in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-05-2009 4:43 PM by Friedmett. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-04-2009 9:29 AM

• steff
    • Not Ranked
    • Joined on 01-04-2009
    • Posts 12
    • Bronze Member

problem med beogram 8000

hej jeg har fået et problem med min beogram 8000. når jeg trykker på play sætter armen sig kortvarigt i bevægelse derefter ryger strømmen helt. efter et par sekunder kommer strømmen igen. hvis jeg bliver ved med at forsøge at få den igang har jeg været så heldig at den er begyndt at fungere normalt.

er der nogen der har et bud på hvad problemet skyldes.

hilsen flemming

• 01-04-2009 10:20 AM In reply to

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

Re: problem med beogram 8000

Velkommen til Beoworld !  Yes -  thumbs up 

Typiske symptomer på udtørrede kondensatorer (der findes et kit til netop dette) og dårlige lodninger.

Martin

• 01-04-2009 2:11 PM In reply to

• steff
    • Not Ranked
    • Joined on 01-04-2009
    • Posts 12
    • Bronze Member

Tak for det hurtige svar og for velkomsten.

er det noget der koster en krig at få lavet? - i løbet af i dag er pick up armen også begyndt at blive lam . jeg kan ikke få kontakt med den ved at bruge STOP jeg kan heller ikke spole frem eller tilbage, så slæber picup armen hen ad pladen.jeg kan få liv i den igen ved at hive stikket ud og sætte det til igen. men problemet opstår hurtigt igen. er det også udtørrede kondensatorer og dårlige lodninger?

hilsen flemming 

• 01-04-2009 8:43 PM In reply to

Nej det dyreste på en Beogram er en pickup.

Martin/Dillen's kits er hvad du behøver for at for din Beogram 8000 bragt iorden. Når kondensatorer dør så dør din Beogram ligeledes og lodninger kommer med alderen.

Takket været Martin kører både min Beogram 8002 og 6006 som nye takket været han's erfaring med disse modeler. Min Beogram 8002 har kørt siden november 2007 uden problemer. Der blev skiftet en håndfuld kondensatorer og nogen lodninger. Pris var omkring en 4 del af hvad en lokal butik havde taget for at se på den. Den virkede en 3 måneder efter den tur hvorefter Martin fik den.

Sjovt nok har din Beogram de samme symptomer som min 8002 havde.

• 01-05-2009 5:03 AM In reply to

• steff
    • Not Ranked
    • Joined on 01-04-2009
    • Posts 12
    • Bronze Member

Det var rart at høre, men hvad koster sådan et kit? Nu kommer jeg fra Skive. ved du om der er nogen i nærheden af mig der kan lave sådan noget for rimelige penge. Jeg er ikke meget for selv at skulle gøre det. jeg er bange for at gøre mere skade end gavn.

hilsen flemming

• 01-05-2009 2:53 PM In reply to

Martin/Dillen kender den nøjagtige pris. Jeg mener det er omkring 3-400kr. men hæng mig ikke op på det.

Der er desværre meget få mennesker der med elektronisk kundskab der specificerer sig i ældre B&O. Forhandlere vil nødigt men hvis du for en overtalt har du en meget dyr timepris og i de fleste tilfælde en der ikke er vant til lige netop en kompliceret Beogram som 8000 familien er iblandt. B&O forhandlere skifter moduler ikke komponenter.

Jeg kender ikke nogen her i Jylland sådan umildbart. Sagen er at vil man bruge Beogram 8000 nu om dage så må man tage det der følger med. Selv er jeg fra Holstebro. Det tog mig noget tid før jeg pakkede Beogram 8002 og tog den til Martin i Kbh for det er bedst at transportere den personligt da der kan ske meget under en eventuel forsendelse.

Ved du hvad tacho disc der sidder i din Beogram? Hvis det er den bløde slags(typisk for 8000) så er Martin samtidig det mest sikre for han er den eneste der har specielt lavet dem i metal ligeledes de kits. B&O gør ikke noget for at holde dem kørende i stil med reservedele.

Hvad du får ud af det er din Beogram virker som da den var ny. Den eneste ulempe er 2 ture frem og tilbage til Kbh.

Du kan tage den videre med Martin over pm. inden han sender dig en.

Min personlige tråd på hifi4all.dk

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66882&PN=1

Mine billeder på photobucket:

http://s114.photobucket.com/albums/n277/Friedmett/

• 01-05-2009 4:33 PM In reply to

• steff
    • Not Ranked
    • Joined on 01-04-2009
    • Posts 12
    • Bronze Member

ja det lyder til at jeg skal et *** til københavn, jeg vil jo gerne have liv i pladespilleren igen. jeg ved ikke hvilken disc der sidder i den- jeg ved faktisk ikke hvad det er men jeg har læst den omtalt flere gange.

nu kan det godt være jeg er lidt tungnem, men hvordan er det lige jeg kommer i kontakt med martin/dillen? Jeg er lidt usikker på hvad du mener med pm.

Jeg håber det er ok at jeg omtaler dig i 3. person martin. men det tyder jo på at det er dig jeg har brug hvis jeg vil høre plader på min pladespiller igen, så jeg vil gerne i kontakt med dig. 

hilsen flemming

• 01-05-2009 4:37 PM In reply to

• steff
    • Not Ranked
    • Joined on 01-04-2009
    • Posts 12
    • Bronze Member

nå jeg fandt ud af hvad pm betyder så jeg finder ud af noget med martin. tusind tak for hjælpen.

mvh flemming

• 01-05-2009 4:43 PM In reply to

En tachodisc er en rund skive med nogen streger på. Først lavet i blødt matriale og senere i metal som findes på nogen 8000. Hvad den gør er at holde hastigheden på pladespilleren da den ikke er remtrukket. Dem lavet af blød matriale holder en 20år og så kan pladespilleren ikke benyttes længere. Reproduktionen er ganske god. Jeg bruger en i min Beogram 6006.

Page 1 of 1 (9 items)