in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-07-2009 5:18 PM by Beobuddy. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-06-2009 1:36 PM

    Beolab 2 schakelt niet in op avant

    Hallo,

    Ik ben net de trotse eigenaar van een beolab 2 geworden.

    Nu heb ik hem uiteraard direct aangesloten op mijn avant om te gaan genieten.

    Kabel aangesloten op de subwoofer uitgang van de avant (met dolby digital), netspanning aangesloten (lampje rood), in het menu subwoofer uitgang geactiveerd en.....

    Noppes!!, het ledje op de beolab 2 brandt bij aansluiten netjes rood, maar bij inschakelen van de avant  geen groen en geen geluid!!

    Van alles geprobeerd, kabels gewisseld om te kijken of er geen breuk op zit (oké), schakelaar op de beolab in verschillende posities, sub uitgang van de avant getest (oké), sub aangesloten op de front uitgang met de 800's aan de 2.. het mag allemaal niet baten :-(

    Ik heb hem helaas voor de aankoop niet kunnen testen, maar de verkoper verzekerde mij dat hij het deed.

    Heeft iemand nog een idee, doe ik iets verkeerd of moet ik mijn "nieuwe" aanwinst al direct naar de dealer brengen te reparatie??

     

    Groet, Gerben

     

  • 01-06-2009 1:48 PM In reply to

    Re: Beolab 2 schakelt niet in op avant

    Heb je de sub wel aan gezet in het setup menu van de Dolby Digital module.

    M.a.w. weet de module wel dat 'ie er is? 

  • 01-06-2009 1:58 PM In reply to

    Re: Beolab 2 schakelt niet in op avant

    Ja, netjes in het menu, subwoofer op "yes" gezet.

    Ik heb zojuist geprobeerd om de 2 op mijn BS4 aan te sluiten, met op de 2, de 8000's.

    Het geheel schakelt even in, maar dan ook weer direct uit??

  • 01-06-2009 2:10 PM In reply to

    Re: Beolab 2 schakelt niet in op avant

    Gaan de 8000's als ze aangesloten zijn via de lab2 ook niet aan? Dus kort aan/uit zoals je omschrijft?

    Als de 8000's niet inschakelen zou ik toch mijn twijfels hebben over de gebruikte kabel(s).

    Is het een dunne, of dikke kabel? Heeft de powerlinkkabel ook het pinnetje in het midden? (just checking) 

  • 01-06-2009 2:25 PM In reply to

    Re: Beolab 2 schakelt niet in op avant

    Hoi, dank je voor je reactie!

    Het geheel (2 en beide 800's) gaat even aan, op groen, en na 1 sec weer uit.

    Het is een normale dunne 8-pins kabel, gelijk aan die van de 8000's.

    Ik lees net in de handleiding dat de beolab 2 een beveiliging heeft. Nu was de speaker erg koud toen ik hem uit de verpakking haalde. ik heb wel dik een uur gewacht, maar kan het zijn dat door bijv. condensvorming de beveiliging inschakelt?

  • 01-07-2009 4:49 PM In reply to

    Re: Beolab 2 schakelt niet in op avant

    Ik heb hem even opengeschroefd, omdat er volgens de verkoper wel eens een stekker los kon zitten. Er ligt inderdaad een kleine slekker (wit) los met 2 draden. Weet iemand of dit zo hoort, want ik kan nergens een passende connector vinden.
  • 01-07-2009 5:18 PM In reply to

    Re: Beolab 2 schakelt niet in op avant

    Misschien een thermische beveiliging die ergens bij een koelrib o.i.d. zit aan de zijkant?

    Moet toch ergens thuishoren.

Page 1 of 1 (7 items)