in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-24-2009 5:04 AM by olluf. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-25-2008 7:01 AM

    • olluf
    • Not Ranked
    • Joined on 04-18-2007
    • Netherlands
    • Posts 18
    • Bronze Member

    DVD controller opnieuw instellen

    Hallo,

    Het lukt mij niet m'n DVD-C (gekoppeld aan m'n Avant 28 VCR) opnieuw in te stellen voor een Panasonic ipv m'n vorige Philips DVD. Volgens de handleiding moet dat middels de combinatie: DVD, list V.SETUP, GO en dan als TUNE voorstaat de codes in te toetsen. Volgens de handleiding is er keus uit: 1 Panasonic, 2 Philips, en dan weer uit 1 of 2 voor het type TV. Wat ik ook probeer de DVD recorder gaat gewoon een opname afspelen maar de instelling verandert niet.

    Ik heb een tijdje geleden (weet niet meer waar) een ZIP file (dvdcontroller_mk2_beo4codes) met PDF'jes gevonden waarin de vertaling staat van de DVD spelers/recorders funkties naar Beo4 en de code voor het apparaat. Mijn DMR-EH65 zit er niet bij maar die voor DMR-E53/DMR-E55 komt wel erg dichtbij dus die wilde maar eens proberen. Op dit lijstje staat code: 07 vermeld. 

    Moet ik eerst op één of andere wijze de DVD-C de-activeren?

    Is het mogelijk om de twee-cijferige code 07 in te voeren?

    Wie weet raad? 

  • 12-28-2008 9:07 AM In reply to

    Re: DVD controller opnieuw instellen

    Ik denk dat in jouw geval er alleen een "1" ingetoetst moet worden.

    Je hebt kennelijk een mk1, waarbij 1 voor Panasonic, 2 voor Philips en 3 voor Onkyo staat.

    De codes die uit 2 cijfers bestaan, zijn voor de mkII versie bestemd.

    Ik wilde nog wel eens Go 1 Go doen. Het bleef proberen tot ie juist reageerde.

  • 12-30-2008 6:32 AM In reply to

    • olluf
    • Not Ranked
    • Joined on 04-18-2007
    • Netherlands
    • Posts 18
    • Bronze Member

    Re: DVD controller opnieuw instellen

    Dank voor de tip maar het lukt nog steeds niet. Het probleem is (denk ik) dat ik 'm ooit al voor Philips heb ingesteld en de Panasonic nu direct reageert op de ingetoetste cijfers (zodra ik '1' intoets na V.SETUP, TUNE begint de eerste opname van de harde schijf af te spelen). Er staat me vaag iets bij dat er ook op het scherm iets zichtbaar zou moeten zijn van de fase van instellen maar daar kan ik me in vergissen.
  • 12-30-2008 9:58 AM In reply to

    Re: DVD controller opnieuw instellen

    Het komt bij mij een beetje tegenstrijdig over. De panasonic reageert al op het intoetsen van de "1" ?

    Dan zou hij dus al op de panasonic instelling staan, of niet? Anders zou de panasonic toch niet reageren? 

    Het programmeren van de controller gebeurt zonder enkele feedback. Dus je inderdaad alleen de opeenvolgende instructies waarbij begint met DVD in te toetsen, waardoor de tv inschakelt en je er verder voor zorgt dat de panasonic in standby staat.

    Verder ga ik ervan uit dat je de scartkabel op de juiste manier tussen de panasonic en de tv hebt zitten. Dus daar waar uit de scart de stekker komt voor de controller, de scart ook in de panasonic zit. 

  • 12-30-2008 10:30 AM In reply to

    Re: DVD controller opnieuw instellen

    Controleer of uw DVD-speler uitgeschakeld is voordat u de DVD 

    Controller activeert. Dit is een eenmalige handeling. Heeft uw 

    Beo4 geen DVD-toets, druk dan op LIST om CDV op te roepen en 

    druk vervolgens op GO om deze te activeren. 

    DVD 

    LIST 

    V.SETUP 

    GO 

    TUNE 

    1 – 2 

    1 – 2 

    GO 

    Opstellen DVD Controller 

    Druk op DVD om de DVD-speler op te roepen 

    Druk op LIST tot V.SETUP in de display van de Beo4 

    verschijnt 

    Druk op GO om TUNE op te roepen 

    Toets de code in met de cijfertoetsen 

    Panasonic: 1 

    Philips: 2 

    Voer nu de code voor uw televisie in: 

    BeoVision 1/BeoCenter AV5/BeoVision Avant: 1 

    BeoCenter AV9000/BeoVision MX: 2 

    Druk op GO om de DVD Controller te activeren 

    Opmerking: Wanneer uw DVD-speler niet start, 

    neem dan contact op met uw Bang & Olufsen 

    dealer. 


  • 12-30-2008 10:30 AM In reply to

    Re: DVD controller opnieuw instellen


  • 01-24-2009 5:04 AM In reply to

    • olluf
    • Not Ranked
    • Joined on 04-18-2007
    • Netherlands
    • Posts 18
    • Bronze Member

    Re: DVD controller opnieuw instellen

    Het blijkt dus inderdaad een mk1 te zijn. Na veel pogingen is het me gelukt om met code 2 1 te constateren dat de dvd speler dan niet meer reageert. Met code 1 1 reageert 'ie weer. Helaas niet alle funkties, ik zal eens informeren naar een upgrade naar de mk2 of een Lintronic aanschaffen...

    Dank voor je reakties.

Page 1 of 1 (7 items)