het zal wel aan mij liggen maar ik krijg dat niet voor elkaar.
heb achter de ouverture gekeken en trof in de aux aansluiting bovengenoemde 5 pin din waar 4 stekkers aanzitten.deze hebben in het verleden gediend om een platenspeler aan te sluiten. bovendien ging het geluid toen via een scart achter in de tv en via phono op mijn afstandbediening. die platenspeler is reeds weg maar tot voor kort deed het geluid via de scart op mijn oude sony het zonder probleen.
omdat op mijn nieuwe sony ik slechts bij volume 60 ergens vaag geluid hoorde heb ik de scart eraf gehaald. zag tot mijn verbazing dat daar 3 draden in de scartstekker zaten. een rode;een witte en een iets dikkere zwarte.
ik heb nu dus dat geheel losgekoppeld en de de 5pin din in de AUX gedaan en een stereoaudio kabel aan 2 stekkers van RCA gekoppeld. achter de tv heb ik de pluggen in de hifi-geluidsingangen gedaan. dus 2 pluggen.
vervolgens tv aangezet'; audio aan; aux aangezet; staat ook in display maar geen geluid via de boxen.ook geprobeerd het geluid via de decoder te laten lopen maar geen geluid.
wie weet de oplossing????????????????