nodig om de laserunit uit de century te halen? (heb die wel van mijn BS2500 en BC9500)

    En weet iemand waar ik nog aan een draagbeugel met geintegreerder antenne kan geraken? Bij de B&O dealer schijnt die niet meer verkrijgbaar te zijn :(

  • 01-09-2009 11:52 AM In reply to

    Re: Beosound Century afspeelprobleem.

    Beste,

     

    Zo ver ik weet kan de swing arm (BS2500) meer cd's lezen dan een rechte arm (BS Century).

    Dit heeft wat te maken met het feit dat een rechte arm over een as loopt en een swing arm (ik dacht) via een magneet, waardoor deze swing arm naukeuriger kan lezen.

    Als je de BS Century verkoopt kan ik je nu al adviseren geen Century meer te kopen, maar iets als een BS 1.

     Meer kan ik even niet vertellen....

     

     

  • 01-09-2009 3:29 PM In reply to

    Re: Beosound Century afspeelprobleem.

    Beste, maar er zijn ook oudere century's met de radiale draaiarm,en eignelijk alle nieuwe  B&O muzieksystemen hebben ede cdm pro laserunit (behalve de beocenter 1, die eveneens dvdplayer is,en een loopwerk van Pioneer heeft. Qua klank kan een BS 1 zeker nog niet tippen aan een Century, Aan de Beosound ouverture (of BS3000) met BL2500 al zeker niet. Ik vind het vervelend dat die cdspeler niet alles afspeelt. Dusja vind ik upgrade naar een zgn nieuwer loopwerk zeker niet beter. De oudere met cdm4 radiale draaiarm hadden nog een echte 16bits dac ook,de nieuwe een 1bitter. Het zijn wel details,maar niet onbelangerijk. Qua prijs vind ik de BS1 duurder en toch de mindere dan de Century, Ik speel heel veel cd's, en in al de jaren dat ik mijn BS2500 heb, heb ik nog niet eens mijn laserunit versleten gekregen :-)... en na al die jaren klinkt hij nog super..; dat is het voordele van B&O, het is tijdloos ,en het klinkt ook tijdloos :p

Page 1 of 1 (3 items)