in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-08-2009 9:19 AM by Beobuddy. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-04-2009 1:48 PM

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Software versie Beosound 3000

    Hallo allemaal,

    Allereerst m'n grote complimenten voor de geboden algemene informatie, ondersteuning en het informatieve forum op Beoworld!! Ik ben een (grote) B&O fan vanaf begin 1970. Recentelijk heb ik een secondlife BS3000 met een nieuwe set Beolab's 8000 aangeschaft. Over deze combinatie ben ik uiterst tevreden! De BS3000 heeft SW-versie 2.0 en serienr. 155... Mijn vraag is of deze softwareversie geschikt voor 'N-music' en 'N-radio' via een (eventueel later aan te schaffen) BeoPort. Zo nee, vanaf welke SW versie is dit wel mogelijk en wat zijn de globale kosten voor een nieuwe software EEPROM? Dezelfde vragen gelden eveneens voor m'n secondlife Beo4 (V.Tape- A.Tape uitvoering) met huidige SW-versie 3.0.

    Met vriendelijke groet,

    Johan 

  • 01-04-2009 3:20 PM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    vanaf 2000 is de beosound 3000 geschikt voor n-music.

    Ik weet niet vanaf welke software versie dat is , maar dat kan je eenvoudig zelf uitproberen;

    Als je N-music(list)  + go  intikt op je beo4 moet dit in het scherm van de beosound komen te staan.

    Ombouwen is mogelijk vanaf een bepaald bouwjaar , heb het zelf laten doen. Kosten viel wel mee . Dacht ergens rond de €100,00  

  • 01-04-2009 5:38 PM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Software versie Beosound 3000

    Beoik, dank voor de snelle respons. In de 'Add-list' van m'n Beo4 komt N-music helaas helemaal niet voor. Komt waarschijnlijk door de oudere SW versie in de Beo4. Kun je rechtstreeks op het BS toetsenbord een code ingeven waaruit blijkt of de N-music functie erin zit?

  • 01-04-2009 5:47 PM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    De phone toets op de beo-4 geeft ook net-music

  • 01-05-2009 3:30 AM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    Bijna.

    Phono geeft N.Radio.

    A.tape2 geeft N.Music.

  • 01-05-2009 4:23 AM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    EmbarrassedHet is alweer een tijdje geleden dat ik beoport heb gebruiktLaughing

  • 01-05-2009 7:04 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Software versie Beosound 3000

    Bedankt voor jullie antwoorden: N.R resp. N.M verschijnen beide op het BS display.

    Toch nog even een vraag over SW-versies. Op de website van Ignace? (iggyswebsite) staat een software overzicht van 10-04-2007. Voor de BS3000 wordt als laatste SW 3.4. opgegeven.

    Weet iemand wat de functionele verbeteringen zijn tussen 3.4 en mijn SW versie 2.0. M.a.w. heeft upgraden zin?

  • 01-07-2009 4:29 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Software versie Beosound 3000

    Teletom:

    Bedankt voor jullie antwoorden: N.R resp. N.M verschijnen beide op het BS display.

    Toch nog even een vraag over SW-versies. Op de website van Ignace? (iggyswebsite) staat een software overzicht van 10-04-2007. Voor de BS3000 wordt als laatste SW 3.4. opgegeven.

    Weet iemand wat de functionele verbeteringen zijn tussen 3.4 en mijn SW versie 2.0. M.a.w. heeft upgraden zin?

    1. B&O en software versies zullen wel vele malen in Beoworld fora aan de orde zijn geweest. Ik blijf het echter een gemis vinden dat B&O voor de collectors van hun producten geen mogelijkheid bieden om een databank te kunnen raadplegen waarin per apparaat de Mk- en SW versies met de de bijbehorende functionele verschillen vermeld staan. Vooral bij B&O producten, waarvan de levenscyclus vaak 10 jaar en meer is, zou dat er toch gewoon moeten zijn!

    2. Is er iemand die de verschillen weet tussen SW 2.0 en 3.4 van de BS 3000

     

    Groet,

    Johan

     

  • 01-07-2009 7:09 AM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    Dit heb ik al gevraagd en geplaats op de forum heen hele tijd geleden al.

    Ik zelf vind het ook een gemis!

  • 01-07-2009 3:24 PM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    In theorie zou dat handig zijn.

     

    Maar in de praktijk is het zo dat als je een B&O product bij de dealer koopt die dat eventueel installeert en ervoor zorgt dat het geheel functioneert.

    Als dan zou blijken dat er iets niet goed werkt, dan heeft de dealer dus de mogelijkheid om te kijken of dat euvel te verhelpen is middels een software update.

    Als je een softwarelijst op internet zou zetten en de klanten zien dan dat er een update is, dan denk ik dat de dealer op verzoek met grote regelmaat langs meerdere klanten moet gaan om overal de software te vernieuwen. En dat terwijl niet elke update noodzakelijk is, of dat de klant daar uberrhaupt iets van zal merken.

     

    Verder is het soms zo, dat bij diverse updates van software daar ook een hardwarematige anpassing bij komt kijken. Dan blijft het dus niet bij zondermeer een ander ic-tje erin te prikken. Ik spreek uit eigen ervaring met mijn beosound 3200. Ook daar is bij een software-update hardwarematig een aanpassing gedaan.

    Het is net als bij bijvoorbeeld moederborden in een pc, zolang het werkt hoeft er geen BIOS update plaats te vinden.

  • 01-07-2009 3:43 PM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    Niet helemaal mee eens,

    Een software update is er niet zomaar,lost toch bepaalde problemen op in sommige situaties.

    Ik zelf heb ook met een beosound 9000 en beolab 5 van andere software moeten voor zien.

    De dealer krijgt er toch voor betaald,hij hoeft het toch echt niet voor niks te toen, en dat kan je ook niet van hem verlangen.

    Het is gewoon handig als je leest/interresant wat voor problemen er zijn uit gehaald in een bepaalde software versies.

    Op de B&O site doen ze dat toch ook met beoplayer.

    Ik vind dat ze gewoon elk half jaar zo'n software lijst moeten publiceren op beoworld,zou een leuke toevoeging zijn!Yes -  thumbs up

  • 01-07-2009 3:48 PM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    wat is er veranderd aan de beolab 5 fw
  • 01-07-2009 3:56 PM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    Ik had digitale ruis zoals ze dat officeel noemde.

    Af en toe als ik een cd draaide,startte het geluid op met keiharde ruis.

    Ik had software 1.5 en ze hebben er 1.62A in geflasht.

    Problem solved.Smile

  • 01-07-2009 5:16 PM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    Ik heb begrepen dat Alex van het general forum werkt bij een dealer in de UK.

    Een idee om bij hem het verzoek neerleggen om de softwarelijst te geven. Wellicht doet hij dat al?

  • 01-08-2009 6:18 AM In reply to

    • Teletom
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-09-2007
    • the Netherlands
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Software versie Beosound 3000

    koning:

    Een software update is er niet zomaar,lost toch bepaalde problemen op in sommige situaties.

    Ik zelf heb ook met een beosound 9000 en beolab 5 van andere software moeten voor zien.

    Het is gewoon handig als je leest/interresant wat voor problemen er zijn uit gehaald in een bepaalde software versies.

    Op de B&O site doen ze dat toch ook met beoplayer.

    Ik vind dat ze gewoon elk half jaar zo'n software lijst moeten publiceren op beoworld,zou een leuke toevoeging zijn!Yes -  thumbs up

    Helemaal met Koning eens!

    Vraag: hoe ben je er achter gekomen dat je je BL5 en BS 9000 van nieuwe software moest voorzien? Constateerde je dat de 5 en 9000 niet optimaal fuctioneerden of was je er achter gekomen dat er updates beschikbaar waren?

     

  • 01-08-2009 6:53 AM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    Het lag hem niet aan de beosound 9000 software,maar aan de beolab 5.

    Dat had ik gelezen op de community forum van B&O zelf.

    Met de beosound 9000 had ik een probleem met beoport,als in de woonkamer en badkamer beoport aanstond en ik zetten de badkamer uit dan ging alles uit.

    Dat hebben ze na 2 jaar verholpen door sw/3.4 (options toegevoegd)

  • 01-08-2009 9:19 AM In reply to

    Re: Software versie Beosound 3000

    Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen software wat voor een pc is geschreven en software wat in een apparaat zit.

    De laatste is beperkt door de hardware, de bediening ervan en de grootte van het geheugen waarin de software moet worden weggeschreven.

    Zoals Koning al aangaf, was er een probleem in de communicatie van een bestaande hardware configuratie.

     

    Als je naar beoplayer kijkt, dan is dat pc-gebaseerde software. Dat is software die geschreven wordt voor meerdere hardwareconfiguraties (denk bijv. aan videokaarten en de bijbehorende DirectX funkties). Waar de een er geen probleem mee heeft, heeft de ander dat met een andere machine misschien weer wel.

    Ook wordt beoplayer qua mogelijkheden steeds verbeterd en aangepast. De eerste versie in vergelijking met de laatste is een groot verschil. Als voorbeeld de "Photo" funktie. Daar is de ruimte en mogelijkheid ook voor. Als het programma groter wordt, wordt er hooguit wat extra ruimte op de hardeschijf van de pc gebruikt. Die paar MB's merk je niet eens.

    Als dan zo'n programma wordt veranderd, dan is een vermelding wel handig.

     

    Maar nogmaals, een soort van site met vermelding van beschikbare software zou handig zijn, maar je moet ze de kost geven diegene (en dan doel ik op gebruikers van andere merken) die software kunnen downloaden en per ongeluk verkeerd te werk gaan. Wie draait er dan op voor de kosten?

    In geval van B&O heb je dan nog een speciale tool nodig voor de nieuwere generatie die m.b.v. een kabeltje worden geupdate. En bij de oudere apparaten heb je weer de kans op schade bij het plaatsen als je met statische lading het eprommetje opblaast.

Page 1 of 1 (17 items)