in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-06-2008 11:42 AM by ridmaur. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-03-2008 5:21 PM

    ideale tv voor spelcomputer

    op een al wat oudere mx 4000 in de studeerkamer wordt binnenkort een playstation 3 aangesloten.

    vraag: doe ik er goed aan om deze te vervangen voor bijvoorbeeld een 26" beovision 8 zodat ik maximaal profijt heb van de mogelijkheden van de ps 3 of zijn er betere alternatieven ? (uiteraard wordt er ook gewoon tv op gekeken)

    bedankt alvast, m.

  • 12-04-2008 11:14 AM In reply to

    Re: ideale tv voor spelcomputer

    Tja, het is een beetje als een V8 blok in een kevertje plaatsen. Het werkt, maar het beste haal er inderdaad niet uit.

    De playstation heeft standaard een videocomposiet kabeltje die voldoet, maar de kracht van de ps3 (en die is groot) komt niet tot z'n recht.

    Als alternatief moet je eigenlijk zoeken naar minimaal een toestel met een hdmi ingang.

    De ps 3 kun je behalve voor het 576i/p configureren voor 720p, 1080i of 1080. Dus een hd ready (1280x720) zou al volstaan.

    De games worden grafisch realitischer door en de Blu-Ray films zien er beter uit.

    Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat als je een Blu-Ray film kijkt op een SD toestel als de MX4000 of zelfs een avant er niet uitziet.

    Het beeld wordt dan gedownscaled naar SD formaat en dat zie je.

    Voor degene die dan bijdehand vraagt:"wie kijkt er dan een Blu-Ray op een SD toestel?" Ik.

    Ik koop bepaalde films direct in Blu-Ray formaat om straks op een Full HD scherm te kunnen kijken en voor gebruik nu op de beamer.

  • 12-04-2008 1:49 PM In reply to

    Re: ideale tv voor spelcomputer

    bedankt voor je informatie maar ik kan nou niet echt zeggen dat het een antwoord was op de vraag of de beovision 8 mogelijk een goed alternatief zou zijn.....
  • 12-04-2008 4:26 PM In reply to

    Re: ideale tv voor spelcomputer

    Misschien een beetje verdekt, maar toch uit het antwoord kun je opmaken dat een BV8 een grote stap vooruit is.

    Het is ten eerste een breedbeeld, ondersteund hd signalen en er zit een dijk van een geluid in.

     

  • 12-05-2008 6:27 AM In reply to

    Re: ideale tv voor spelcomputer

    Ondersteund de BV 8 BlueRay???

     

  • 12-05-2008 3:47 PM In reply to

    Re: ideale tv voor spelcomputer

    Beomaster8000:

    Ondersteund de BV 8 BlueRay???

    Waarom zo verbaasd? Dit klinkt alsof er nog schermen verkocht worden die niet HD-ready zijn.

  • 12-05-2008 6:57 PM In reply to

    Re: ideale tv voor spelcomputer

    Ik ben in zoverre verbaasd dat een 3 maanden geleden ik in ne winkel stond en mij werd verteld dat alleen de BV 7-40 dit ondersteunde.....

    Misschien dat er  wat ouder spul in de winkel stond?

  • 12-05-2008 7:41 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: ideale tv voor spelcomputer

    Beomaster8000:

    Ik ben in zoverre verbaasd dat een 3 maanden geleden ik in ne winkel stond en mij werd verteld dat alleen de BV 7-40 dit ondersteunde.....

    Misschien dat er  wat ouder spul in de winkel stond?

    Dan heb ik een vermoeden dat het gaat om het al dan niet volledig benutten van de mogelijkheden van Full HD van Blu-ray.

    BV7-40 heeft hogere resolutie / Full HD, al kun je Blu-ray ook op een HD-ready scherm bekijken.

    Zelf kijk ik HD-televisie op een HD-ready scherm, en om eerlijk te zijn is het verschil tussen standaard definitie

    uitzendingen en HD uitzendingen op een HD-ready scherm veel groter dan de relatief kleine verschillen

    tussen HD-ready en Full HD. 

    Zodoende wacht ik nog even om van een HD-ready scherm naar een Full HD scherm over te stappen.

     

  • 12-05-2008 7:44 PM In reply to

    Re: ideale tv voor spelcomputer

    De BV8 is in principe een hd-ready toestel dat sowieso 1280x720 kan hebben.

    Dergelijke apparaten kunnen meestal ook de hoger resolutie aan, zoals 1080i en 1080p, dus 1920x1080.

    Bij die laatste instellingen zal de BV8 het beeld downscalen naar 1280x720, of ws 1366x768. het echte (native) beeldresolutie van het paneel.

    Het beste is om dan in de ps3 te kiezen voor 720p. Dan hoeft er het minst gerekend te worden.

    Bij het geheel ben ik er wel uitgegaan dat de HDMI ingang van de BV8 wel HDCP ondersteund. Eigenlijk ieder verkocht apparaat heeft dat toch, dacht ik.

    De oudere types BV6's met DVI ingang hadden dit niet en dan krijg je mogelijk een probleem met de weergave bij HD materiaal.

    Of dat zowel geldt voor films als voor games weet ik niet. Dat zou ik op de BV6 bij mij in keuken moeten uitproberen. 

  • 12-05-2008 7:52 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: ideale tv voor spelcomputer

    Waren dat die BV6 waarvoor later een HD-ready kit op de markt kwam ?

    Waaruit bestaat zo'n kit ? 

     

  • 12-06-2008 11:42 AM In reply to

    Re: ideale tv voor spelcomputer

    Ja ben ik ook wel benieuwd naar: HD ready kit voor BV 6. Zouden daarmee mijn problemen met AppleTV en BV 6-22 ook opgelost kunnen zijn? Of is die kit alleen voor BV 6-26.

    B.t.w. ik heb een HDMI-DVI convertor aangeschaft die de HDCP protectie ondersteunt waardoor ik nu zonder problemen naar aangeschafte content (via iTunes) van mijn AppleTV kan kijken; was daarvoor niet mogelijk door de HDCP protectie. 

Page 1 of 1 (11 items)